Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätkä luuli pääsevänsä meille töihin ilman ruotsin kielen taitoja!

Vierailija
08.01.2019 |

Olen ison kansainvälisen korporaation CFO ja haastattelin yhtä kandidaattia. Luuli polo, että englanti riittää. Päätin ottaa jätkältä luulot pois ja aloin puhua ruotsia. Jätkä kalpeni. Minä taas totesin, että kuinka luulet pärjävääsi ruotsalaisten kanssa neuvotteluissa. Englantia tarjosi taas. Lähetin jätkän kadulle.

CFO

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5.

Vierailija
2/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantia meillä puhutaan ruotsinkielisten kanssa. Ymmärtävät hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon töissä konsernissa jonka pääkonttori on Ruotsissa. Englantia puljaan heidän kanssaan päivittäin.

Vierailija
4/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahhahahaha täällähän juu bossit puhuu huonoa slangia,pysy siellä saunan takana vaan

Vierailija
5/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololoooooooooooo

Vierailija
6/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kaveri menettänyr yhtään mitään!

Mutta kaikenkaikkiaan surkee provo.433

Vierailija
7/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen paska provo, vaikka itse olisin voinut jutella sujuvasti ruotsiksikin. Ei mikään vakavasti otettava ”kansainvälinen korporaatio” jätä palkkaamatta hyvää tekijää sen vuoksi ettei puhu jotain suomen tai ruotsin kaltaista marginaalikieltä.

Vierailija
8/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteellisen paska provo, vaikka itse olisin voinut jutella sujuvasti ruotsiksikin. Ei mikään vakavasti otettava ”kansainvälinen korporaatio” jätä palkkaamatta hyvää tekijää sen vuoksi ettei puhu jotain suomen tai ruotsin kaltaista marginaalikieltä.

Suomessa on todella helppo jättää palkkaamatta, sillä ruotsi on toinen kotimainen kielemme joten niitä hyviä tekijöitä löytyy rutkasti myös ruotsia puhuvina.

Vierailija
9/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. Meikä heitti lennosta somaliks. Oli siinä hakija hetken suu auki. Jatkoi itsepintaisesti engannilla, mutta ei sillä meidän konsernissa pääse edes aulan vessaan. Luuttusin kandidaatilla lattian ja viskasin vätyksen niskavilloista pääkonttorin etuoven kukkapenkkiin.

Vierailija
10/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun ruotsia, mutten englantia. Saanko paikan?

Vierailija
11/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyse vain sun asenteesta. Ruotsalaisten kanssa englanti on aivan luonnollinen kieli kaikissa yhteyksissä.

Vierailija
12/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kielen tärkeys tuli taas osoitetuksi!

Anneli

Vierailija
13/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ison kansainvälisen korporaation CFO ja haastattelin yhtä kandidaattia. Luuli polo, että englanti riittää. Päätin ottaa jätkältä luulot pois ja aloin puhua ruotsia. Jätkä kalpeni. Minä taas totesin, että kuinka luulet pärjävääsi ruotsalaisten kanssa neuvotteluissa. Englantia tarjosi taas. Lähetin jätkän kadulle.

CFO

Taisi olla taktinen.

Nykyään työelämään ei halua kukaan. Liian hektistä ja ylitöitä liikaa tarjolla, joista ei edes voi kieltäytyä ja usein ei maksella lisiä.

Moni haastattelussa tekee taktiset ja pääsee pois takaisin kotisohvalle lämpöiseen.

Pian kaikki romahtaa ja työntekijöille tulee kunnon palkat ja työedut.

Paskat firmat tuhoutuu. Näin on markkinat.

Vierailija
14/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pieren ruotsiksi, mutta röyhtäilen englanniksi. Saanko työpaikan?

Vierailija
15/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtuttiko sua kun ett osannnut ruotsia.

Vierailija
16/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on todella helppo jättää palkkaamatta, sillä ruotsi on toinen kotimainen kielemme joten niitä hyviä tekijöitä löytyy rutkasti myös ruotsia puhuvina.

Entry level-duuneihin varmasti löytyykin. Sitten kun aletaan katsella kokeneita tekijöitä niin on aika kumma jos ”kansainvälinen korporaatio” hirttäytyy minikielten osaamiseen. 🤷🏼‍♂️

Vierailija
17/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag tycker att tala på svenska. Death Air Pro joten Kärpät.

Vierailija
18/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkkäsin sun tyylistä pysäyttääää ihmisen keskitttymään.

Vierailija
19/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CFO

Teitkö myös katan ja potkaisit koivua?

Vierailija
20/43 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkkäsin sun tyylistä pysäyttääää ihmisen keskitttymään.

Niin että aika pysähtyyy niin etttä kuulee jokaisen henkäykseekin.