Jauhenliha pitää ruskistaa ensin kokonaisena köntsänä kauttaaltaan ennen hienontamista
Tämä on ihan ammattikokin antama vinkkisuositus. Kokeileppa ja yllätyt ilosesti.
Kommentit (23)
Mitä on jauhenliha? Ja joo, samaa mieltä. Pitää myöskin ensin pestä se köntsä kuumalla vedellä.
Haluaisin ostaa tätä jauhenlihaa, mutta mistään kaupasta ei ole vielä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Pysyy näin mehukkaampana sisältä, vähän sama kuin entrekote pihviä paistattaessa, tosin pannun pitää olla kuuma.
Olen tehnyt näin jo pitemmän aikaa, mutta missä yllätys?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan ammattikokin antama vinkkisuositus. Kokeileppa ja yllätyt ilosesti.
Myös kun paistetaan raakaa lihaa, lasta pitää pestä tai vaihtaa toiseen, kun käsitellään sitä lihaa myöhemmin kypsänä.
tottakai mitä isompia kokkareita jäää sitä mehukkaampia ne on kuin pieneksi silpuksi hajoitettu liha johon jotkut laittaa jotain kastikepaskaa vielä päälle
Jauhenliha pitää myös pestä tiskiaineella harjaamalla ennen käyttöä.
Mieheni paistaa jauheNlihan aina noin ja on kyllä parempaa kuin minun paistama.
Itse aina pilkon samantien, vaikea opetella uutta tapaa, kun yli 20 vuotta toiminut näin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ostaa tätä jauhenlihaa, mutta mistään kaupasta ei ole vielä löytynyt.
Jauhe on niin harvinainen eläin, että sen jauhelihaa saa vain harvoin.
Jauhenlihan paistaminen ei ole sama asia kuin pihvin paistaminen.
Onko tämä nyt jotain pilaa?
Olen opetellut ruokaa laittamaan, jauhelihassa on niin paljon jotain nestettä että on sama kuin keittäisi sen?
Siis ekana pesu ja könttinä paisto.
Muistakaa myös hyödyntää makaronin keitinvesi. Pitikö se muuten pakastaa ennen käyttöä?
Kotikokin tavallisella keraamisella/valurautaliedellä kiehuu, paistoitpa kokonaisena taikka osissa. Ammattikokeilla on induktio taikka kaasu käytössä, olennainen ero lopputuloksessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt jotain pilaa?
Olen opetellut ruokaa laittamaan, jauhelihassa on niin paljon jotain nestettä että on sama kuin keittäisi sen?
Siis ekana pesu ja könttinä paisto.
Paistan kaasulla.
Ohuet sivut on aika hankala ruskistaa kokonaisesta köntsästä.
Ei mitään eroa lopputuloksessa. Hirveetä säätämistä, että saa vähän palanutta pintaa jauhen lihaan. Ei se liha ole mikään vesitiivis pakkaus, mistä neste ei karkaa, jos sen paistaa kuumalla pannulla :D
Jauhelihan pitää olla pehmoista ja mehevää, eikä semmoista kuivaa koppuraa, mitä noilla "huippukokkien" ohjeilla tulee.
Toimiiko tämä sama neuvo sisäfileeseen? Paista kokonaisena ennen hienontamista.
0/5
epätoivoinen yritys toistaa legendaarinen jauhenliha ketju
Tietenkin, että pysyy mehukkaampana.
Miksi?