Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea kuudennella luokalla tapahtuu?

kutostenope
08.01.2019 |

Olen kutosten luokanope. Seurannut tänään Sysmää ja miettinyt muutenkin pidemmän aikaa. Olisi kiva kuulla millaista muilla kutosten opeilla on, ja vanhemmillakin. Mitä kaikkea koulussa oikein tapahtuu?

Meidän luokalla esim. kaksi poikaa kävi ruokavälkällä koulun viereisessä metsikössä polttamassa pilveä. Eli haju paljasti ekalla iltapäivän tunnilla, ja silmät verestivät. Olin aika järkyttynyt. Pahinta rehtori; koska en ollut nähnyt mitä tapahtui, niin en voinut tietää ja mitään seurauksia ei tullut, edes kotiin ei soitettu.

Samoin meidän luokalla kolmen tytön porukka on näitä "hutsuja" eli kovasti ovat vaatteet sellaisia, että tyrkyttävät itseään. Kireitä pieniä toppeja, kesemmällä farkkusortsit ovat niin lyhyet että melkein jo pakarat näkyy, meikkiäkin on ja aivan liikaa. Tähänkään ei saa puuttua.

Huolestuttaa. Millaista muualla?

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK, olen 18-v jätkä, uskokaa tai älä niin mun mutsi halusi että tuun tänne kirjottamaan teille xd Mulla on tämä sama tyyli mitä täällä kauhistellaan. Mun mielestä voisitte antaa nuorten olla. Joka vuoskymmenellä on omat juttunsa ja varmaan vanhemmat aina on sitä mieltä, että hui kamala hippivaatteita 60-luvulla, olkatoppauksia 80-luvulla, hiphopfarkkuja 2000-luvulla. No, nyt on 2019 ja oma muotinsa. Ei se sen ihmeempää oo.

Mä pidän mustia, kapeita farkkuja. EI ihan skinny sellaisia sukkahousun näköisiä, mutta matalia slim fit farkkuja joissa on vähän stretchiä niin että ne pysyy hyvin paikoillaan ja on kapeinakin mukavat jalassa. Joissain farkuissa on polvet auki ja voi olla muutakin revittyä, joissain ei sit taas oo mitään revittyä. Näitä pidetään matalalla koska se kuuluu asiaan ja koska malli on jo valmiiksi sellanen. Mulla nää menee jossain puolperseen alapuolella. Ja nykyään ei oo trendi se, että esitellään boksereita vaan bokserit menee housujen kanssa samassa kohtaa. Mä pidän mustia longshirt-tpaitoja mitä myydään ihan esim New Yorkerissa tai H&M. Ne tulee yläreiteen saakka. Päällä voi olla esim huppari tai pilotti ym. Kyllä mullakin joskus voi vilahtaa paljasta ränniä ja joskus housut valuu alemmas mutta ei usein kuitenkaan.

Toisaalta mulla on esim. kaveri, nyt 17, jonka tyyli on aika sama kuin mulla mutta housut on paljon alempana. Se ostaa tarkoituksella niin pientä kokoa olevat farkut ettei niitä saa reidestä kiskottua ylemmäs eli ei pperseen päälle ollenkaan. Sillä on edestä bokserit muutaman sentin korkeemmalla kuin housut mutta takaa boksereita ei näy, samassa ne menee ku housut. Paidat on yhtä pitkiä kuin mulla mut peittää tietenki vähemmän koska housut on alempana. Eli sillä vilahtaa sitten aika usein paljas vako enemmän tai vähemmän. Välillä esim korjataan mun autoa ja kyllähän siin paita nousee kun on kumarassa tai oudoissa asennoissa. Se ei haittaa sitä itseään, se ei haittaa mua tai muita kavereita ja mun mielestä sen ei pitäis haitata ketään muutakaan siinä vaiheessa.

Sitten on toi että longshirteissa on usein sivusauman kohdalla sellanen viilto tai leikkaus niin, että siitä kohtaa näkyy reisiä ym enemmän kuin edestä ja takaa. Joissain paidoissa on vetskari siinä ja jos sitä vetskaria pitää kokonaan ylhäällä niin voi näkyä paljonkin. Se on makuasia, mä pidän vetskaripaidoissa jossain suunnilleen puolvälissä sitä vetskaria mutta esim tää mun kaveri pitää sitä yleensä kokonaan auki ja sillä näkyy helposti sivusta kymmenisen senttiä reisiä housujen ja paidan sauman välistä tai kohdalta. Ihan ok sekin, se on sen tyyli. Mulla näkyy vähemmän.

Eli antakaa meidän elää. Joskus 20-30 vuoden päästä kun meillä on teinilapsia niin me tullaan sitte tänne aukomaan päätä siitä miten kamalaa niiden muoti on :D

Jos haluutte kysyä jotakin nii kysykää vaan, tuun kattelemaan jossain vaiheessa ja vastailen.

Tykkäätkö tytöistä vai pojista?

Vierailija
82/109 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, olen 18-v jätkä, uskokaa tai älä niin mun mutsi halusi että tuun tänne kirjottamaan teille xd Mulla on tämä sama tyyli mitä täällä kauhistellaan. Mun mielestä voisitte antaa nuorten olla. Joka vuoskymmenellä on omat juttunsa ja varmaan vanhemmat aina on sitä mieltä, että hui kamala hippivaatteita 60-luvulla, olkatoppauksia 80-luvulla, hiphopfarkkuja 2000-luvulla. No, nyt on 2019 ja oma muotinsa. Ei se sen ihmeempää oo.

Mä pidän mustia, kapeita farkkuja. EI ihan skinny sellaisia sukkahousun näköisiä, mutta matalia slim fit farkkuja joissa on vähän stretchiä niin että ne pysyy hyvin paikoillaan ja on kapeinakin mukavat jalassa. Joissain farkuissa on polvet auki ja voi olla muutakin revittyä, joissain ei sit taas oo mitään revittyä. Näitä pidetään matalalla koska se kuuluu asiaan ja koska malli on jo valmiiksi sellanen. Mulla nää menee jossain puolperseen alapuolella. Ja nykyään ei oo trendi se, että esitellään boksereita vaan bokserit menee housujen kanssa samassa kohtaa. Mä pidän mustia longshirt-tpaitoja mitä myydään ihan esim New Yorkerissa tai H&M. Ne tulee yläreiteen saakka. Päällä voi olla esim huppari tai pilotti ym. Kyllä mullakin joskus voi vilahtaa paljasta ränniä ja joskus housut valuu alemmas mutta ei usein kuitenkaan.

Toisaalta mulla on esim. kaveri, nyt 17, jonka tyyli on aika sama kuin mulla mutta housut on paljon alempana. Se ostaa tarkoituksella niin pientä kokoa olevat farkut ettei niitä saa reidestä kiskottua ylemmäs eli ei pperseen päälle ollenkaan. Sillä on edestä bokserit muutaman sentin korkeemmalla kuin housut mutta takaa boksereita ei näy, samassa ne menee ku housut. Paidat on yhtä pitkiä kuin mulla mut peittää tietenki vähemmän koska housut on alempana. Eli sillä vilahtaa sitten aika usein paljas vako enemmän tai vähemmän. Välillä esim korjataan mun autoa ja kyllähän siin paita nousee kun on kumarassa tai oudoissa asennoissa. Se ei haittaa sitä itseään, se ei haittaa mua tai muita kavereita ja mun mielestä sen ei pitäis haitata ketään muutakaan siinä vaiheessa.

Sitten on toi että longshirteissa on usein sivusauman kohdalla sellanen viilto tai leikkaus niin, että siitä kohtaa näkyy reisiä ym enemmän kuin edestä ja takaa. Joissain paidoissa on vetskari siinä ja jos sitä vetskaria pitää kokonaan ylhäällä niin voi näkyä paljonkin. Se on makuasia, mä pidän vetskaripaidoissa jossain suunnilleen puolvälissä sitä vetskaria mutta esim tää mun kaveri pitää sitä yleensä kokonaan auki ja sillä näkyy helposti sivusta kymmenisen senttiä reisiä housujen ja paidan sauman välistä tai kohdalta. Ihan ok sekin, se on sen tyyli. Mulla näkyy vähemmän.

Eli antakaa meidän elää. Joskus 20-30 vuoden päästä kun meillä on teinilapsia niin me tullaan sitte tänne aukomaan päätä siitä miten kamalaa niiden muoti on :D

Jos haluutte kysyä jotakin nii kysykää vaan, tuun kattelemaan jossain vaiheessa ja vastailen.

Tykkäätkö tytöistä vai pojista?

Kyllä ihan tytöistä tykkään, heh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se häiritse jos pylly on paljaana? Eikö tule paidat likaiseksi? Eikö ympäristö huomauttele? Kuinka kauan teillä on tuo "tyyli" ollut?

Ei se oikeestaan häiritse. Häiritseeks muijia jos niil on stringit ja minihame? Ei tää nyt olennaisesti eroo siitä paitsi et mun paita on todennäkösesti pidempi ku se minihame... Ja jos meinaat et mulla olis paidassa jotain jarrujälkiä nii ei todellakaan ole :D

En tiiä kenen pitäis huomauttaa kun ei sitä melkeen kukaan edes huomaa. Jos mä nyt himassa vaikka laitan kenkiä jalkaan ihan kyyryssä niin ehkä sit mutta eipä noi jaksa siitä enää sanoa. Mä oon pitäny tätä tyyliä 2-3 vuotta mut housut on pikku hiljaa laskenu alaspäin ja oon ottanu pienempää kokoa/kireempää. Kaverilla suunnilleen sama, tosin sen housut on laskenu alemmas kuin mulla mut kyl sillä jo kesällä oli tää sen nykyinen tyyli.

Vierailija
84/109 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, 15 tässä taas. Kyselin vielä tästä jutusta tässä illalla ja ihan asiallisesti puhuttiin tästä visiitistä. Ensin kyllä tuli että miksi taas pitää puhua siitä mutta kuitenkin juteltiin ihan kivasti ja poika kertoi, että halusivat mennä ihan sen takia käymään siellä tämän kundin luona kun nämä ysiluokkalaiset olivat kertoneet sen kundin tyylistä. Ja siitä tulikin sitten pitkä selostus niistä netistä tilatuista farkuista ja ne kuulemma ovat koko ajan ja kokonaan pakaran alareunan alapuolella niin että sivusta näkyy sitä ihoa ihan kunnolla ja jos istuu niin näkyy sitten sivusta todella paljon. Ja meidän poika oli saanut tyylistään kehuja tältä kundilta mistä vaikutti oikein otetulta. Ja olivat sitten puhuneet näistä vaatteista ja merkeistä ja verranneet housujen korkeutta ja kokoja ja tällaista. Minä siinä spontaanisti ihmettelin, että jos ne takaa tosiaan menevät noin alhaalta niin miten edessä pystyy varustus sisällä mutta ne ovat edestä sitten vähän ylempänä ja kun sitten vertasivat niin oli kuulemma ”munat melkeen puoliks esillä” mitä se sitten tarkoittaakaan, enpä halua tietää. Ja kuulemma sellaisia boksereitakin valmistetaan, jotka ovat matalaa mallia, että sellaisetkin pitäisi kuulema saada. Mutta tosi positiivisesti meidän poika siis puhui tästä ja halusi tilata ne samanlaiset farkut netistä, mitä en kyllä luvannut, eikä mitään viitettä mihinkään asiattomuuksiin.

Minä nro 15 taas täällä, hyvä kun joku tätä nosti koska piti jo pari päivää sitten kirjoittaa mutta en löytänyt tätä mistään kun en muistanut otsikkoa. Meillä nyt siis tällä hetkellä tilanne se, että poika on vienyt tätä tyyliään pidemmälle ilmeisesti näiden kavereiden vaikutuksesta. Minusta alkaa mennä jo liian pitkälle ja ollaan pari kertaa otettu asiasta yhteen täällä kotona mutta ei ole vaikutusta. En tahtoisi alkaa uhkailla tai rankaistakaan. Mutta mieltä mieltä mammat täällä on?

Pojalla on siis nyt tällaiset matalat bokserit, jotka eivät näy housuista ollenkaan. Ja housut on laskeneet niin alas, että jos paita nousisi niin hällä olis lähes koko takapuoli paljaana siellä paidan alla, siinä pakaran alareinan yläpuolella menee housunkaulus. Paidat peittää mitä peittää mutta jo istuessa tai kenkiä laittaessa jne näkyy takapuolta paljaana vaikka kuinka paljon. Minusta alkaa mennä liian pitkälle tämä. Onko teillä muilla menty näin pitkälle tämän kanssa jo? Oletteko puuttuneet?

Tästä samastahan sä olet kirjoittanut vaikka kuinka monta viestiä, miten tämä nyt yhtäkkiä olisi muuttunut. Argghhhh

15 tässä. Ja on se muuttunut. Siis vielä talvella poika piti farkut jossain pakaroiden puolivälin tienoilla. Istuessa valahtivat, tai kumartuessa, mutta nostelikin niitä sitten takaisin tuohon. Paidat aika pitkiä, joten korkeintaan sivusauman kohdalta vähän näkyi ihoa. Bokserit olivat aika lailla samassa kohtaa housujen kanssa mutta niitä saattoi sentään vähän näkyä niin että peittivät vähän sitä mitä farkut eivät.

Mutta nyt tilanne on siis se, että ensinnäkin on saanut kaveriltaan sellaisia matalaa mallia olevia boksereita, jotka jäävät niin alas ettei niitä näe ollenkaan. Farkut jäävät ihan pakaran alareunaan niin että vain housunkaulus lepää siinä pakaran alareunan päällä. Eli ihan oikeasti koko takapuoli on paljaana. Paidat edestä ja takaa pitkiä, mutta sivusaumassa on vetoketju ja se pidetään ihan auki niin, että sivusauman kohdalla näkyy reippaasti paljasta ihoa siinä reiden kohdalla. Ja vaikka paidat ovat pitkiä edelleen, niin kun housut ovat noin alhaalla, hällä näkyy paljasta takapuolta heti jos tekee jotain muuta kuin istuu tai kävelee. Kumartuu, kyykistyy, kurottaa, istuu jne. Pahimmillaan tosiaan näkynyt käytännössä koko takapuoli. Farkut ovat vinossa niin, että etumus on paremmin suojassa.

Pojan paras kaveri piti silloin talvella samalla lailla housujaan kuin meidänkin poika, mutta nyt ollaan kyllä meillä ”johdossa” eli kaveri ei ole laskenut omiaan yhtä alas, ainakaan meillä käydessään ei pidä. Kun olen ystävällisesti yrittänyt asiasta puhua niin tämä ei kuulemma ole edes vielä mikään maksimi. Haluaisin neuvoja miten käsitellä asiaa. Kun ei ole kyse enää mistään ns. rekkamiehen vaosta tässä vaiheessa.

Meillä tämä hullutus on kurissa nyt kun ilmoitin pojalle (14), että niin kauan kun meidän katon alla näkyy, niin pysyy pylly piilossa. Farkut ovat yhtä matalalla kuin ennenkin mutta bokserit on kunnolla jalassa ja se riittää minulle.

Vierailija
85/109 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 15 tässä taas. Meillä tilanne edelleen sama ja nyt alkaa jo mieskin vähitellen kommentoimaan. Tänään kun poika meni ulos ja ähelsi eteisessä kenkien kanssa niin mies ohikulkiessaan sanoi että pitäiskös meidän ostaa sulle vähän parempia boksereita, saisit vähän paikkoja peittoon. Eka kerta kun tuo mun ukkoni huomautti tuosta! Pojan vastaus oli että emmä mitään tarvii ja sitten ovesta ulos.

Puhuttiin sen jälkeen miehen kanssa tästä ekaa kertaa järkevästi. Aiemmin mies on aina sanonut että olkoon miten tykkää mutta nyt alkaa olla samaa mieltä, että joku raja säädyttömyydelläkin. Pojan farkut menevät siis siinä pakaran aika lailla alareunassa ja bokserit eivät peitä mitään, korkeintaan ehkä sentin siitä ylemmäs koska nekin ovat niin alhaalla. Onneksi on sentään ne pitkät paidat.

Muistin mitä nro 87 kirjoitti että asetti ihan tiukat ehdot että meidän katon alla näin. Siihen ei olla kuitenkaan valmiita ja varsinkin kun tuo meidän poika on niin itsepäinen että saattaisi ihan hyvin todeta että ei olla sitten täällä teidän katon alla. Tuskin monta yötä kavereillaan olisi ennen kuin palaisi, mutta en haluaisi mitään megakonfliktia enkä varsinkaan selitellä kavereiden vanhemmille että mistä syystä poika sitten olisi yökylässä. Voi kunpa murrosiässä ei olisi niin ehdoton!

Sen 19-vuotiaan kanssa poika viettää nyt aikaa käytännössä päivittäin, yhdessä näiden muiden samanmuotisten kanssa. Että joukossa tyhmyys tiivistyy.

Ja sinä 79 viestin kirjoittaja, jos vielä täällä käyt ja yhtään jaksat lukea näitä kirjoituksiani niin mikä olisi neuvosi? Et ole itse vienyt tätä sentään yhtä pitkälle mutta kaverisi on vienyt ja se ei sinua häiritse. Pitäisikö meidänkin vain hyväksyä tämä sinänsä ihan ällöttävä muoti.

Vierailija
86/109 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodista viis, mutta pilvenpolttelusta heti lastensuojeluilmoitus. Opettajalla on nykyään _velvollisuus_ tehdä lastensuojeluilmoitus heti, jos herää huoli oppilaasta. Ei tarvita todisteita eikä ole tarvinnut nähdä itse mitään, huoli riittää ja ilmoitus on _tehtävä_.

Vierailija
87/109 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuollaista muotia/tyyliä eikä meillä ole tuosta tietoakaan, mutta itsensähän poikasi tuossa naurunalaiseksi tekee, en minä siihen sen kummemmin puuttuisi. Kuuntelitko muka itse murrosiässä vanhempiesi mielipiteitä?

Vierailija
88/109 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo 15 tässä taas. Meillä tilanne edelleen sama ja nyt alkaa jo mieskin vähitellen kommentoimaan. Tänään kun poika meni ulos ja ähelsi eteisessä kenkien kanssa niin mies ohikulkiessaan sanoi että pitäiskös meidän ostaa sulle vähän parempia boksereita, saisit vähän paikkoja peittoon. Eka kerta kun tuo mun ukkoni huomautti tuosta! Pojan vastaus oli että emmä mitään tarvii ja sitten ovesta ulos.

Puhuttiin sen jälkeen miehen kanssa tästä ekaa kertaa järkevästi. Aiemmin mies on aina sanonut että olkoon miten tykkää mutta nyt alkaa olla samaa mieltä, että joku raja säädyttömyydelläkin. Pojan farkut menevät siis siinä pakaran aika lailla alareunassa ja bokserit eivät peitä mitään, korkeintaan ehkä sentin siitä ylemmäs koska nekin ovat niin alhaalla. Onneksi on sentään ne pitkät paidat.

Muistin mitä nro 87 kirjoitti että asetti ihan tiukat ehdot että meidän katon alla näin. Siihen ei olla kuitenkaan valmiita ja varsinkin kun tuo meidän poika on niin itsepäinen että saattaisi ihan hyvin todeta että ei olla sitten täällä teidän katon alla. Tuskin monta yötä kavereillaan olisi ennen kuin palaisi, mutta en haluaisi mitään megakonfliktia enkä varsinkaan selitellä kavereiden vanhemmille että mistä syystä poika sitten olisi yökylässä. Voi kunpa murrosiässä ei olisi niin ehdoton!

Sen 19-vuotiaan kanssa poika viettää nyt aikaa käytännössä päivittäin, yhdessä näiden muiden samanmuotisten kanssa. Että joukossa tyhmyys tiivistyy.

Ja sinä 79 viestin kirjoittaja, jos vielä täällä käyt ja yhtään jaksat lukea näitä kirjoituksiani niin mikä olisi neuvosi? Et ole itse vienyt tätä sentään yhtä pitkälle mutta kaverisi on vienyt ja se ei sinua häiritse. Pitäisikö meidänkin vain hyväksyä tämä sinänsä ihan ällöttävä muoti.

Meillä ei noin pitkällä olla mutta kyllä farkut on kireät ja matalat. Poika 13-v menee seiskalle eikä nyt helteilläkään suostu pitämään muuta kuin noita kamalan kireitä farkkujaan. Ne nousevat ehkä puolen pakaran korkeudelle ja bokserit peittävät enemmän mutta kyllä hänelläkin paljasta vilkkuu muutama sentti jos paita ei peitä. En ole siihen puuttunut, mutta ihmettelen kyllä miksei boksereita voi pitää normaalisti, kyllä ne peittäisivät kun ne olisivat vyötäröllä tai edes lähellä sitä.

Vierailija
89/109 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tuleva kutosluokkalainen (poika) pukee päälleen sen mitä äippä laittaa tuolille edellisiltana. Leikkii ulkona kavereiden kanssa. Ei ole tullut mieleenkään, että pitäisi olla huolissaan mistään päihdekokeiluista.

Vierailija
90/109 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon ja ajattelin, että täällä keskustellaan oppisisällöistä, luokkaretkistä / leirikouluista ym siitä mitä kuudennella luokalla tapahtuu. No ei.

Vierailija
91/109 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei noin pitkällä olla mutta kyllä farkut on kireät ja matalat. Poika 13-v menee seiskalle eikä nyt helteilläkään suostu pitämään muuta kuin noita kamalan kireitä farkkujaan. Ne nousevat ehkä puolen pakaran korkeudelle ja bokserit peittävät enemmän mutta kyllä hänelläkin paljasta vilkkuu muutama sentti jos paita ei peitä. En ole siihen puuttunut, mutta ihmettelen kyllä miksei boksereita voi pitää normaalisti, kyllä ne peittäisivät kun ne olisivat vyötäröllä tai edes lähellä sitä.

Kuulostaa tutulta tämä, meidän poika on 15, menee ysille, ja vuoden päivät on tätä nyt ihmetelty. Poika kasvaa pituutta, mutta housujen koko on entistä pienempi. Ei sentään naisten puolelta niitä hae, mutta miestenkin puolella myydään todella matalia malleja ja kun koko on valmiiksi aivan liian pieni, eihän niitä saa kunnolla jalkaan.

Sitä on täälläkin ihmetelty, miksei sitten edes boksereilla voi peittää paikkoja, mutta kuka tätä teinimuotia ymmärtäisi.

Hällä on siis tällaisia aika kapeita mutta pitkiä t-paitoja ja farkkujen yläreuna tulee siihen persauksien alaosan päälle. Paikat on yleensä piilossa, mutta kun istuu, kurottelee tai vaikka poimii kaupan alahyllyltä jotain niin ei ole piilossa enää. Lisäksi on niin, että se farkkujen yläreuna valahtaa alemmas esim. istuessa ja jää sitten kokonaan persauksien alle jos ei erikseen nostele farkkuja.

No ei tarvii kattoo, on vakiovastaus kun joskus huomautan. En enää viitsi, tuntuu kavereillaankin olevan tämä sama muoti enkä minä sille mitään voi. Menee se aikanaan ohi.

Vierailija
92/109 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 13-vuotias on jäänyt kaksi kertaa kiinni nuuskasta ja kerran tullut kaljalta haisevana muttei kyllä humalassa kotiin. Kuulemma oli kaverilta maistanut. Melkein tahtoisin uskoakin, sillä käytös oli aivan normaalia, vähän tuoksui kuitenkin. Miehen kanssa sovittiin, että saa tulla nyt lomallakin kotiin klo 21 toistaiseksi. Siis lapsi, ei mies :-)

Vierailija
93/109 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä tätä. Nuo nuuskakokeilut ja muut kyllä, kaikkiallahan sitä, jossain vaiheessa. Mutta en tuota muotia. Ihanko oikeasti näillä menevät housut pyllyn alapuolella tai alaosassa ja bokserit siin samassa eli persposket on kokonaan paljaana ja paita peittää mitä peittää jos peittää? Tuohan menee ihan paljasteluksi. Sitten vielä mietitte että voiko siitä sanoa. Totta he**tissä siitä voi ja pitää sanoa! Onko tämä nyt sitten ihan kaveriporukkajuttu että leviää kundilta toiselle? Enpä ole törmännyt. Onneksi.

Vierailija
94/109 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta tämä, meidän poika on 15, menee ysille, ja vuoden päivät on tätä nyt ihmetelty. Poika kasvaa pituutta, mutta housujen koko on entistä pienempi. Ei sentään naisten puolelta niitä hae, mutta miestenkin puolella myydään todella matalia malleja ja kun koko on valmiiksi aivan liian pieni, eihän niitä saa kunnolla jalkaan.

Sitä on täälläkin ihmetelty, miksei sitten edes boksereilla voi peittää paikkoja, mutta kuka tätä teinimuotia ymmärtäisi.

Hällä on siis tällaisia aika kapeita mutta pitkiä t-paitoja ja farkkujen yläreuna tulee siihen persauksien alaosan päälle. Paikat on yleensä piilossa, mutta kun istuu, kurottelee tai vaikka poimii kaupan alahyllyltä jotain niin ei ole piilossa enää. Lisäksi on niin, että se farkkujen yläreuna valahtaa alemmas esim. istuessa ja jää sitten kokonaan persauksien alle jos ei erikseen nostele farkkuja.

No ei tarvii kattoo, on vakiovastaus kun joskus huomautan. En enää viitsi, tuntuu kavereillaankin olevan tämä sama muoti enkä minä sille mitään voi. Menee se aikanaan ohi.

15 tässä ja kyllä, ihan kuvailit meidänkin pojan tyylin tässä. Näköjään on sitten villitys levinnyt muuallekin. Ja juu, ne housut pienenee pienenemistään. Meidän poika tosiaan on tutustunut kavereiden kautta tällaiseen 19-vuotiaaseen poikaan/mieheen jolla kuulemma myös on tämä sama tyyli ja vielä pidemmälle vietynä. Oli saanut tältä sellaiset matalan mallin bokseritkin, joissa on lahkeet kyllä mutta se yläosa on vyötäröstä niin matala ettei edes saisi persvakoaan peittoon niillä boksereilla.

Poika on myös kärttänyt rahaa joihinkin uusiin farkkuihin jotka kuulemma aikovat tilata netistä, on sitten sellainen malli ettei Suomesta saa (lue: todennäköisesti vielä matalammat). Mies nauroi että aikanaan tilasi itsekin kavereiden kanssa netistä, koska Suomesta ei saanut sopivia. Mutta mies etsi liian isoja, oli siis hoppari aikoinaan. Nyt ollaan sitten toisessa äärilaidassa. Ei olla annettu ja poika kerää nyt pulloja ulkona tai ainakin uhkaili keräävänsä. Ehkä ihan hyväkin, oppiipahan rahan arvon. Ollaan ehkä tässä suhteessa liian löysiä.

Onko teilläkin sitten niin, että se pylly tosiaan näkyy jatkuvasti jos vaikka astianpesukonetta tyhjentää tai muuten kumartelee ym? Ei ne paidat kuitenkaan kaikkea piilota täällä ainakaan mutta poikaa ei tunnu haittaavan se ollenkaan,

Vierailija
95/109 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan oikeesti, ketään ei kiinnosta! Tääl on varmaan 10 viestiä siitä miten sun poikas ei osaa pukeutua. Mieti jotain muuta välillä.

Vierailija
96/109 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 tässä ja kyllä, ihan kuvailit meidänkin pojan tyylin tässä. Näköjään on sitten villitys levinnyt muuallekin. Ja juu, ne housut pienenee pienenemistään. Meidän poika tosiaan on tutustunut kavereiden kautta tällaiseen 19-vuotiaaseen poikaan/mieheen jolla kuulemma myös on tämä sama tyyli ja vielä pidemmälle vietynä. Oli saanut tältä sellaiset matalan mallin bokseritkin, joissa on lahkeet kyllä mutta se yläosa on vyötäröstä niin matala ettei edes saisi persvakoaan peittoon niillä boksereilla.

Poika on myös kärttänyt rahaa joihinkin uusiin farkkuihin jotka kuulemma aikovat tilata netistä, on sitten sellainen malli ettei Suomesta saa (lue: todennäköisesti vielä matalammat). Mies nauroi että aikanaan tilasi itsekin kavereiden kanssa netistä, koska Suomesta ei saanut sopivia. Mutta mies etsi liian isoja, oli siis hoppari aikoinaan. Nyt ollaan sitten toisessa äärilaidassa. Ei olla annettu ja poika kerää nyt pulloja ulkona tai ainakin uhkaili keräävänsä. Ehkä ihan hyväkin, oppiipahan rahan arvon. Ollaan ehkä tässä suhteessa liian löysiä.

Onko teilläkin sitten niin, että se pylly tosiaan näkyy jatkuvasti jos vaikka astianpesukonetta tyhjentää tai muuten kumartelee ym? Ei ne paidat kuitenkaan kaikkea piilota täällä ainakaan mutta poikaa ei tunnu haittaavan se ollenkaan,

Kestipä kauan ennen kuin sain selaiset hakusanat että löysin tämän keskustelun! Halusin kysyä sinulta, vieläkö teillä mennään tällä tyylillä? Meidän 14-vuotias nimittäin on alkanut pukeutua vähän tähän suuntaan, ei nyt ainakaan vielä yhtään niin pitkällä olla kuin teillä mutta tuntuu että persvako vilkkuu ihan koko ajan ainakin jonkun verran. Tässä mietin että jos se pahemmaksi menee niin olisiko neuvoja tai vinkkejä miten tuota voisi ohjailla hienotunteisesti niin että poika pukeutuisi säädyllisemmin?

Vierailija
97/109 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi mennä noin överiksi tuo? Kyllä meidänkin pojat 14 ja 16 käyttävät näitä trendikkäitä matalavyötärköisiä farkkuja, ja joskus saattaa ns rekkamiehen hymy pilkistää kun kyykistyy. Mutta ei nyt herrajumala koko takapuoli paljaana mennä. Aivan asiatonta. Miten ihmeessä kukaan äiti sallii sellaisen?

Vierailija
98/109 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu, kieltämättä aika pitkälle viety tämä tyyli. Mutta niinhän se menee että nuoremmat tekee vanhempien perässä. Ilmeisesti ovat hyviä kavereita jos joka päivä ovat yhdessä, niin en ihmettele. Jos ostaisit pojalle vähän pitempiä paitoja?

Mielestäni ette voi olla "hyväksymättä", ettehän te voi poikaanne hylätä vaatetuksen takia.

Vierailija
99/109 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunnista yhtään teidän juttuja. Ehkä se jossain Lahdessa sitten on noin.

Poikani on kuudennella, käyttää verkkareita ja huppareita. Kukaan heidän luokallaan ei tiettävästi ole edes kokeillut tupakkaa, nuuskaa, alkoholia tai huumeita. Tosin tytöt alkavat kiinnostaa.

Jos koulupäivän aikana tulisi jotain pilvenpoltteluita (wtf oikeesti) terkalle ilmoitus, lasu ja poliisit paikalle. Vanhemmille tietenkin ilmoitus.

Ei Suomesta sellaista kutosluokkaa löydykään, missä ei olisi joku kokeillut tupakkaa muodossa tai toisessa. Taidat olla aika hyväuskoinen.

Puhu sä vaan omasta puolestasi. Mä tunnen lapseni, tunnen lapseni kaverit ja tiedän vanhemmista ainakin äidin, luotan myös lapseeni ja muihin nuoriin. Tupakanpoltosta jää aina kiinni jotenkin eikä toistaiseksi ole edes ollut syytä epäillä.

Voitko sanoa samaa oman lapsesi kohdalla?

Minä ja kaverini poltettiin joskus ala-asteella, eikä se kenellekään paljastunut. Ei siis poltettu säännöllisesti vaan ihan pari kertaa. Kenellekään ei olis tullut mieleenkään, että juuri me oltais edes oltu kiinnostuneita tupakasta. Nyt aikuisenakaan ei kumpikaan polteta.

Vierailija
100/109 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tuleva kutosluokkalainen (poika) pukee päälleen sen mitä äippä laittaa tuolille edellisiltana. Leikkii ulkona kavereiden kanssa. Ei ole tullut mieleenkään, että pitäisi olla huolissaan mistään päihdekokeiluista.

Joillekin ne tosiaan tulee yllätyksenä.