Aura-auton penteleet! Onko muualla tällaista? Vieläkin sydän tykyttää...
Olin koiraa kävelyttämässä ja aura-auto tuli jalkakäytävällä takaa. Jatkoi vaan tulemista. Ei ole jalkakäytävällä mitään muuta mahdollisuutta tehdä tilaa, kuin hypätä hankeen. Hyppäsin tien sivuun eli käytännössä ojaan ja polvia myöten lumessa, kengät täynnä lunta.
Onko tämä normaalia auraustoimintaa vai piruileeko nuo vaan?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On normaalia, että tietä auraava aura-auto ajaa tietä pitkin. Olisit pysyt kotonasi.
No ei kai ne nyt voi päälle ajamisen uhalla työntää ihmisiä hankeen
Kiusantekoa
Kai voi jos on niin typerä ettei ymmärrä mennä pois alta.
Ne on tappaja-auroja. Soitas huomenna poliisille, että toppuutteleevat vähän niitä kuskeja. Puhalluttaakin voisi ja ottaa pikatestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On normaalia, että tietä auraava aura-auto ajaa tietä pitkin. Olisit pysyt kotonasi.
No ei kai ne nyt voi päälle ajamisen uhalla työntää ihmisiä hankeen
Kiusantekoa
Kai voi jos on niin typerä ettei ymmärrä mennä pois alta.
Niitäkö ei saa pysähtymään?
Ajattele positiivisesti: auraaja sai kunnon naurut, kun hyppäsit hankeen.
Aura-autothan tappavatkin joka vuosi jonkun. Muistaakseni tänä talvenakin jo yksi nainen tapettu, samoin viime talvena. Ajavat vain takaapäin päälle jos ei kävelijä väistä.
Ehkä siellä ratin takana tulee jonkinlainen kaikkivoipainen olo, eikä muiden hengellä ole enää väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele positiivisesti: auraaja sai kunnon naurut, kun hyppäsit hankeen.
Päivän kohokohtia.
Olisit tehnyt ninjavoltin ja hypännyt auran yli taakse.
Mulle on käynyt vähän vastaava tilanne, soitin poliisille (kuten edellä kehotettiinkin) ja kerroin, että nyt on joku epävakaan oloinen aurakuski ratissa, epäilen että on joko unideprivaatiota taustalla tai sitten aineissa/humalassa. Odottelin bussia niin näin, että tulivat yllättävänkin pian puhalluttamaan, jäivät vielä jututtamaan häntä kun astuin bussiin eli hyvin mahdollista että oli jotain vetänytkin.
Olisit ruvennut laulamaan ja esittämään Diana Rossia ja nostanut kätesi... Stop in the name of love before you break my heart..
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/200801247148000
Tässä pikkupoika jäi alle vaikka oli jo valmiiksi ojassa. Aura ajoi sinne päälle.
Tänään just mietin kun aura-auto meni pihassa. Mä en uskaltanut koiran kanssa mennä edes oman pihan läpi vaikka auto oli kauempana koska tiesin että se tulee vauhdilla. Meidän pihassa ei mene pelkkää suoraa. Kammotutti kun koiran kanssa olin ja menin talojen sivua pitkin ulos pihastamme.
Toinen mikä aiheutti vaaratilanteen oli se kun yksi auto tuli ulos jonkun kerrostalon sisäpihalta jalkakäytävälle. Se tyyppi ajoi suoraan ja täysillä aura maassa ulossiitä portista eikä hidastanut ja katsonut oikealle tai vasemmalle. Pikkulapsi, pyöräilijä tai mun koira olisi voinut kuolla.
Itselläni on pelko traktoreihin sekä noihin autoihin, Juuri muutama päivä sitten kirosin miehelleni kun tuntuvat olevan täysin välinpitämättömiä ja saattaa oikeesti ajaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olisit ruvennut laulamaan ja esittämään Diana Rossia ja nostanut kätesi... Stop in the name of love before you break my heart..
...... Before you break my bones, and it's all ou ou over.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkakäytävä kulkee tien vieressä niin miksi et astunut siksi aikaa tien reunaan että aura menee ohi?
AUTOTIE -- 3m leveä OJA -- JALKAKÄYTÄVÄ -- 1m leveä OJA
Noin menee tuo tie. Minne väistät ellet ojaan? Ojat täynnä lunta ja varmaan metrin syvyisiä.
ap
Mitä tän aura-auton olis pitänyt tehdä?
Miten se tie sitten pitäisi aurata, jos sinä seisot siinä keskellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkakäytävä kulkee tien vieressä niin miksi et astunut siksi aikaa tien reunaan että aura menee ohi?
Noin menee tuo tie. Minne väistät ellet ojaan? Ojat täynnä lunta ja varmaan metrin syvyisiä.
ap
Niin tuota kutsutaan kevyenliikenteenväyläksi tai kävelytieksi, jalkakäytävä tosiaan on se kadun vierestä kulkeva kaupungissa.
Kannattaa hankkia lapsi ja pukea se siniseen haalariin vaikka olisikin tyttö. Olen huomannut, että kaikki konekuskit haluavat olla pikkupoikien sankareita. Toki aina välillä huvittelen ajatuksella, että minun takia hidastavat, ja minulle vilkuttelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla oli yksi hurjaa vauhtia lähes keskellä tietä vastaan tuleva aurasuhari viedä autostamme vasemman kyljen mennessään. Siinä ja siinä ettei väistöliike vienyt automme ohjattavuutta, kun oli meidän kaistalla aurattu ns. tyhjän päälle saakka. Helvetti että ensin säikäytti ja sitten pisti vihaksi. Kaikenlaisia hulluja ne aura-auton rattiin päästävätkin.
Kun lunta on joka paikka täynnä niin aurakuskeilla on kiire saada kaikki aurattua ajoissa. Ja myös tien keskipolanne on aurattava ettei joku ohittaessaan suistu ojaan sen takia.
Luonnollisesti kaikki väistävät, mutta jos tilanne on AP:n kuvailema eikä pysty luikkii pakoon niin aura-auto saa luvan pysähtyä saa tana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä tän aura-auton olis pitänyt tehdä?
Ensinnäkin pysähtyä. Odottaa, että ap löytåä jonkun muun ratkaisun tilanteeseen kuin hyppääminen ojaan. Ehkä hän olisi mahtunut kiertämåän aura-auton viereltä auton perään, koira sylissä. Tai sitten olisi päätynyt sinne samaan ojaan jos muuta vaihtoehtoa ei ole, mutta pysähtymisen ansiosta päätös olisi ollut harkittu, ei hengenhädässä tehty.
Ap kirjoitti #jalkakäytävä#
Ei sinne aura-autoilla ajeta.
Terveisin Auraaja