Jätkä luuli pääsevänsä meille töihin ilman ruotsin kielen taitoja!
Olen ison kansainvälisen korporaation CFO ja haastattelin yhtä kandidaattia. Luuli polo, että englanti riittää. Päätin ottaa jätkältä luulot pois ja aloin puhua ruotsia. Jätkä kalpeni. Minä taas totesin, että kuinka luulet pärjävääsi ruotsalaisten kanssa neuvotteluissa. Englantia tarjosi taas. Lähetin jätkän kadulle.
CFO
Kommentit (43)
Koskaan ei ole myöhäistä oppia kirjoitti:
Välillä kun kuulee itkua että tukiin menee niin paljon rahaa ja köyhiä elätetään.
Sitten kun kyselee ruotsin kielen taitoja, niin kovasti on tuhlattu aikoinaan veronmaksajien rahoja kankkulan kaivoon. Siinä on kyllä melkoinen määrä rahaa mennyt hukkaan.
Puhumattakaan siitä itkusta kun tänne tulee muualta porukkaa ja ovat hätää kärsiviä. Menee rahaa.
Paljonko on mennyt sun ruotsin kielen opintoihin rahaa ja osaatko yhtään?
Olisi takasin maksun aika.
Siis mitä? Eihän se nyt oppilaan vika ole että on tehty idioottimainen päätös haaskata yhteiskunnan rahaa ja opettajien sekä oppilaiden aikaa sellaisen kielen opiskeluun, jota suurin osa ei koe mitenkään itselleen tärkeäksi. Pitäisikö siitä vielä maksaakin jotain? Päinvastoin, itse kokisin reilummaksi että minulle hyvitettäisiin sanotaan 5€/ tunti kaikista ruotsintunneista joilla olen istunut.
Voisin sitten sillä rahalla mennä vaikka venäjän, espanjan tai ranskan kurssille.
T: Ruotsista L:n kirjoittanut, joka ei silti osaa puhua sitä.
Ruotsin kieli on suomalaiselle tärkein kieli suomen RINNALLA. Senhän sanoo järkikin.