Järkyttävää miten äidit ruokkii pikkulapsia!
Metallisesta tuubista lykätään puuroa?
Muovipullosta annetaan vettä.
Puuroa voi tehdä ihan itse. Maailman helpoin ja nopein ruoka.
Miksi sitä pitää ostaa tuubissa josta kertyy taas jätettä?
Toinen outous on jatkuva lasipurkkiruokien antaminen.
Ja taas tulee jätettä.
Uusavuttomuus huipussaan ja älykkyys matala.
Kommentit (24)
Mikä ero niissä lasipurkkiruuissa on itsetehtyihin, kerrotko? Ja tosi paljon menisi sähköä keitellä ne samat ruuat vauvalle. Itse en suolatonta tai hedelmäsoseita syö.
Metallisesta tuubista puuroa? Jotain on nyt jäänyt minulta näkemättä ja kokematta.
Enempi mä olisin niistä pillimehuista ja limsasta tuttipullossa huolissani, kuin vedestä muovipullossa.
Entä isät? Eivätkö he ruoki lapsiaan lainkaan? Törkeää lapsen kaltoinkohtelua näännyttää lasta nälkään! Isät vastuuseen teoistaan!
Heh, sinänsä kannatan kyllä valmisruokia arkea helpottamaan mutta nauratti, kun neuvolan terveydenhoitaja alkoi neuvoa kuinka soseita tehdään vauvalle. Keitä porkkana ja muussaa se tilkkaan keitinvettä. Varsinaista rakettitiedettä.
No, kuulemma osa äideistä tarvii ihan tämän tason neuvoja.
Mihin ja missä olet havaintosi tehnyt? Ihmisten kodeissa?
Ap. Tutustuhan kierrätykseen, senkin jätteentuottaja.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä aiot nyt tehdä lasten auttamiseksi?
Jotain konkreettisempaa kuin kaakatus täällä?
Hän voi auttaa lapsia jakamalla järkeä äideille vauva.fi foorumilla.
Nykyajan äidit ovat niin fiksuja, että osaavat kyllä kierrättää. Opettele sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain konkreettisempaa kuin kaakatus täällä?Hän voi auttaa lapsia jakamalla järkeä äideille vauva.fi foorumilla.
Juuh😁
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero niissä lasipurkkiruuissa on itsetehtyihin, kerrotko? Ja tosi paljon menisi sähköä keitellä ne samat ruuat vauvalle. Itse en suolatonta tai hedelmäsoseita syö.
Maistele, niin tiedät. Ja teollinen ruoka on aina teollista ruokaa. Steriiliä ja ravinneköyhää (löydät tästä kyllä tietoa). Ihan kätsiähän ne on, jos johonkin täytyy ottaa ruokaa mukaan tai kotona hätäpika-apuna, mutta en kyllä todellakaan syöttänyt lapsilleni päivittäin saatikka ainoana ravintona! Vauvan/ taaperon ruoka valmistuu siinä samalla kun muunkin perheen. Suolat ja enemmät mausteet lisätään kattilaan sen jälkeen kun on otettu vauvalle annos erikseen. Hedelmät ja marjat soseutuu myös kotona ja itse voi syödä sitä samaa puurossa tai jugurtin seassa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistele, niin tiedät. Ja teollinen ruoka on aina teollista ruokaa. Steriiliä ja ravinneköyhää (löydät tästä kyllä tietoa). Ihan kätsiähän ne on, jos johonkin täytyy ottaa ruokaa mukaan tai kotona hätäpika-apuna, mutta en kyllä todellakaan syöttänyt lapsilleni päivittäin saatikka ainoana ravintona! Vauvan/ taaperon ruoka valmistuu siinä samalla kun muunkin perheen. Suolat ja enemmät mausteet lisätään kattilaan sen jälkeen kun on otettu vauvalle annos erikseen. Hedelmät ja marjat soseutuu myös kotona ja itse voi syödä sitä samaa puurossa tai jugurtin seassa.
-eri
Yritin joskus itse tehdä. Keitetty liha oli vain sitkeää. 4 tervettä lasta kuitenkin valmisruuilla ruokin, pari jo aikuista, hoikkia kaikki.
No elämäntilanteita ja lapsia on erilaisia. Minä olen käyttänyt vain marja- ja hedelmäpilttejä leivontaan, mutta ymmärrän kyllä hyvin että äiti saattaa vaikka vauvan ja taaperon kanssa olla niin väsynyt, että lounaaksi menee itselle ja taaperolle valmisruokaa ja vauvalle sitä purkkiruokaa. Sitten jos mies tuleekin vasta illalla töistä, niin sama saattaa toistua päivällisellä. Onhan se väsymys vauvavuonna joillain aivan hirveää, ja joillain niin vilkkaat lapset ettei lounasta ehdi valmistaa. En tuomitse.
Itse asiassa uskon että raskaassa elämäntilanteessa vauvalle jää kyllä pysyvämmät jäljet äidin kyvyttömyydestä helpottaa arkeaan kuin siitä purkkiruuasta.
Henkilökohtaisesti uskon että laiskuuttaan purkkiruokaa antavat ovat aika vähemmistö, varsinkin nykyään kun joka puolelta tulee ohjeita millainen on edes riittävä vanhempi lapselle. Toista oli jopa ihan 10+ vuotta sitten, jolloin purkkiruuankaan antamisessa ei nähty mitään pahaa - puhumattakaan 80-luvusta, jolloin sitä ostivat kaikki. Onhan oikea ruoka parempaa kuin purkkiruoka, mutta ei silläkään peruuttamatonta vahinkoa saa aikaan. Ulkokultainen ja suorittava äiti sen sijaan voi kyllä ajaa itsensä hulluuden partaalle, jos miettii kokoajan mitä muuta ajattelevat eikä tee niin kuin tilanne milloinkin vaatii.
Vierailija kirjoitti:
No elämäntilanteita ja lapsia on erilaisia. Minä olen käyttänyt vain marja- ja hedelmäpilttejä leivontaan, mutta ymmärrän kyllä hyvin että äiti saattaa vaikka vauvan ja taaperon kanssa olla niin väsynyt, että lounaaksi menee itselle ja taaperolle valmisruokaa ja vauvalle sitä purkkiruokaa. Sitten jos mies tuleekin vasta illalla töistä, niin sama saattaa toistua päivällisellä. Onhan se väsymys vauvavuonna joillain aivan hirveää, ja joillain niin vilkkaat lapset ettei lounasta ehdi valmistaa. En tuomitse.
Itse asiassa uskon että raskaassa elämäntilanteessa vauvalle jää kyllä pysyvämmät jäljet äidin kyvyttömyydestä helpottaa arkeaan kuin siitä purkkiruuasta.
Henkilökohtaisesti uskon että laiskuuttaan purkkiruokaa antavat ovat aika vähemmistö, varsinkin nykyään kun joka puolelta tulee ohjeita millainen on edes riittävä vanhempi lapselle. Toista oli jopa ihan 10+ vuotta sitten, jolloin purkkiruuankaan antamisessa ei nähty mitään pahaa - puhumattakaan 80-luvusta, jolloin sitä ostivat kaikki. Onhan oikea ruoka parempaa kuin purkkiruoka, mutta ei silläkään peruuttamatonta vahinkoa saa aikaan. Ulkokultainen ja suorittava äiti sen sijaan voi kyllä ajaa itsensä hulluuden partaalle, jos miettii kokoajan mitä muuta ajattelevat eikä tee niin kuin tilanne milloinkin vaatii.
Mä tein melkein kaiken lapsille, mutta kyllä sitä arkea helpottamaan ja vaihtelun vuoksi annettiin joskus myös purkkiruokia. Kukin elämäntilanteensa mukaan.
Tärkeintä on, että lapsi saa riittävästi ruokaa, oli sitten teollista tai itse tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Meidän vauva ei ole koskaan syönyt mun tekemiä hedelmäsoseita, vaan olen joutunut ne itse syömään. Itse tehdyn pastan heittää lattialle, ei mene suuhun. Allergioita on iso liuta, enkä jaksaisi tehdä pieniä tontonton annoksia.
Jospa ei arvostettaisi ihmisiä vanhempina sen mukaan, jaksaako ne tehdä vauvalle alusta saakka itse ruuat vai ei?
ap on väärässä, palstamammathan ei mitään muuta teekään kun metatöitä ja kaupassa käymistä joka päivä ja kokkaavat aamiaismurotkin itse! metatyöt! sikamiehet!
Taas yksi asia, joka on hirmu isossa asemassa vauva- ja taaperoaikana, josta voi syyllistää itsaeään loputtomiin, ja jolla ei ole yhtään mitään merkitystä 5 v myöhemmin.
Aikuisen sihtikurkun äiti
Minulla ei ole lapsia, mutta pidän aina vesipulloa mukanani.
Huomasin, että vesi valuu pois, jos sitä kaataa suoraan käsilaukkuun.
No kun ne itse tehdyt soseet säilyy huonosti jos on maitoon tehty.Jos siis näet äitejä syöttämässä kahviloissa yms.Eikä puutokattila mahdu laukkuun että saisi itse kaupungilla keitettyä...Vai perustatko väitteesi kotisyömisiin?Sitten komppaan osittain...
Jotain konkreettisempaa kuin kaakatus täällä?