Mikä ihmeen KANTA MAKSU?!?
Tyttä kävi lääkärissä ja tuli kuitin kanssa. Nyt aloin katsoon kotona että lääkärin palkkio, toimistomaksu ja kanta maksu.
Mikä hitto se on?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin olisit saanut selville viidessä sekunnissa Googlaamalla.
https://www.kanta.fi/tiedote/-/asset_publisher/cf6QCnduV1x6/content/tie…
Sä osaat kyllä pilata kaikki keskustelut noilla sun Google-jutuillas. Tärkeintä on että aloitukset aiheuttavat keskusteluja. Siksihän me täällä ollaan.
Se on maksu, jonka asiakas maksaa siitä, että lääkäri kirjaa järjestelmään asiakkaan tiedot. Se lääkäri kun joutuu maksamaan jokaisesta kirjautumisesta palveluntarjoajalle ja lain mukaan tämä maksu saadaan laskuttaa ko. asiakkaalta.
Vai kuvitteliko joku, että Kanta on ilmainen?
Kyllä, kuvittelin että on ilmainen kun on pakollinen.
En haluaisi mitään kantaan, mutta sehän taas ei käy.
Ap
Jaa jaa meilläkö toi kanta systeemi maksatetaan. Aikun hienoo !!!
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ei kai noin upeeta järjestelmää ilmaseks luoda. Kaikki vaan maksajiksi. **ttu tätä suomee.
Vierailija kirjoitti:
Kanta-asiakas maksu? ;D
Mitä sä sössötät?
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi mitään kantaan, mutta sehän taas ei käy.Ap
Et halua että sairastuessasi lomamatkalla Muualla Suomessa saadaan tietoon lääkityksesi ja muit perussairaudet?
Minä ainakin haluan että jos minut löydetään tajuttomana niin tietävät antaa oikeita lääkkeitä minulle, siis sellaisia jotka ei tuhoa loppujakin munuaisteni toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun avaruusoliot haluu maksaa Suomen ihmisten terveystiedot koottuna.
Miksi Kanta on tehty? Miksi ei ole oikeutta päättää haluaako sine tietojaan vai ei? Jollei halua, ei tarvitse maksaa.
Miten meille luodaan aina vaan uusia maksukohteita? Auton käyttöveron piti olla väliaikanen. Kukaan ei kertonut montako kymmentä vuotta väliaikaisuus koskee.
Voit rajata tietojesi näkymistä kannassa, mutta se kanta on kätevä kun sieltä saa labratulokset näkyville ilman että tarvii soitella johonkin tiettyyn aikaan terkalle. Huono se on välillä kun se ei päivity tai lekurit ei tee sinne merkintöjä kuin tosi myöhässä.
Sutten niitä labroja täytyy itse katsoa perään, kukaan ei soita jos labrat on yli tai ali viitearvojen. Itse täytyy soittaa, että mitäs nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanta-asiakas maksu? ;D
Mitä sä sössötät?
Nuole itseäsi kummalta puolen haluat. Saat valita.
Vierailija kirjoitti:
Sinä pystyt sieltä kanta.fi:stä klikkailemaan jokaisen käynnin erikseen niin, että valitset kenelle ne näkyvät. Voit siis laittaa tietyt käynnit sellaisiksi, että ne eivät näy muille kuin sinulle itsellesi.
En nyt voi ratakiskosta vääntäen neuvoa kun en ole kantaan kirjautunut, mutta kirjaudu sinne itse ja plärää kaikki läpi, sieltä se löytyy ja selitetäänkin, että miten noita näkyvyysasetuksia voi muokata. Niitä siis voi jälkeenpäinkin muokata jos haluat sittenkin että joku tieto näkyy jos olet aiemmin piilottanut sen.
Minusta on ihan hyvä että sieltä näkee mitä minusta on kirjattu. Joskus nimittäin siellä lukee ihan valheita, ja ne on sitten pitänyt korjauttaa. Esim. kun kysyttiin suvussa olevista sairauksista, kerroin ettei minulla ole mitään, mutta sedälläni on skitsofrenia ja isällä diabetes, tädillä ollut rintasyöpä. Ja sitten kysyttiin omat ja suvun lääkeaineallergiat, ja sanoin että äiti ei voi käyttää vertaohentavia ollenkaan, minä olen allerginen penisilliinille, niin kannassa lukee:
"Potilaalla skitsofrenia ja rintasyöpä, leikattu. Ei käytä vertaohentavia koska äidillä penisilliiniallergia."
Kirjoitin sitten paperille käynnin päivämäärän, käynnin kirjauksen tehneen lääkärin nimen, tuon päin persausta olevan lauseen ja sitten sen, mitä siinä kohdassa pitäisi oikeasti lukea:
"Potilas perusterve, sedällä skitsofrenia ja tädillä ollut rintasyöpä. Potilas allerginen penisilliinille ja äiti ei voi käyttää verenohentajia."
Ihan hyvä vain että nuo saa itse nähdä ja korjata! Jestas sentään jos siellä edelleen lukisi että minulla on rintasyöpä ja skitsofrenia... Ja miten verenohentajat ja penisilliini liittyvät toisiinsa, varsinkin kun noissakin henkilöt menivät väärin päin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et halua että sairastuessasi lomamatkalla Muualla Suomessa saadaan tietoon lääkityksesi ja muit perussairaudet?
Minä ainakin haluan että jos minut löydetään tajuttomana niin tietävät antaa oikeita lääkkeitä minulle, siis sellaisia jotka ei tuhoa loppujakin munuaisteni toiminnasta.
Ei, en halua että mun tiedot on näkyvillä.
Eikä kyse oo siitä että salaisin jotain. Olen käyttänyt elämässäni ainoastaan 0-1 x vuodessa antibioottikuurin esim. keuhkoputken tulehdukseen
Jatkuvana lääkityksenä on Arcoxia.
Ikinä ei oo ollut mt lääkkeitä, unilääkkeitä tai mitään.
En oo käyny kallonkutistajalla tai psyykeessä ollu ongelmaa. Vielä ainakaan.
Mutten halua tietojani laitettavan kantaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä pystyt sieltä kanta.fi:stä klikkailemaan jokaisen käynnin erikseen niin, että valitset kenelle ne näkyvät. Voit siis laittaa tietyt käynnit sellaisiksi, että ne eivät näy muille kuin sinulle itsellesi.
En nyt voi ratakiskosta vääntäen neuvoa kun en ole kantaan kirjautunut, mutta kirjaudu sinne itse ja plärää kaikki läpi, sieltä se löytyy ja selitetäänkin, että miten noita näkyvyysasetuksia voi muokata. Niitä siis voi jälkeenpäinkin muokata jos haluat sittenkin että joku tieto näkyy jos olet aiemmin piilottanut sen.
Minusta on ihan hyvä että sieltä näkee mitä minusta on kirjattu. Joskus nimittäin siellä lukee ihan valheita, ja ne on sitten pitänyt korjauttaa. Esim. kun kysyttiin suvussa olevista sairauksista, kerroin ettei minulla ole mitään, mutta sedälläni on skitsofrenia ja isällä diabetes, tädillä ollut rintasyöpä. Ja sitten kysyttiin omat ja suvun lääkeaineallergiat, ja sanoin että äiti ei voi käyttää vertaohentavia ollenkaan, minä olen allerginen penisilliinille, niin kannassa lukee:
"Potilaalla skitsofrenia ja rintasyöpä, leikattu. Ei käytä vertaohentavia koska äidillä penisilliiniallergia."Kirjoitin sitten paperille käynnin päivämäärän, käynnin kirjauksen tehneen lääkärin nimen, tuon päin persausta olevan lauseen ja sitten sen, mitä siinä kohdassa pitäisi oikeasti lukea:
"Potilas perusterve, sedällä skitsofrenia ja tädillä ollut rintasyöpä. Potilas allerginen penisilliinille ja äiti ei voi käyttää verenohentajia."Ihan hyvä vain että nuo saa itse nähdä ja korjata! Jestas sentään jos siellä edelleen lukisi että minulla on rintasyöpä ja skitsofrenia... Ja miten verenohentajat ja penisilliini liittyvät toisiinsa, varsinkin kun noissakin henkilöt menivät väärin päin? :D
Ei luoja sentään!
Eli pitää jatkaa vaan hyväksi havaitulla yksityisellä käymistä.
Kanta kuuluu ihan samaan kuin muutkin joilla meitä voidaan holhota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Potilaalla skitsofrenia ja rintasyöpä, leikattu. Ei käytä vertaohentavia koska äidillä penisilliiniallergia."Kirjoitin sitten paperille käynnin päivämäärän, käynnin kirjauksen tehneen lääkärin nimen, tuon päin persausta olevan lauseen ja sitten sen, mitä siinä kohdassa pitäisi oikeasti lukea:
"Potilas perusterve, sedällä skitsofrenia ja tädillä ollut rintasyöpä. Potilas allerginen penisilliinille ja äiti ei voi käyttää verenohentajia."Ihan hyvä vain että nuo saa itse nähdä ja korjata! Jestas sentään jos siellä edelleen lukisi että minulla on rintasyöpä ja skitsofrenia... Ja miten verenohentajat ja penisilliini liittyvät toisiinsa, varsinkin kun noissakin henkilöt menivät väärin päin? :D
Juu, hyvä toki, että korjaukset näkee itse, mutta en tykkää siitä, että ne näkyvät kaikille muillekin.
Tokihan kieltää voi, mutta joissain tilanteissa voidaan vaatia näyttämään tiedot ennen kuin jotain saa.
Esim vaikka vakuutus voisi vaatia tai adoptio tai aselupa tms.
Eli ei uskaltaisi mennä lääkäriin masennuksen takia, ettei menetä adoptiolasta tulevaisuudessa. Tämä oli vaan esimerkki.
Ennen pystyi jotain asioita hoitaa salaa yksityisellä.
Miten jengi suhtautuu kaikkeen noin lammasmaisesti. Niinkun nyt tähän kantaankin?
Suomalaiset on totaali vässyköitä :(((
Tämänkin olisit saanut selville viidessä sekunnissa Googlaamalla.
https://www.kanta.fi/tiedote/-/asset_publisher/cf6QCnduV1x6/content/tie…