Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada mies ymmärtämään ettei aihetta mustasukkaisuuteen ole?

Vierailija
09.01.2019 |

Olen 25 vuotias ja mieheni 32 vuotias. (Se kysytään kuitenkin) ja minua on alkanut ahdistaa tämä suhde, olemme seurustelleet nyt neljä vuotta. Muuten suhteessa on asiat mallillaan, mutta meitä varjostaa miehen mustasukkaisuus minusta.
Tästä tulisi aivan hurjan pitkä aloitus jos alkaisin kertomaan kaiken yksityiskohtaisesti, joten laitan ranskalaisilla viivoilla minua ahdistavat asiat.

- Jos olen kavereiden kanssa, hän tahtoo tietää tarkalleen missä, kenen kanssa, ketä muita on paikalla (esim kahvilan muut asiakkaat) ja onko miehiä. Jos vaikka käyn ystäväni luona kahvilla ja hänen miehensä on kotona, minua syytetään tämän miehen kanssa pelehtimisestä.

- Mies lukee kaikki viestini, jos vaihdan puhelimen tunnuslukukoodia niin syyttää minua pettämisestä

-En ole suostunut luopumaan kahdesta miespuolisesta ystävästäni, joiden kanssa olen ollut ystävä lapsuudesta saakka eli melkein koko elämäni. Hän uhriutuu ja väittää minun pettävän häntä näiden ystävien kanssa vaikka molemmat ovat tahoillaan naimisissa, ja toinen vielä miehen kanssa. (Esittää kuulema homoa päästäkseen sänkyyn kanssani)

-Mieheni tunkee työpaikalleni katsomaan onko miehiä ja tivaa onko käynyt komeita miehiä asiakkaina (olen hieroja/jäsenkorjaaja)

Mä en oikeasti jaksa enää, mitään pettämisiä ei ole tapahtunut, mitään syytä mustasukkaisuuteen ei ole. Haluan päättää tämän suhteen mikäli tämä ei muutu paremmaksi. Tämä kaikki tappaa minut sisältä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
2/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä voin sen sanoa aiheen kanssa JSSASAP!

Sä itse löit naulan arkkuun tolle suhteelle sanomalla että se tappaa sut sisältä, mikään suhde ei ole sen arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijeijei. Jätä se. Ei se tosta ainakaan helpota.

Vierailija
4/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla hei hei.

Vierailija
5/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve sulla on parisuhteessa ollessa hinkata muita miehiä ja vielä olla sellaisten "ystävä". En ihmettele miehen mustasukkaisuutta.

Vierailija
6/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sairaaloista mustasukkaisuutta. Eroa miehestä vielä kun pystyt.

Vierailija
7/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen muutu ikinä. Se vain pahenee.

Vierailija
8/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti millä tavalla eroat, ettet joudu vaaraan. En halua lukea taas lehdestä miten mustasukkainen mies tappoi naisen joka halusi erota.

Vierailija
9/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole tuosta muuttumassa. Mustasukkaisuus yleensä pahenee ajan myötä, erityisesti siinä vaiheessa, kun sitoudutaan eli mennään naimisiin ja saadaan lapsia. Olet vielä nuori, älä tuhlaa ainoaa elämääsi todistelemalla uskollisuutta miehelle, joka ei siihen tule kuitenkaan koskaan luottamaan. Miehen mustasukkaisuus ei ole sinun hallinnassasi. Vaikka luopuisit ystävistäsi, menoistasi ja koko puhelimestasi, mies keksisi jotain uutta, mihin voisi vainoharhansa sijoittaa. Olet nyt jo huomannut, millaista tuhoa jatkuva epäily ja kyttääminen tekee hyvinvoinnillesi.

Vierailija
10/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään saa muutettua häntä - joko hän itse tajuaa typeryytensä tai sitten ei, todennäköisesti ei.

Sinun on joko siedettävä tuota ja todennäköisesti hänen pahenevaa harhaisuuttaan tämän asian suhteen, tai sinun kannattaa jättää hänet. Tuollainen on kamalaa ja rajoittaa elämääsi ja vapauttasi todella paljon. Ja nyt tarkoitan ihan todellista elämisen vapautta, en sitä, että juoksisit vieraissa. Henkinen väkivalta satuttaa ihan yhtä paljon kuin fyysinenkin.

Vierailija
11/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa miestä ymmärtämään sitä mitenkään, tuollaisella mustasukkaisuudella ei ole tekemistä järjen kanssa.

Vierailija
12/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi päivääkään tuollaisessa parisuhteessa.

Vierailija
13/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI NAISET ON TÄLLÄISTEN MIESTEN KANSSA?????

Vierailija
14/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, joka voi tuolle jotain, on mies itse. Jos jotain haluat vielä yrittää, voit sanoa miehelle, että mikäli hän tahtoo jatkaa suhteessa, hänen on hakeuduttava terapiaan tms.

Vierailija
15/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ku muuten on asiat mallillaan...

Vierailija
16/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikään kuin miehet eivät ikinä seurustelisi sairaalloisen mustasukkaisten naisten kanssa :D

Vierailija
17/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuo pätäkkää taloon?

Vierailija
18/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 25 vuotias ja mieheni 32 vuotias. (Se kysytään kuitenkin) ja minua on alkanut ahdistaa tämä suhde, olemme seurustelleet nyt neljä vuotta. Muuten suhteessa on asiat mallillaan, mutta meitä varjostaa miehen mustasukkaisuus minusta.

Tästä tulisi aivan hurjan pitkä aloitus jos alkaisin kertomaan kaiken yksityiskohtaisesti, joten laitan ranskalaisilla viivoilla minua ahdistavat asiat.

- Jos olen kavereiden kanssa, hän tahtoo tietää tarkalleen missä, kenen kanssa, ketä muita on paikalla (esim kahvilan muut asiakkaat) ja onko miehiä. Jos vaikka käyn ystäväni luona kahvilla ja hänen miehensä on kotona, minua syytetään tämän miehen kanssa pelehtimisestä.

- Mies lukee kaikki viestini, jos vaihdan puhelimen tunnuslukukoodia niin syyttää minua pettämisestä

-En ole suostunut luopumaan kahdesta miespuolisesta ystävästäni, joiden kanssa olen ollut ystävä lapsuudesta saakka eli melkein koko elämäni. Hän uhriutuu ja väittää minun pettävän häntä näiden ystävien kanssa vaikka molemmat ovat tahoillaan naimisissa, ja toinen vielä miehen kanssa. (Esittää kuulema homoa päästäkseen sänkyyn kanssani)

-Mieheni tunkee työpaikalleni katsomaan onko miehiä ja tivaa onko käynyt komeita miehiä asiakkaina (olen hieroja/jäsenkorjaaja)

Mä en oikeasti jaksa enää, mitään pettämisiä ei ole tapahtunut, mitään syytä mustasukkaisuuteen ei ole. Haluan päättää tämän suhteen mikäli tämä ei muutu paremmaksi. Tämä kaikki tappaa minut sisältä.

Lue kirja "Kaikki anteeksi". Lähde tuollaisesta suhteesta. Jos et siihen kykene, niin vedä rajasi:

- kun olet kahvilla kavereiden kanssa, et tee tiliä siitä, ketä kahvilassa oli jne.

- kun mies syyttää pettämisestä, totea ettet suostu enää kuuntelemaan sellaista puhetta; jos hän ei lopeta, lähdet (pystytkö ihan konkreettisesti lähtemään kaverin tai vanhempien luo muutamaksi päiväksi tällaisessa tilanteessa?)

- vaihdat laitteidesi salasanan ja jos syytökset alkavat, toimit kuten edellä

- kiellät miestä tulemasta työpaikallesi

Jos jäät suhteeseen etkä vedä rajoja, on ihan turha kysyä muilta apua. Emme me voi miestäsi muuttaa.

Vierailija
19/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule helpottamaan ikinä. Pahenee. Jätä se olet nuori ja tulet huomaamaan että kertakirpaisun jälkeen helpottaa ja pystyt taas hengittämään. Kokemuksen äänellä kerron.

Mun ex oli mustis jos esim. hymyilin kaupassa kassalle joka sattui olemaan mies tai jos autossa katselin ihmisiä kadulla kävelemässä niin kyttäsin onko hyvännäköisiä miehiä.

Kyllä helpotti kun eroon pääsin ja sen jälkeen oon täysin kiertäny kaukaa miehet jotka osoittaneet merkkejä tuohon suuntaan.

Ja kyllä, naisissa ihan yhtä hupsuja eläjiä.

Vierailija
20/21 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, joka voi tuolle jotain, on mies itse. Jos jotain haluat vielä yrittää, voit sanoa miehelle, että mikäli hän tahtoo jatkaa suhteessa, hänen on hakeuduttava terapiaan tms.

Mahdollisuus päästä eroon sairaalloisesta mustasukkaisuudesta mutta sitä työtä ei voi tehdä kukaan muu kuin miehesi.. Sinussa ei ole vikaa.. Olen nainen ja olin ennen melkein yhtä hullu kuin miehesi kunnes sain tarpeeksi omasta käytöksestä(en halunnut enää tuottaa mielipahaa rakkaalleni vainoharhoillani).. Aloin yksinkertaisesti opettaa itseäni ulos tuosta sairaasta ajatuskaavasta, päätin myös että vaikka kuvittelisin mitä pidän turpani kiinni, en kyttää mieheni puhelinta ym. Alkuun meinasin tulla hulluksi.. Mutta totuus on se että mitä enemmän mustasukkaisuudelle antaa valtaa sen pahemmaksi se käy.. Mikäön ei lopulta riitä.. Pakotin myös itseni tajyamaan sen faktan että kontrolloimalla en pysty estämään pettämistä, jos toinen haluaa pettää niin kyllä siihen mahdollisuus tulee.. Siinä on myös se vaara että ajat toisen pettämään, että vtut antaa mennä kun syytökset saan kuitenkin..