Oletteko ikinä syöneet niin hyvää ruokaa, että muistelette sitä vielä myöhemminkin? Mitä ja missä?
Mietin, että harvemmin esim. Suomessa tulee syötyä mitään todella hyvää ruokaa. Olisi kiva kuulla makuelämyksistä!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäntsälän linja-autoasemalla 70-luvulla lihapiirakka & nakit.
En tiedä oliko tuo vitsi vai ei, mutta siitä tuli mieleen noin vuosi 1980. Aina kun käytiin äidin kanssa Hgin keskustassa ostoksilla, ostettiin minulle rautatieaseman grillikioskista (Pistelli?) hampurilainen, että jaksan kotiin. Se hamppari oli sellainen hodariin verrattava ankea viritys ilman vihanneksia tai majoneesia, mutta nostaa mieleen haikeita muistoja.
Ei ollut vitsi ja muistan tuon vielä näin yli 6-kymppisenäkin. Lihis oli sellainen suorakaiteen muotoinen. Sen jälkeen on toki tullut syötyä "hienomminkin", mutta silloin tuo oli makuelämys 😊
Tony's Delin Pasta Carbonara vuosia sitten, kun Sikke Sumari omisti paikan puolisonsa kanssa. Annos oli erittäin hyvin tehty ja todella maukas.
Stockan ravintolan paistettu (ja tietenkin paneroimaton) kalafilee ja salaatti. Kokki osasi tehdä poikkeuksellisen hyvän, vaikka yksinkertaisen annoksen.
Sikalan eli ravintola Sea Horsen kasviskaalikääryle oli erinomaista, samoin lohisalaatti.
Ravintola Lasipalatsissa olen syönyt useita hyviä ruokia, mm. kasviskaalikääryleen.
Suomesta saa hyvin valmistettuja ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäntsälän linja-autoasemalla 70-luvulla lihapiirakka & nakit.
En tiedä oliko tuo vitsi vai ei, mutta siitä tuli mieleen noin vuosi 1980. Aina kun käytiin äidin kanssa Hgin keskustassa ostoksilla, ostettiin minulle rautatieaseman grillikioskista (Pistelli?) hampurilainen, että jaksan kotiin. Se hamppari oli sellainen hodariin verrattava ankea viritys ilman vihanneksia tai majoneesia, mutta nostaa mieleen haikeita muistoja.
:) Minä pidin lapsena Helsingin rautatieaseman Möttösestä, joka oli valtava lihapiirakka. Pidin myös Kauppatorilla myydyistä Eromangan lihapiirakoista.
Harmi, ettei liha enää maistu.
Taivaallisen hyvää mustekalaa Kroatiassa. Oli ihan älyttömän mureaa ja maukasta.
Olen syönyt useastikin mm. Michelin ravintoloissa, mutta vähän "arkisemmista" paikoista mieleeni tulee Kampin Korttelin ravintola Storyssa syömäni grillattu mustekala. Haaveilen siitä välillä vieläkin 😄 Onni onnettomuudessa, että sinisimpukat olivat tuolla kertaa loppu, olisi muuten jäänyt tämä loistoateria kokematta.
Oikeastaan mikään ravintolassa syöty ruoka ei ole jäänyt erityisemmin mieleen. Se annoskokonaisuus ei välttämättä osu juuri siihen mitä sillä hetkellä tekee mieli kaikkinensa. Itse tehtynä ruoka on parempaa koska voit yhdistellä ruokaan ne maut, joita juuri siinä hetkessä kaipaat. Arvostan yksinkertaista ruokaa, jossa ainekset ovat tuoreet. Kalastan itse niin parasta ruokaa on vastapyydetty lohikala nuotiolla valmistettuna. Mausteiksi riittää suola ja voi.
Kun mietin niitä ruokailuhetkiä, jotka ovat jääneet mieleen niin koko päivän viettäminen ulkona puolison kanssa, kaukana kavala maailma, illalla itse pyydetty nuotiokala ja kylmässä vedessä viilennetty olut, jälkiruokana nukkuminen rakastetun kanssa ulkona laavussa tähtitaivaan alla ja nuotio rätisemässä kun silmät vaipuu hiljalleen kiinni peittoaa kaikki ravintolat helposti.
Täytyy sanoa, että olen vaikuttunut, että kuhasta on joku saanut tai kokenut niin maistuvaksi. Millään metodilla ei oo ite pyydettyä kuhaa kovin kummoiseksi valitettavasti saatu :D Kaupasta en koskaan maksaisi sitä hintaa mitä pyytävät.