Kenen ihmisen ääntä pidät rauhoittavana?
Outoa myöntää, mutta kuuntelen Halla-ahoa todella mielelläni ihan siksi, koska hänellä on miellyttävä ääni. Tekisipä ASMR-videoita hän.
Kenen äänestä sinä pidät?
Kommentit (1204)
Vierailija kirjoitti:
Hercule Poirotin, siis roolihahmon. Voi kumpa saisi viettää Herculen kanssa iltaa takkatulen ääressä, voisin kuunnella hänen raugallista ääntään ja viisauksia loputtomiin.
Sama täällä :)
Samoin jo edesmennyt Alan Rickman.
Hannu Lauerma. Ku haluan nukahtaa, laitan hänen haastattelunsa pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Avara luonto - miesselostajan.
Sama! Meillä katsottiin koulussa perjantaiaamuina klo 8 biologian tunneilla noita dokumentteja ja nukahtaminen oli varmaa.
Halla-ahon ääni ja puhetapa on ihan oikeasti muuten todella miellyttävää kuunneltavaa.
Tämän hetken miellyttävin äänilöytö on Musta orkidea -blogin pitäjä videoillaan.
Antti Holma. En ole ennen edes ajatellut hänen ääntään rauhoittavaksi, ennen kuin aloin kuuntelemaan hänen podcastia.
Toinen on jo edesmennyt Heikki Määttänen, toimi esimerkiksi Tohtori Sykerön tai Nalle Luppakorvan äänenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannu Lauerma. Kun hän kertoo psykopatiasta, niin uni tulee lähes välittömästi :D
Tulee aina ristiriitainen olotila häntä kuunnellessa, ääni on todella miellyttävän rauhoittava, mutta aihe on niin mielenkiintoinen ,että pitää valppaana. Oletteko kiinnittäneet huomion hänen artikulaatioonsa? Nopeaa, täsmällistä, hyvin sujuvaa, kaunista suomea.
Mä en yleensä pysty kuuntelemaan radioa, koska juontajat ovat aivan kauheita. En voi käsittää, miten ketään voi kiinnostaa ne niinku-ää-öö-eiku-juontajat, jotka nauraa omille vitseille!
Oon kuunnellut kaikki löytämäni Lauermat niin moneen kertaa, että sisältö ei ole ongelma.
Käytän näitä rentoutusharjoituksiini.
Juuh, oon vähän kireä ja suuri osa muka varsinaisia rentouttajiakin saa minut ärsyyntymään.
Turvallinen ääni.
Vappu ja Marja erikseen ja yhdessä!
Kun nuo äänet kuulen, mieleni valtaa syvä rauha ja tietoisuus siitä, että minulla on asiat hyvin.
Välittömästi kyllä vaiennan äänilähteen.
Kuuntelen usein suomenkielisiä meikkitutorialeja nukahtaakseni. Meikkaukseen keskittymisen aiheuttama monotoninen ääni yhdistettynä joutavanpäiväiseen aiheeseen toimii.
True crime garage-podcastin captainilla on ihana ääni!
VR:n entinen kuuluttaja Eija Ahlberg.
Vierailija kirjoitti:
Ilkka Alangon
Hyi h£\√etti!
Mitä yhteistä on Sami Kurosella, Samuli Edelmanilla ja ehdottomasti Jarmo Heikkisellä?
Vastaus: Kaikilla miehekäs, rauhallinen puheääni. Voisin kuunnella heitä vaikka aina ja ikuisesti.