Suomalaisten naisten keskipituus on n. 167 cm. Miten ihmeessä sitten on niin paljon pitkiä naisia?
Joka päivä näkee vaikka kuinka monta ainakin 180 cm naista ja naisia, jotka ovat seurassaan olevia miehiä pidempiä, vaikka miehetkään eivät mitenkään lyhyitä ole. Miten tämä on mahdollista, kerran kun naisten keskipituus on n. 167 cm?
Kommentit (50)
No itse asiassa... Olen 178 cm mies eli sentin sisällä suomalaisten miestenkin keskipituudesta. Silti jokus supermarketissa tuntuu että olen auttamattomaton tumppi, katson sitten miehiä tai naisia. Jännä ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen "vain" 168 cm pitkä. Silti jokaisella kauppareissulla / ostoskeskusreissulla tulee vähintään kymmenen miestä, jotka ovat minua lyhyempiä, siis alle 168 cm pitkiä.
Tuntuu, että suurin osa naisista ovat minua lyhyempiä, selvä vähemmistö ovat minun mittaisiani eikä edes joka reissulla tule vastaan minua pidempää naista. Eli hyvin uskon tuota 180 cm pitkää naista.
Ihmettelen näitä pituuksia, tuntuu, että suurin osa on tosi lyhyitä - niin miehet kuin naisetkin.
Minä olen 168-senttinen ja koen olevani keskiverto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen "vain" 168 cm pitkä. Silti jokaisella kauppareissulla / ostoskeskusreissulla tulee vähintään kymmenen miestä, jotka ovat minua lyhyempiä, siis alle 168 cm pitkiä.
Tuntuu, että suurin osa naisista ovat minua lyhyempiä, selvä vähemmistö ovat minun mittaisiani eikä edes joka reissulla tule vastaan minua pidempää naista. Eli hyvin uskon tuota 180 cm pitkää naista.
Ihmettelen näitä pituuksia, tuntuu, että suurin osa on tosi lyhyitä - niin miehet kuin naisetkin.
Kiinnitäpä huomiota ens kerralla, kun kuljet ihmisten ilmoilla. Olet suurinta osaa vastaantulevista naisista pidempi. Ja sinua lyhyempiä miehiäkin tulee joka kerralla monia vastaan.
Täh? Itse olen ”vaan” myös tuon 167-168cm ja kyllä tuntuu suomalaiset ukotkin olevan mua lyhyempiä! Vaikka Helsingissä asun. Ihme hobitteja on suomalaiset. Tai ehkä ongelma on se, että kuljeskelen pääosin lähiöissä ja tunnetustikin lyhyet on tyhmempiä ja köyhempiä.
N19
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon niin mitättömän lyhyähiä että hos optimi on 168 niin jos on yksi 188 niin sitä vastaan tarvitaan yksi 148 että saadaan se yksi optimiyksilö joka on sen 168. Että pilkkaa noita nysiä ja hujoppeja älä meitä optimeita!
Et sitten ole pituudesta vajaa, vaan muuten vaan vajaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitäpä huomiota ens kerralla, kun kuljet ihmisten ilmoilla. Olet suurinta osaa vastaantulevista naisista pidempi. Ja sinua lyhyempiä miehiäkin tulee joka kerralla monia vastaan.
En kyllä ole. Lyhyempiä miehiä näen todella harvoin. Missä päin asut?
Itsehän olen myös tuon 168 cm pitkä. Kuvittelin pitkään olevani jotenkin pitkä, totuin ala-asteella olemaan aina luokan pisimpiä. Taisi vääristää mielikuvaani. Usein on käynyt niin, että esimerkiksi ikkunan heijastuksesta tajuankin olevani se lyhyempi, vaikka on korot jalassa. Tai olen samanpituinen kuin joku lyhyenä pitämäni kaveri. :D
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän asut, koska itse olen "vain" 175 cm pitkä nainen ja todella harvoin näen missään muita naisia jotka ovat yhtä pitkiä kanssani? Yleensä saan aina katsella selkeästi alaspäin ja ehkä pari kertaa vuodessa vastaan sattuu itseäni pidempi nainen, ja sekin pituusero on korkeintaan pari senttiä..
No ainakin täällä löytyy . Tytär 180, pojan tyttökaveri 186 . Poikani on 190 ja juuri näin kaupassa nuoren urheilullisen naisen , joka olis lähes päätään pitempi poikaani lenkkipolulla jalassa. Ainakin jos paikkakunnalla on aktiiviset naisten kori- tai lentopallo seurat, niin pitkiä naisia löytyy. Tyttäreni muuten on ehkä viidenneksi pisin luokallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän asut, koska itse olen "vain" 175 cm pitkä nainen ja todella harvoin näen missään muita naisia jotka ovat yhtä pitkiä kanssani? Yleensä saan aina katsella selkeästi alaspäin ja ehkä pari kertaa vuodessa vastaan sattuu itseäni pidempi nainen, ja sekin pituusero on korkeintaan pari senttiä..
No ainakin täällä löytyy . Tytär 180, pojan tyttökaveri 186 . Poikani on 190 ja juuri näin kaupassa nuoren urheilullisen naisen , joka olis lähes päätään pitempi poikaani lenkkipolulla jalassa. Ainakin jos paikkakunnalla on aktiiviset naisten kori- tai lentopallo seurat, niin pitkiä naisia löytyy. Tyttäreni muuten on ehkä viidenneksi pisin luokallaan.
Siis lenkkikengät jalassa
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 185cm pitkä mies, ja suurin osa nuorista naisista ovat minua lähes päätä pidempiä ja arviolta noin 20kg painavampia. Painan 90kg..
Hoi, pääsi ei lopu siihen missä silmäsi sijaitsevat. Lisäksi, kannattaa tarkastella millaisia kenkiä naiset käyttävät; nykyään kun ei +175-senttisetkään "häpeä" käyttää jopa 10cm korkoja.
Mutta oma silmä voi kyllä valehdella itse kullakin; olen itse 175-177cm nainen ja tunnen erään omien sanojensa mukaan 194cm miehen, joka kuitenkin kadulla vierivieressä kävellessä tuntuu ihan "minun pituiseltani"... 🤔 Jokin tässä nyt kyllä mättää...
Mä oon just sen 167cm, ehkä lähipiiriini on kasautunut paljon lyhyitä, mutta oon kyllä ihan pisimpiä tuttavapiirissäni. Kaksi kaveria +180cm, mutta muuten perheenjäsenet ja kaverit lyhyempiä.
Onko se nykyään muka 167? Pari vuotta sitten oli 163cm
Vierailija kirjoitti:
Täh? Itse olen ”vaan” myös tuon 167-168cm ja kyllä tuntuu suomalaiset ukotkin olevan mua lyhyempiä! Vaikka Helsingissä asun. Ihme hobitteja on suomalaiset. Tai ehkä ongelma on se, että kuljeskelen pääosin lähiöissä ja tunnetustikin lyhyet on tyhmempiä ja köyhempiä.
N19
Miksi kuljeskelet pääosin lähiöissä? Olet siis tyhmä ja köyhä..
Vierailija kirjoitti:
N19
Kyllä täällä Etelä-Pohjanmaalla ainakin kaikki näyttää olevan mua pidempiä. Ja oon tuon 168cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole. Lyhyempiä miehiä näen todella harvoin. Missä päin asut?
pk-seutu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 185cm pitkä mies, ja suurin osa nuorista naisista ovat minua lähes päätä pidempiä ja arviolta noin 20kg painavampia. Painan 90kg..
Hoi, pääsi ei lopu siihen missä silmäsi sijaitsevat. Lisäksi, kannattaa tarkastella millaisia kenkiä naiset käyttävät; nykyään kun ei +175-senttisetkään "häpeä" käyttää jopa 10cm korkoja.
Mutta oma silmä voi kyllä valehdella itse kullakin; olen itse 175-177cm nainen ja tunnen erään omien sanojensa mukaan 194cm miehen, joka kuitenkin kadulla vierivieressä kävellessä tuntuu ihan "minun pituiseltani"... 🤔 Jokin tässä nyt kyllä mättää...
Mistä tiedät mihin minun pääni loppuu? Se loppuu juuri silmieni tasolle. Pilkatkaa vaan!
Vierailija kirjoitti:
N19
Täysin sama huomio, saman mittainen olen ja Helsingistä.
Siis sanotaanko näin, että kaupungilla kulkiessa lyhyempiä miehiä tulee ihan jatkuvalla syötöllä vastaan. Monta kymmentä.
Katukuvassa ei näy niin paljon lopullinen totuus, koska lyhyet ja leveät naiset majailevat ympäri vuorokauden erilaisilla foorumeilla.
167 cm? :D
Minä olen 180cm. Isosiskoni 193cm. Isä on pitkä, joten geenit.
Tilastomatikka on hieman eri, mutta kyllä keskiarvoa opetellaan laskemaan ala-asteella.