Jatkaisitko parisuhteessa, jos kumppanisi ei suostuisi puhumaan sinulle kolmeen kuukauteen?
Jos et, saat ehkä kiinni siitä, miksi jotkut eroavat seksittömyyden vuoksi. Seksi on yhtä tärkeää kuin keskustelu ja sen kieltäminen on mykkökoulua.
Kommentit (46)
En jatkanut edes kaverisuhdetta jossa kys. kaveri piti aina mykkäkoulua. Ja mykkäkoulun päätyttyä oli aina silleen "nosiis enhän mä nyt oikeesti suuttunut!!" viimeinen kerta oli, kun raivosi siitä etten osannut juuri sillä hetkellä vastata tämän ahdistusvalitukseen tarpeeksi hyvin. Ei pitänyt mitään yhteyttä kuukausiin. Kun viimein uskalsin laittaa tälle viestin vastaus oli "siis mikä riita?" Ja kyllä, kyseessä oli aikuinen ja teini-iän jo reippaasti ohittanut ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi ei ole maailman tärkein asia.Jos se tuntuu olevan, kannattaa mennä terapiaan.
Ei ole parisuhteen jatkuminenkaan tärkein asia. Miksi jäädä huonoon suhteeseen, kun yksinkin pärjää hyvin? Jos on niin läheisriippuvainen ettei tuo onnistu, suosittelen terapiaa siihenkin.
Kyllä minä sanoisin läheisriippuvaiseksi pikemminkin sellaista, joka ei paria kuukautta kestä ilman seksiä ja poukkoilee sen takia suhteesta suhteeseen, ettei vain parisuhde pääse tylsistymään. Mikä siinä parisuhteessa sinusta on niin kamalaa, ettet kestä sitä edes lyhyttä aikaa, ellei se sisällä seksiä, jos sinkkunakin ilman seksiä pärjäät?
Ei kukaan puhunut suhteesta toiseen poukkoilusta vaan siitä, että on parempi olla yksin kuin suhteessa, jossa eivät edes parisuhteen perustarpeisiin vastata. En minä ainakaan tarvitse parisuhdetta mihinkään muuhun kuin seksiin, läheisyyteen, romantiikkaan js yhteiseen hauskanpitoon. Arki sujuu yksinkin mallikkaasti ja seuraa saa ystäviltä.
No kyllä minä sanoisin sitä poukkoiluksi, jos eropäätös tehdään parin kuukauden perusteella.
Oletko äidinkielinen suomen käyttäjä? Suhteesta toiseen poukkoilu tarkoittaa sitä, että lopettaa suhde ja aloitetaan välittömästi toinen. Sellaisesta ei ole puhunut sinun (?) lisäksesi kukaan muu.
No anteeksi. Tarkoitin, suhteesta pois ja myöhemmin uuteen suhteeseen menemistä, ylipäätään malttamattomuutta suhteissa, eli poukkoilua elämäntilanteiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty vertaamaan puhumattomuutta ja seksittömyyttä. Aloitus on absurdi. Jos kumppanin täytyy vetää jokin puhumattomuus kortti seksin puutteelle niin siinä on alkujaan kaksi väärää ihmistä yhdessä. Minä pystyn olemaan tarvittaessa pitkiä aikoja ilman seksiä ja se on myös vaatimus kumppanilleni. En tarkoita että kyseessä on normi tilanne vaan että osataan olla riippumattomia toisesta. Joku passiivis-agressiivinen mykkäkouluilija tai seksiriippuvainen säheltäjä ovat kummatkin liian lapsia minun makuuni.
Tämä aloitus oli juuri sinua varten jotta ymmärtäisit, että joillekuille seksi ja keskustelu ovat tosiaan aivan yhtä tärkeitä asioita parisuhteessa. En minäkään olisi suhteessa naiseen, joka voisi hyvin olla ilman seksiä, mutta ymmärrän silti, ettei seksi ole kaikille tärkeää. Miksi sinä et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty vertaamaan puhumattomuutta ja seksittömyyttä. Aloitus on absurdi. Jos kumppanin täytyy vetää jokin puhumattomuus kortti seksin puutteelle niin siinä on alkujaan kaksi väärää ihmistä yhdessä. Minä pystyn olemaan tarvittaessa pitkiä aikoja ilman seksiä ja se on myös vaatimus kumppanilleni. En tarkoita että kyseessä on normi tilanne vaan että osataan olla riippumattomia toisesta. Joku passiivis-agressiivinen mykkäkouluilija tai seksiriippuvainen säheltäjä ovat kummatkin liian lapsia minun makuuni.
Tämä aloitus oli juuri sinua varten jotta ymmärtäisit, että joillekuille seksi ja keskustelu ovat tosiaan aivan yhtä tärkeitä asioita parisuhteessa. En minäkään olisi suhteessa naiseen, joka voisi hyvin olla ilman seksiä, mutta ymmärrän silti, ettei seksi ole kaikille tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus oli juuri sinua varten jotta ymmärtäisit, että joillekuille seksi ja keskustelu ovat tosiaan aivan yhtä tärkeitä asioita parisuhteessa. En minäkään olisi suhteessa naiseen, joka voisi hyvin olla ilman seksiä, mutta ymmärrän silti, ettei seksi ole kaikille tärkeää. Miksi sinä et ymmärrä?
Niin, voivathan ne sinulle olla yhtä tärkeitä, mutta jos ajatellaan yleisellä tasolla, niin on kai ymmärrettävämpää, että on parisuhde ilman seksiä kuin parisuhde ilman keskustelua. Seksitön parisuhde (tai sellainen, jossa sitä on hyvin vähän hetkellisesti) on ihan mahdollinen, mutta en pysty käsittämään, millainen on parisuhde, jossa ei keskustella.
Itsekin olen etäsuhteessa ja joka päivä soittelemme, vaikka seksiä emme pysty harrastamaan ja kyllä tämä ihan parisuhteelta tuntuu. Olisi melko kummallinen kuvio, jos asia menisi päinvastoin, että meillä olisi joka päivä seksiä, mutta emme puhuisi mitään.