Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat aikuiset pilasivat perheen huvipuistokokemuksen: "Rakkaat lapsivapaat milleniaalit: te pilaatte Disney Worldin"

Vierailija
09.01.2019 |

Lukekaapa tuosta lapsettomien järkyttävästä itsekkyydestä ja siitä, millaisiin mittasuhteisiin lapsivihamielisyys on tänä päivänä mennyt. Ja ei, tuo ei ole uutinen lapsivihamielisyyden luvatusta maasta, eli Suomesta, vaan Amerikan Yhdysvalloista.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lapsettomat-aikuiset-pilasivat-perh…

"Viisivuotiaani on odottanut ikuisuuden tätä päivää, ja hänen pieni sydämensä täyttyy ilosta, kun kävelemme porttien läpi ja näemme ensimmäisen vilauksen Tuhkimon linnasta, Ashley kuvasi kirjoituksessaan tammikuussa 2018.

...

Täysin yllättäen kolme nuorta aikuista, joilla on Mikki Hiiri -pannat, puskee lapseni pois tieltään, jotta he pääsevät ensin Puhin luo. Luitte oikein. Kolme aikuista tunsi, että on hyväksyttävää etuilla lasta, jotta he saisivat kuvan lastenohjelmasta tuttuun asuun pukeutuneen ihmisen kanssa, Ashley kuvailee.

...

Ai niin, mainitsinko, että askartelupöydässä olevat olivat kaikki yli 20-vuotiaita? Suuri määrä lapsia käännytettiin pois väriliitujen luota, koska joukko aikuisia halusi värittää kuvaa Aku Ankasta, Ashley sanoo.

Tällaiset tilanteet toistuivat uudestaan ja uudestaan matkallamme Disney Worldiin tänä syksynä, ja siksi olen täällä julistamassa virallisesti: lapsettomat milleniaalit, te pilaatte Disney Worldin."

Nykyinen nuorten aikuisten sukupolvi, jota ei kiinnosta tehdä lapsia, on itsekkäin sukupolvi, mitä tällä planeetalla on koskaan ollut!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästäkin saatiin lapselliset vs lapsettomat -juttu? Siellä Disney Worldissä nyt on kaiken ikäsiä ja valitettavasti ne etuilijat etuilee ihan kaikkia, ei ne siinä jaa porukkaa lapsellisiin ja lapsettomiin ja päätä etuilla sen perusteella.

Vierailija
22/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kerrankin näin päin.

Yleensä lapsiperheet etuilee joka paikassa.

En pidä ikäsyrjinnästä mihinkään suuntaan.

Ne aikuiset olivat myös ostaneet lippunsa, joten heillä oli yhtäläiset oikeudet.

On järjestäjän asia asettaa ikärajoja, jos nimenomaan lapsia halutaan suosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lapsellinen aikuinen joka lähtee värittelemään aku ankan kuvaa 😂 kyllä minä tein kakskymppisenä jo jotain aivan muuta 😏

Vierailija
24/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka ovat maksaneet lipustaan, ovat mielestäsi velvoitettuja ruuhkaisissa paikoissa antamaan lapsille tilaa? Millä perusteella? Minulla on itselläni lapsia ja ihan me lintsillä jonotetaan kuten muutkin - lapset ja aikuiset.

Onko kyse enemmän nykyvanhemmista, jotka haluaa että oma lapsi on ykkönen? Ei tietenkään ole.

Lukutaidon puute? Ne aikuiset etuilivat lapsen, eivät jonottaneet nätisti vuoroaan.

Ja jonkun mielestä siis on ok, että aikuinen voi käyttäytyä kuin lapsi, koska jossain tilanteissa osaa käyttäytyä kuin aikuinen. Kaksinaismoralismia. Tiedän lapsia - useita - jotka käyttäytyvät juhlissa, ravintoloissa ja muissakin paikoissa paremmin kuin moni aikuinen. Lapset eivät ole iältään eivätkä taidoiltaan yhtenäinen ryhmä. Hyvin kasvatettu lapsi osaa kouluiästä lähtien käyttäytyä aivan kuten aikuinenkin huvipuistossa, ravintolassa ja hotellissa. Alle kouluikäiset eivät osaa jonottaa, joten on uskomatonta, että tällainen käytös on sallittua aikuisille, joita ei paimenna ja opasta aikuinen toimimaan oikein. Monet humalaiset aikuiset huutavat, haastavat riitaa ja häiritsevät muiden iltaa ravintoloissa ja hotelleissa. Mutta voi kamalaa, jos jossakin nurkassa itkee hetkisen vauva nälkäänsä! Se vauva kun ei osaa käyttäytyä korrektisti muissa tilanteissa mutta se aikuinen valitsee ne tilaisuutensa, jolloin käyttäytyy oikein. Kumpi näistä onkaan hyväksyttävämpää?

En pidä erityisemmin lapsista (paitsi omastani) mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miten herkästi vieraan lapsen tekemiset tai tekemättä jättämiset vaikuttavat lapsettomiin. Minä ja lapseni istuimme lentokoneessa aivan karmeasti kirkuvan kaksivuotiaan edessä ja kyllä tuijottelimme toisiamme epäuskoisina ja vähän kiukkuisinakin, koska kolmen tunnin lennon aikana lapsi oli hiljaa todellakin ehkä 15 minuuttia yhteensä. Lapseni oli tuolloin 7-vuotias eikä todellakaan pitänyt mitään meteliä tai käyttäytynyt millään tavalla muita häiritsevästi. Sen sijaan osasi sanoa fiksusti, että varmaan niitä vieressä istuvia vanhempia harmittaa eniten, kun se huuto on aivan lähietäisyydellä eikä millään saa sitä loppumaan ja koneelllinen ihmisiä tuijottaa murhaavasti. Niinpä. Olemme lentäneet paljon ja vain kerran on sattunut näin häiritsevä tapaus. Ei siitä ole syytä vetää johtopäätöksiä kaikkia lapsia koskevaksi asiaksi ja huutokin vaimenee korvatulpilla tai kuulokkeilla.

Lapseton ystäväni asuu kerrostalossa, jossa äänet häiritsevät jatkuvasti: koira haukkuu, hissiä käytetään yöt läpeensä, joku lapsi oli hoidossa jossain asunnossa ja huusi melkein tunnin. Vietin itse asunnossa viikonlopun muutama vuosi sitten ja pidin asuntoa erittäin hiljaisena ja äänieristettynä. En kuullut mitään tai en mitään ainakaan niin häiritsevää, että olisin esim. yöllä herännyt tai illalla harmistunut. Ystäväni taas on valittanut näistä äänistä niin kauan kun on asunnossa asunut. Yksinasuva ei totu normaaliin meteliin, joita muut ihmiset aiheuttavat ja näin ollen on hälytystilassa aivan kaikesta. En tajua, miksi ystäväni ei laita illaksi taustalle musiikkia ja ääntä ja yöksi vaikka korvatulpat. Kai siinä naapureiden elämisen äänissä on jotain niin viehättävää, että niitä on ihana päivitellä.

Kuulostaa siltä, että olet lietsonut ja listannut itsellesi vähän näennäisiäkin juttuja lapsettomien julmuudesta lapsia kohtaan. Itse en ole tuollaisia havainnut, ja tuo lentokone-esimerkki kuulostaa minusta siltä että olet ylitulkinnut, koska sinulla on taipumus ajatella, että lapsettomat häiriintyy lapsesta. Poikaystäväni äiti, 4 lapsen äiti, valittaa jatkuvasti KAIKISTA äänistä ihan neuroottisuuteen asti, samalla tavalla kuin ystäväsi. En ajatellut, että tässä olisi jonain muuttujana se, että hänellä on/ei ole lapsia. Itse olen taas ison perheen lapsi ja nukun vaikka remonttityömaalla. Kerran ahdistuin lapsen itkusta seinän takana, mutta siksi että hänen vanhempansa tappelivat eivätkä reagoineet lapseen. Se tuntui pahalta.

Olin lapsena vilkas ja eloisa, rohkea lapsi. Monien ystävieni vanhemmat (siis kaikkivaltiaat upeat LAPSELLISET jumalihmiset) kohtelivat minua voittopuolisesti kaikkein huonoiten niiden aikuisten joukosta, joiden kanssa olin tekemisissä. Eräs erityisen ilkeä nainen vielä työskenteli lasten parissa.

Summa summarum: jos kaikki ongelmat on mielestäsi nauloja niin vastaus kaikkiin niihin on mielestäsi vasara. Selität kaiken sen perustella onko jollain lapsi tai ei ole, ja se ei ole mielekästä millään tavalla.

Vierailija
25/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on aikuisilla ihan samanlainen oikeus istua askartelupöydässä värittämässä.

Ja arvatenkin kyllä on aikuisilla ihan samanlainen oikeus istua kurahousuissa hiekkalaatikolla tekemässä hiekkakakkuja. 🤣

Vierailija
26/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpäs jos ne milleniaalit olivat koko lapsuutensa haaveilleet pääsevänsä tuonne ja pienistä palkoistaan säästäneet ikuisuuden, ja nyt heillä oli vihdoin unohtumaton reissu. Viiden vuoden odotus on ihan toista kuin 30 vuoden odotus.

Vierailija
27/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lapsellinen aikuinen joka lähtee värittelemään aku ankan kuvaa 😂 kyllä minä tein kakskymppisenä jo jotain aivan muuta 😏

Värittelen mielelläni Aku Ankan kuvaa, näin nelikymppisenäkin. On minulla silti kapasiteettia tehdä muitakin asioita.

Vierailija
28/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mahtavaa, jos olisi teemapäiviä erikseen eri ryhmille

Vierailija
29/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa puhua lapsettomista milleniaaleista, kun eihän heistä vanhimmatkaa ole vielä edes kunnolla lastentekoiässä, yleensä lapset ovat lapsettomia 🤔

Itse asiassa millenniaalit ikäluokkana alkaa 1980-luvun alkuvuosina, eli oikeasti mammakin on luultavasti millenniaali. Ajattelet millenniaaleja seuraavaa ikäluokkaa, eli post-millenniaaleja/generation Z:aa (syntymävuodet ~2000-).

Vierailija
30/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton ystäväni asuu kerrostalossa, jossa äänet häiritsevät jatkuvasti: koira haukkuu, hissiä käytetään yöt läpeensä, joku lapsi oli hoidossa jossain asunnossa ja huusi melkein tunnin. Vietin itse asunnossa viikonlopun muutama vuosi sitten ja pidin asuntoa erittäin hiljaisena ja äänieristettynä. En kuullut mitään tai en mitään ainakaan niin häiritsevää, että olisin esim. yöllä herännyt tai illalla harmistunut. Ystäväni taas on valittanut näistä äänistä niin kauan kun on asunnossa asunut. Yksinasuva ei totu normaaliin meteliin, joita muut ihmiset aiheuttavat ja näin ollen on hälytystilassa aivan kaikesta. En tajua, miksi ystäväni ei laita illaksi taustalle musiikkia ja ääntä ja yöksi vaikka korvatulpat. Kai siinä naapureiden elämisen äänissä on jotain niin viehättävää, että niitä on ihana päivitellä.

Anteeksi mitä? Siis meinaatko että tuo tyyppi on joku megaorpo, joka on asunut vauvasta asti yksin samassa talossa eikö ole tottunut ääniin? Ne joita häiritsee äänet, häiritsee äänet. Niitä on suurperheissä ja yksinäisissä. Siskoni on ärsyttävä pienistä risahduksista nillittäjä, vaikka me molemmat kasvettiin 10 hengen perheessä.

Ja hieman vitsikästä 99% yksinäisiä kohtaan, jotka ei todellakaan ole "hälytystilassa aivan kaikesta".

Voi näitä tekemällä tehtyjä loukkaantumisia omista kuvitelmista!!!!

Vierailija
31/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on aikuisilla ihan samanlainen oikeus istua askartelupöydässä värittämässä.

Ja arvatenkin kyllä on aikuisilla ihan samanlainen oikeus istua kurahousuissa hiekkalaatikolla tekemässä hiekkakakkuja. 🤣

Tietenkin on oikeus. Vaikka suurin osa ei sitä varmaankaan halua tehdä, ei se tarkoita etteikö olisi oikeutta tehdä jos haluaa.

Vierailija
32/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Siis meinaatko että tuo tyyppi on joku megaorpo, joka on asunut vauvasta asti yksin samassa talossa eikö ole tottunut ääniin? Ne joita häiritsee äänet, häiritsee äänet. Niitä on suurperheissä ja yksinäisissä. Siskoni on ärsyttävä pienistä risahduksista nillittäjä, vaikka me molemmat kasvettiin 10 hengen perheessä.

Ja hieman vitsikästä 99% yksinäisiä kohtaan, jotka ei todellakaan ole "hälytystilassa aivan kaikesta".

Voi näitä tekemällä tehtyjä loukkaantumisia omista kuvitelmista!!!!

Vierailija
33/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mahtavaa, jos olisi teemapäiviä erikseen eri ryhmille

Koko paikkahan on teemapuisto. Ei olisi Disney Worldin kannalta varmaan kovinkaan fiksua liiketoimintaa lähteä luomaan teemapäiviä erillisille ryhmille, kun se vain lisäisi kustannuksia, ja jo nykyisellään se on niin suosittu puisto, että kuten artikkelin ulisijanainen kertoo, kaikki eivät pääse tekemään ja näkemään haluamiaan ja odottamiaan asioita, vaikka olisivat jonottaneet kauan.

Vierailija
34/34 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milleniaaleilla tarkoitetaan 80 luvulla syntyneitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi