Järkyttävää miten äidit ruokkii pikkulapsia!
Metallisesta tuubista lykätään puuroa?
Muovipullosta annetaan vettä.
Puuroa voi tehdä ihan itse. Maailman helpoin ja nopein ruoka.
Miksi sitä pitää ostaa tuubissa josta kertyy taas jätettä?
Toinen outous on jatkuva lasipurkkiruokien antaminen.
Ja taas tulee jätettä.
Uusavuttomuus huipussaan ja älykkyys matala.
Kommentit (24)
Eilen just tein taas itse sosetta vauvalle, maistoin ja hyvää oli. Vauva maistoi ja kivaa oli, sitä pursoteltiin suusta ja levitettiin pöytään pyyhittiin tukkaan mutta niellä sitä ei juurikaan voinut.
Kokemuksesta tiedän, että jos tätä vauvaa ei syötä kunnolla päivällä, meillä ei nuku edes naapurit yöllä, joten purkki auki ja vauvalle soselitkua naamaan. Uni menee meillä vieraiden tietämättömien ihmisten paheksunnan ohi.
Ne pussipuurot on kyllä käteviä eväitä pitää mukana, ei hajoa vaikka pitää hoitolaukussa selaisenaan, eikä pakkaus paina mitään, kun ei se mitään metallia taida olla.
Ja ajatelkaas meillä isä ostaa näitä purkkiruokia myös, eikä koskaan ole tehnyt sosetta itse, jos muussia ei lasketa.
Ennen vanhaan lasisia sosepurkkeja säästettiin säilykepurkeiksi myöhempää käyttöä varten. Nyt kun olen hoitanut lapsenlasta ja yritin käyttää purkkeja uudestaan, niin huomasin että purkkien kierrätys ei enää onnistukkaan. Nykyisten purkkien kannessa kierteet on tehty kannen sisäpinnan muovitukseen, eikä peltiin kuten ennen vanhaan. Kun purkin ja kannen keittää säilömistä varten, niin kierteet ei kestä kannen sulkemista vaan korkkaavat, eikä kantta saa luotettavasti enää kiinni.
Ennen oli kaikki paremmin.
Mäkin keittelin ekalle lapselle soseet itse.
Seuraavana vuonna syntyi kuopus. 1 v ja koliikkivauva + miehen vuorotyö toisella paikkakunnalla ajoi mut käyttämään purkkiruokia. Itse elin lähinnä leivällä, jos sitäkään kerkesin syödä. Vuoden jälkeen olosuhteet muuttuivat, lapset kasvoivat ja olikin taas aikaa käydä vihannesosastolla ja kokkailla terveellistä ruokaa.
Ihanaa, että kaupasta löytyy ruokavaihtoehtoja niille, joille vauvavuosi ei muodostukaan vaaleanpunaiseksi hattaraksi.
Valmisruuat ovat kuollutta ruokaa.
Voiko olla terveellistä vuoden purkissa kaupan hyllyllä ollut ruoka...
No voi tietysti, mutta en itse syöttänyt kuin reissussa ym niitä ja lopulta lapsille ei ne edes kelvanneet. Hedelmäsoseet oli mitkä kelpasi ja niitä tulikin ostettua.
Noissa myydään vettä hyvin pitkälti eli kallistakin on lopulta.
On hyvin pieni vaiva tehdä ruokia annospakkauksiin pakastimeen.