Saan työstäni palkaksi 8e tunti, onko se reilu palkka ja mikä omasi on?
Kommentit (46)
Syy, miks työnteko ei kannata. Siivotkaa itse sillä 20e tuntipalkallanne
En aio nostaa rahapalkkaa, mutta yritykseni laskuttaa 75-133 € / h asiantuntijapalveluistani
Helsinki, akateeminen yrittäjä
Alle kympin tuntipalkat on talkootyötä.
Saman saa kuussa ihan tukinakin.
Itsellä n.15€/h, en muista tarkkaan koska 2v sisällä tullut jopa 4-5 pienehköä korotusta. Pieni palkka, mutta kun ei saa (amk)koulutusta vastaavaa työtä millään.
12,70e/h lähihoitajan palkka turussa.
Hieman päälle 14€/h ja olen sairaanhoitaja. Jos tekee paljon iltaa, yötä ja pyhiä, niin kuukausiansio on sellainen, jolla pystyy elämään ihan keskiverrosti.
14,67 e/h, merkonomi. Olis kiva saada enemmän, mutta ei taida olla toivoa.
Talkootöitä teen 8e/h
Vierailija kirjoitti:
Itsellä n.15€/h, en muista tarkkaan koska 2v sisällä tullut jopa 4-5 pienehköä korotusta. Pieni palkka, mutta kun ei saa (amk)koulutusta vastaavaa työtä millään.
Sama tilanne ja sama tuntipalkka täälläkin.
11.40€/h
Ihan paska palkka. Nuoriso-ohjaaja.
15€/h, sairaanhoitaja, Kuopio
Kun opiskeluaikana tein töitä Mäkkärissä, alkupalkka ekat 2kk oli n. 8-9€/kk, vuosina 2007-2008.
Perustuntipalkka 16,97e, kta n. 20e.
Bussikuski pääkaupunkiseudulla
16,30 sähkäri/prosessinhoitaja 25v, säännöllinen kolmivuorotyö
Tuntipalkat mulla 13,5€, 14,5€ ja väh. 18€ riippue mille työnantajalle teen. Parhaimmillaan olen saanut 35€/h plus pyhälisät eli 70€/h. Nämä siis lähihoitajana/sh opiskelijana
14,15€, lähihoitaja urani huipulla pienellä paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät ymmärrä sitä että
A) kaikkialla asuminen ei ole helvetillisen kallista
B) kaikki eivät halua elää työlle/opiskelulle, vaan tekevät töitä vain sen verran, että pärjäävät. Itsellä 12,5€/h ja teen mahd vähän töitä, n. 30-35h viikossa. Silti rahaa jää säästöön, harrastan, käyn ulkona, ym.
Ihan kiva jos raha ja sillä keuliminen AV:lla on jollekin tärkeää, mutta näin ei ole kaikille.
Tuollainen marttyyriasenne mahdollistaa nykyisen kaltaisen hallituksen toiminnan. Tottakai raha on tärkeää, siinä vaiheessa kun sairastut, joudut jäämään ennenaikaisesti työn ulkopuolelle, säästösi kuluvat hetkessä. Sen jälkeen tukien varassa olet, et elä, et käy missään, et harrasta, kuljet samoissa kirppisvaatteissa vuodesta toiseen tk:ssa. Onnea siihen.
n. 21€/h, toistaiseksi epäpätevänä. Kunhan saan alemman korkeakoulututkinnon kasaan, pitäisi nousta muutamalla eurolla.
11,46e / h. Lisistä tämä palkka koostuu eikä tuosta huonosta peruspalkasta.
28€, Turku, insinööri