Vettä säästävät pesukoneet ovat perseestä.
Pesu kestää ikuisuuden ja puhdasta ei tule.
Haluaisin Ö-luokan koneen joka pesee nopeasti ja hyvin. Ihan sama maksaisiko pesu 4 vai 5 senttiä.
Vedensäästö on myös 90% järjetöntä. Todellinen ongelmahan on viemäriin joutuvat vieraat aineet, ei veden määrä. Viemärit toimivat paremmin kun likavesi on laimeea ja se on helpommin puhdistettavissa.
Eikä se vesi mihinkään häviä. Sitä vain kierrätetään.
Kommentit (44)
Siinä on varmaan joku EU-direktiivi.
Voisihan koneessa olla valintakytkin.
4 tunnin ohjelma vedensäästöllä (4snt) tai
tunnin ohjelma tuplavedellä (6 snt).
Onneksi pesutuvassa on vielä toimivia koneita.
Nuo vettä säästävät koneet on hyviä niissä maissa, joissa vesi ei ole niin itsestäänselvyys. Suomessa on vettä vaikka muille jakaa niin ihan turhia.
Olen onnellinen, että minulla on vielä toimiva, 18 vuotta vanha, Suomessa valmistettu UPO. Olen ajatellut, että jos se hajoaa, maksan sen korjauksesta vaikka uuden koneen hinnan, jos vaan varaosia vielä löytyy.
Onko kenelläkään suositella jotain vettä SÄÄSTÄMÄTÖNTÄ pesukonetta??
Eikö sulla ole siinä lyhyempiä ohjelmia? Itse olen ainakin tyytyväinen. Ne tsup tsup tsup vedenottoäänet kyllä ärsyttää näissä älypesukoneissa. Lataa ohjelmia netistä puhelimeen ja sitä kautta pyykinpesukoneeseen jos et ole tyytyväinen nykyisiin ohjelmiin. LG:ssä ainakin tällainen ominaisuus/mahdollisuus.
Kyllä mun pesukone vettä ottaa ihan tarpeeksi, vaikka A+++ on vedensäästömerkintänä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään suositella jotain vettä SÄÄSTÄMÄTÖNTÄ pesukonetta??
Minä lisään aina vettä pesuainelokerosta koneeseen.
Minä aina pesun jälkeen pistän vielä ylimääräisen huuhtelun ja linkouksen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen, että minulla on vielä toimiva, 18 vuotta vanha, Suomessa valmistettu UPO. Olen ajatellut, että jos se hajoaa, maksan sen korjauksesta vaikka uuden koneen hinnan, jos vaan varaosia vielä löytyy.
Meillä on samanikäinen autotallissa. Alkuaikoinan siihen vaihdettiin jos vaikka mitä ohjelmakorttia yms. Onneksi sain VIPpalvelun suoraan Askolta ja korjaajat tuli jopa kotiin 30 km suunta.
Sitten se yllättäen alkoi toimia kuin unelma kun siirrettiin autotalliin, ilmeisesti viileämpi ilma.
Vierailija kirjoitti:
Minä aina pesun jälkeen pistän vielä ylimääräisen huuhtelun ja linkouksen päälle.
Sama.
Minulla on upouusi kuivaava LG. Siinä on tuollainen koko päivän kestävä pesuohjelma, mutta myös kymmeniä muita. Käytän useimmiten puolen tunnin pikaohjelmaa, kerran käytetyt vaatteet eivät muuta tarvitse.
Valkopesuohjelma kestää tunnin, kuivatus puolesta tunnista tuntiin.
Mahdatteko olla vilkaisseet koneidenne käyttöohjeita koskaan? Epäilen, että marisijat eivät ole. Jos ohje on hukassa, googlatkaa koneen mallinumerolla, joka löytyy yleensä luukun alta.
Ap:n etsimä tuote on "teollisuuspesukone".
Samoin trollisuuskäyttöön saanee edelleen toimivaa (=fosfaatillista) oesujauhetta.
Kyllä minun miele pesee hyvin ja vettä voi lisätä valikosta jos huvittaa
Ja vielä viemärit menee tukkoon, niin loppulasku tästä vedensäästöstä on moninkertainen.
Aika noloa jos ei lue käyttöohjeita.
Koneessani on tehohuuhtelutoiminto, mutta se ei lisää yhtä huuhtelukertaa VAAN pidentää huuhtelun kestoa. Miten siinä samassa vedessä pyörittely pidemmän aikaa tekee vähemmän pesuaineiseksi? Joskus on ihan selkeästi vaahtoa luukussa viimeisessä linkoulsessa jos on ollut froteeta paljon koneessa, silloin laitan huuhtelun ja linkouksen. Aivan älytöntä siis.
Minä en ole kokenut ongelmaa vaatteiden puhdistumisessa, mutta huuhtoutumisessa kyllä. Viimeinen huuhteluvesi on käytännössä aina vaahtoinen, vaikka olenkin painanut Super-nappia, joka ohjekirjan mukaan ”parantaa huuhtelutulosta”. Vai voisiko se vaahto olla jotain muuta kuin pesuainetta? Olen kokeillut, että jos en laita pesuainetta niin viimeinen huuhteluvesi on kirkas. Ja jos laitan pesuainetta puolet ohjeen määrästä, huuhteluvesi tulee kirkkaaksi jos lisäsuperhuuhteluita ottaa monta.
M41 kirjoitti:
Ap:n etsimä tuote on "teollisuuspesukone".
Samoin trollisuuskäyttöön saanee edelleen toimivaa (=fosfaatillista) oesujauhetta.
Mistähän sitä trollisuuskäyttöön saisi? Pääsisi kunnolla trollaamaan fosfaatilla vedenkäsittelylaitoksia. Tosin Suomessa ne vedenkäsittelylaitokset pystyvät nykyään käsittelemään fisfaatin, joten niiden kieltokäytgö on turhaa. Zeoliitti pölisee ja aiheuttaa astmaatikoille ongelmia, sekä kertyy koneeseen ja rikkoo sen lopulta.
Ostan aina zeoliitonta ainetta. Ja omo sensitivessäkin nestemäisessä on methylcloroisothiatsolinea joka on voimakkaasti allergisoiva ja on jo kielletty rasvoissa. Kone ei huuhdo kunnolla-mahdollista allergiaa pesuaineesta?
Vierailija kirjoitti:
Koneessani on tehohuuhtelutoiminto, mutta se ei lisää yhtä huuhtelukertaa VAAN pidentää huuhtelun kestoa. Miten siinä samassa vedessä pyörittely pidemmän aikaa tekee vähemmän pesuaineiseksi? Joskus on ihan selkeästi vaahtoa luukussa viimeisessä linkoulsessa jos on ollut froteeta paljon koneessa, silloin laitan huuhtelun ja linkouksen. Aivan älytöntä siis.
Minun koneessani tavallinen huuhtelu on 22 min ja superhuuhtelu 55 min. Olen katsonut, että minun koneessani superhuuhtelu poistaa entiset huuhteluvedet välissä ja ottaa uudet tilalle.
voiko pesukoneeseen itse kaataa ylimääräistä vettä?
Joo, ilman vettä ei vaan tule puhdasta, vaikka kone kuinka pyörittää niitä likaisia vaatteita tuntikausia. Tuo on myös ihan älyttömän kuluttavaa vaatteille.