Jatkaisitko parisuhteessa, jos kumppanisi ei suostuisi puhumaan sinulle kolmeen kuukauteen?
Jos et, saat ehkä kiinni siitä, miksi jotkut eroavat seksittömyyden vuoksi. Seksi on yhtä tärkeää kuin keskustelu ja sen kieltäminen on mykkökoulua.
Kommentit (46)
No mä ainakin haluan miehen sen takia että saan seksiä. En sen takia että keskustellaan syvällisiä. Tottakai nyt jutellaankin mutta mulla on myös ystäviä juttu kavereiksi.
En mä mitään juttukaveria saman katon alle halua, kyllä sitä seksiä pitää olla. Enkä harrasta yhden tai kahden yön juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kestänyt kauas, että joku pelasi rakkauskortin. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että parisuhde ei elä pelkästä rakkaudesta? Pitää olla myös yhteensopivuutta, ja tarpeiden pitää kohdata. Seksittömyys, erilaiset elämäntilanteet tai se, että vain toinen haluaa lapsia ovat kaikki esimerkkejä tilanteesta, jossa parisuhde ei toimi vaikka rakkautta riittäisi.
Kyllä tulet putoamaan kovaa ja korkealta, jos et siedä parisuhteessa yhtään kriisitilanteita. 3 kuukautta on naurettavan lyhyt aika pitkässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ei ole maailman tärkein asia.Jos se tuntuu olevan, kannattaa mennä terapiaan.
Ei ole parisuhteen jatkuminenkaan tärkein asia. Miksi jäädä huonoon suhteeseen, kun yksinkin pärjää hyvin? Jos on niin läheisriippuvainen ettei tuo onnistu, suosittelen terapiaa siihenkin.
No jos tahalleen ja ilkeyttää pihtaa/mykkäkoulu/whatever ilkeä juttu niin tottakai se on eron paikka. Mutta vähän eri asia jos seksiin ei kykene kuin että ilkeyttään pihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ei ole maailman tärkein asia.Jos se tuntuu olevan, kannattaa mennä terapiaan.
Seksi on pikkujuttu, mutta sen puutteen suuruus tulee monelle yllätyksenä, kun petetään tai pannaan muuten vain lusikat jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Omat kädet käyttöön sitten tuon uhriasenteen sijaan. naurettavaa
Eikä kukaan ole keskustelun puutteeseenkaan kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksittömyys ei haittais (on sitä läheisyyttä muillakin tavoin), mutta puhumattomuus tekis tilanteen mahdottomaksi.
Jep, ja toisilla se seksittömyys tekisi tilanteen ihan yhtä mahdottomaksi. Se kannattaa pitää mielessä.
Älä viitsi. Seksilläkö teillä selvitetään kumpiko hakee lapset hoidossa tai käy kaupassa tai milloin pitäisi vaihtaa talvirenkaat?
Keskustelu on ilman muuta tärkeämpää arjen pyörittämisesä, mutta parisuhde ei ole minulle ytimeltään mitään arjen pyörittämistä. Se on yhteyttä toiseen ihmiseen. Seksin rooli tuon yhteyden säilyttämisessä on aivan yhtä tärkeää kuin keskustelukin. Ilman sitä ollaan pian kämppiksiä ja arkikumppaneita.
Niin, eli sinä pistäisit suhteen myös poikki, jos kumppanisi ei keskustele syvällisiä kolmeen kuukauteen esim työkiireiden ja väsymyksen takia. Minä en. Enkä seksittömyydenkään takia. Kolme kuukautta kestän sitä pelkkää arkeakin, jos oikeasti on kiireinen ja kuormittava elämäntilanne eikä ole kyse pelkästä karttelusta ja välttelystä. Kolme kuukautta on todella lyhyt aika, jos oikeasti on tunteita.
Minä en ole käytettävissä parisuhteeseen, jossa ei kolmeen kuukauteen ole aikaa harrastaa seksiä tai keskustella. En missään tapauksessa halua tuollaista elämäntapaa itselleni.
Koskaan ei voi olla niin kiire, ettei seksille ja keskustelulle ole aikaa. Kyse on arvoista, ja sinulla on selvästi erilaiset arvot.
Kyllä voi. Ei tarvitse kuin vähän kivuliaampi synnytys tai vaikka leikkaus, niin seksi on pitkään tauolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos et, saat ehkä kiinni siitä, miksi jotkut eroavat seksittömyyden vuoksi. Seksi on yhtä tärkeää kuin keskustelu ja sen kieltäminen on mykkökoulua.
Se on henkistä ja ruumiillista väkivaltaa parisuhteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainenvm83 kirjoitti:
Kolme kuukautta mykkäkoulua tai seksittömyyttä ilman järkevää syytä olisi mielestäni pätevä syy erolle tai selkeä ilmaus ettei kumppani arvosta tippaakaan/ole valmis selvittämään asioita.
Ei sillä syyllä ole minusta mitään väliä.
Mielenkiintoista rakkautta, missä esim vakavasti sairastunut tai onnettomuuteen joutunut jätetään, koska ei saa seksiä. No, ehkä tuossa ei edes rakkautta teeskennellä.
Parisuhteeseen tarvitaan todella paljon muutakin kuin rakkautta. Rakkaus ilman seksiä on ystävyyttä ja kumppanuutta mutta ei parisuhde.
Oikeasti jätät miehesi/vaimosi, jos hän vaikka 25 vuoden avioliiton jälkeen joutuu vaikka auto-onnettomuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole parisuhteen jatkuminenkaan tärkein asia. Miksi jäädä huonoon suhteeseen, kun yksinkin pärjää hyvin? Jos on niin läheisriippuvainen ettei tuo onnistu, suosittelen terapiaa siihenkin.
Kyllä minä sanoisin läheisriippuvaiseksi pikemminkin sellaista, joka ei paria kuukautta kestä ilman seksiä ja poukkoilee sen takia suhteesta suhteeseen, ettei vain parisuhde pääse tylsistymään. Mikä siinä parisuhteessa sinusta on niin kamalaa, ettet kestä sitä edes lyhyttä aikaa, ellei se sisällä seksiä, jos sinkkunakin ilman seksiä pärjäät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainenvm83 kirjoitti:
Kolme kuukautta mykkäkoulua tai seksittömyyttä ilman järkevää syytä olisi mielestäni pätevä syy erolle tai selkeä ilmaus ettei kumppani arvosta tippaakaan/ole valmis selvittämään asioita.
Mielenkiintoista rakkautta, missä esim vakavasti sairastunut tai onnettomuuteen joutunut jätetään, koska ei saa seksiä. No, ehkä tuossa ei edes rakkautta teeskennellä.
Parisuhteeseen tarvitaan todella paljon muutakin kuin rakkautta. Rakkaus ilman seksiä on ystävyyttä ja kumppanuutta mutta ei parisuhde.
Oikeasti jätät miehesi/vaimosi, jos hän vaikka 25 vuoden avioliiton jälkeen joutuu vaikka auto-onnettomuuteen?
Tässäkin ketjussa on jo monta kertaa todettu, että haluttomuus ja kyvyttömyys on eri asioita. En minä jättäisi aivohalvauksesta puhumattomaksikaan muuttunutta puolisoa. Mutta mykkäkoululaisen jättäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kestänyt kauas, että joku pelasi rakkauskortin. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että parisuhde ei elä pelkästä rakkaudesta? Pitää olla myös yhteensopivuutta, ja tarpeiden pitää kohdata. Seksittömyys, erilaiset elämäntilanteet tai se, että vain toinen haluaa lapsia ovat kaikki esimerkkejä tilanteesta, jossa parisuhde ei toimi vaikka rakkautta riittäisi.
Kyllä tulet putoamaan kovaa ja korkealta, jos et siedä parisuhteessa yhtään kriisitilanteita. 3 kuukautta on naurettavan lyhyt aika pitkässä suhteessa.
Olen mieluummin sinkku kuin suhteessa, jossa kolmen kuukauden puhumattomuus- ja seksittömyysjaksot ovat normaalia elämää. Ja kun on yhdessä samoin ajattelevan kumppanin kanssa, tällaisia jaksoja ei myöskään tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sanoisin läheisriippuvaiseksi pikemminkin sellaista, joka ei paria kuukautta kestä ilman seksiä ja poukkoilee sen takia suhteesta suhteeseen, ettei vain parisuhde pääse tylsistymään. Mikä siinä parisuhteessa sinusta on niin kamalaa, ettet kestä sitä edes lyhyttä aikaa, ellei se sisällä seksiä, jos sinkkunakin ilman seksiä pärjäät?
Ei kukaan puhunut suhteesta toiseen poukkoilusta vaan siitä, että on parempi olla yksin kuin suhteessa, jossa eivät edes parisuhteen perustarpeisiin vastata. En minä ainakaan tarvitse parisuhdetta mihinkään muuhun kuin seksiin, läheisyyteen, romantiikkaan js yhteiseen hauskanpitoon. Arki sujuu yksinkin mallikkaasti ja seuraa saa ystäviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainenvm83 kirjoitti:
Varmastikin ystävyys- ja jopa kumppanuussuhde voi jäädä, mutta parisuhteessa täytyy olla seksiä. Ei ole mahdollista olla rakastavaisia, jos ei harrasteta seksiä.
En tiedä.
Vaan haluaisitko parisuhteeseen miehen kanssa, joka on pääosassa videossa
Bajamajasukellus 2010 Nummirock
Hyvä huomio. Tällä palstalla huomaa selvästi, että toisille seksi on hyvin tärkeää, toisille ei lainkaan tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mieluummin sinkku kuin suhteessa, jossa kolmen kuukauden puhumattomuus- ja seksittömyysjaksot ovat normaalia elämää. Ja kun on yhdessä samoin ajattelevan kumppanin kanssa, tällaisia jaksoja ei myöskään tule.
Kuka sanoi, että on normaalia elämää? Mielestäni puhuin kriisitilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan puhunut suhteesta toiseen poukkoilusta vaan siitä, että on parempi olla yksin kuin suhteessa, jossa eivät edes parisuhteen perustarpeisiin vastata. En minä ainakaan tarvitse parisuhdetta mihinkään muuhun kuin seksiin, läheisyyteen, romantiikkaan js yhteiseen hauskanpitoon. Arki sujuu yksinkin mallikkaasti ja seuraa saa ystäviltä.
No kyllä minä sanoisin sitä poukkoiluksi, jos eropäätös tehdään parin kuukauden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä sanoisin sitä poukkoiluksi, jos eropäätös tehdään parin kuukauden perusteella.
Oletko äidinkielinen suomen käyttäjä? Suhteesta toiseen poukkoilu tarkoittaa sitä, että lopettaa suhde ja aloitetaan välittömästi toinen. Sellaisesta ei ole puhunut sinun (?) lisäksesi kukaan muu.
Minä en ole käytettävissä parisuhteeseen, jossa ei kolmeen kuukauteen ole aikaa harrastaa seksiä tai keskustella. En missään tapauksessa halua tuollaista elämäntapaa itselleni.
Koskaan ei voi olla niin kiire, ettei seksille ja keskustelulle ole aikaa. Kyse on arvoista, ja sinulla on selvästi erilaiset arvot.