Miehille, feministeille yms.
Hei!
Sen johdosta, että kannoin 3 x 9 kk lasta kohdussani, imetin yhteensä seitsemän vuotta ja hoidin enimmän osan yöllisistä herätyksistä, koska imetys, olen antanut mieheni helpottaa oloani kantamalla painavimpia kauppakasseja sekä avaamaan mielellään ovia minullekin. - Olen tämän täysin ansainnut. Lasten tuttipulloruokinta olisi kuormittanut sekä minua että miestä vielä enemmän, joten hyvä vain, että pystyin imettämään.
Olen myös ansainnut yhden täyden vapaapäivän viikossa, nyt kun aikataulumme sen sallivat. - Teen perheemme metatyöt. Sovimme kotitöitä suunnitelmieni pohjalta Mies ottaa siis kotitöihin/lapsiin liittyvissä asioissa tehtäviä vastaan vain aikataulutettuna ja tarvittaessa myös ohjeistettuna. Tähän on tultu kantapään kautta.
Hän voi siis täysin keskittyä muulloin oman palkkatyönsä asioiden pohtimiseen ja kotona vain kotitöiden suorittamisen, kysyen minulta ohjeita tarvittaessa, toisin kuin minä, joka pohdin kuutena päivänä ja tekisin varmasti lähes kaiken itse ja miehen pienten yritysten vuoksi tulisi vain kaaosta, harmia, unohduksia ja päällekkäisyyksiä, jos en ohjaisi palettiamme.
Jatkuvasta metatyöstä täytyy saada täyttä lomaa, siis vapautta tehdä mitä tahtoo vaikka yksinkin, tai muuten metatyö olisi kyettävä jakamaan tasapuolisesti. Aivojen toimintakyky on siis säilytettävä pitämällä vapaata.
Hyväksyin sen, että mieheni on avuton organisoija. Hänellä pysyy yksi työpaletti kasassa, mutta ei muita siinä ohessa.
Kokemuksia? Entä millainen kalenteri ja muistilappujen määrä sinulla on käytössäsi? Toimiiko? Vai yritätkö edelleen selvitä päivästä toiseen kaaoksen keskellä? Naisena en nauti loputtomasta multitaskaamisesta, joten oli pakko järkeistää elämää.
nainen
Kommentit (6)
Kuulostaa ahdistavalta. Onneksi meillä ei ole mitään metatyöjuttuja
Metajutut antaa puhtia. Kysy vaikka Siltsulta.
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä käy kun mies siirtyy äidin helmoista suoraan vaimon helmoihin.
Vaimon eli äidin korvikkeen. Varmaan muuten ihan rakastava ja huomioiva mies ap:llä. :D
Sitä se hoivavietti teettää eli ihan oma vikasi.
Näin siinä käy kun mies siirtyy äidin helmoista suoraan vaimon helmoihin.