Jätkä luuli pääsevänsä meille töihin ilman ruotsin kielen taitoja!
Olen ison kansainvälisen korporaation CFO ja haastattelin yhtä kandidaattia. Luuli polo, että englanti riittää. Päätin ottaa jätkältä luulot pois ja aloin puhua ruotsia. Jätkä kalpeni. Minä taas totesin, että kuinka luulet pärjävääsi ruotsalaisten kanssa neuvotteluissa. Englantia tarjosi taas. Lähetin jätkän kadulle.
CFO
Kommentit (43)
Englantia meillä puhutaan ruotsinkielisten kanssa. Ymmärtävät hyvin.
Ite oon töissä konsernissa jonka pääkonttori on Ruotsissa. Englantia puljaan heidän kanssaan päivittäin.
ahhahahaha täällähän juu bossit puhuu huonoa slangia,pysy siellä saunan takana vaan
No eipä kaveri menettänyr yhtään mitään!
Mutta kaikenkaikkiaan surkee provo.433
Suhteellisen paska provo, vaikka itse olisin voinut jutella sujuvasti ruotsiksikin. Ei mikään vakavasti otettava ”kansainvälinen korporaatio” jätä palkkaamatta hyvää tekijää sen vuoksi ettei puhu jotain suomen tai ruotsin kaltaista marginaalikieltä.
Vierailija kirjoitti:
Suhteellisen paska provo, vaikka itse olisin voinut jutella sujuvasti ruotsiksikin. Ei mikään vakavasti otettava ”kansainvälinen korporaatio” jätä palkkaamatta hyvää tekijää sen vuoksi ettei puhu jotain suomen tai ruotsin kaltaista marginaalikieltä.
Suomessa on todella helppo jättää palkkaamatta, sillä ruotsi on toinen kotimainen kielemme joten niitä hyviä tekijöitä löytyy rutkasti myös ruotsia puhuvina.
Hehe. Meikä heitti lennosta somaliks. Oli siinä hakija hetken suu auki. Jatkoi itsepintaisesti engannilla, mutta ei sillä meidän konsernissa pääse edes aulan vessaan. Luuttusin kandidaatilla lattian ja viskasin vätyksen niskavilloista pääkonttorin etuoven kukkapenkkiin.
Minä puhun ruotsia, mutten englantia. Saanko paikan?
Taitaa olla kyse vain sun asenteesta. Ruotsalaisten kanssa englanti on aivan luonnollinen kieli kaikissa yhteyksissä.
Ruotsin kielen tärkeys tuli taas osoitetuksi!
Anneli
Vierailija kirjoitti:
Olen ison kansainvälisen korporaation CFO ja haastattelin yhtä kandidaattia. Luuli polo, että englanti riittää. Päätin ottaa jätkältä luulot pois ja aloin puhua ruotsia. Jätkä kalpeni. Minä taas totesin, että kuinka luulet pärjävääsi ruotsalaisten kanssa neuvotteluissa. Englantia tarjosi taas. Lähetin jätkän kadulle.
CFO
Taisi olla taktinen.
Nykyään työelämään ei halua kukaan. Liian hektistä ja ylitöitä liikaa tarjolla, joista ei edes voi kieltäytyä ja usein ei maksella lisiä.
Moni haastattelussa tekee taktiset ja pääsee pois takaisin kotisohvalle lämpöiseen.
Pian kaikki romahtaa ja työntekijöille tulee kunnon palkat ja työedut.
Paskat firmat tuhoutuu. Näin on markkinat.
Minä pieren ruotsiksi, mutta röyhtäilen englanniksi. Saanko työpaikan?
Vtuttiko sua kun ett osannnut ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on todella helppo jättää palkkaamatta, sillä ruotsi on toinen kotimainen kielemme joten niitä hyviä tekijöitä löytyy rutkasti myös ruotsia puhuvina.
Entry level-duuneihin varmasti löytyykin. Sitten kun aletaan katsella kokeneita tekijöitä niin on aika kumma jos ”kansainvälinen korporaatio” hirttäytyy minikielten osaamiseen. 🤷🏼♂️
Jag tycker att tala på svenska. Death Air Pro joten Kärpät.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkkäsin sun tyylistä pysäyttääää ihmisen keskitttymään.
Vierailija kirjoitti:
CFO
Teitkö myös katan ja potkaisit koivua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkkäsin sun tyylistä pysäyttääää ihmisen keskitttymään.
Niin että aika pysähtyyy niin etttä kuulee jokaisen henkäykseekin.
1/5.