Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomessa on niin paljon yh-äitejä?

Vierailija
07.01.2019 |

Oletko yh, miksi olet? Yksinhuoltajien lukumäärä on riistäytynyt käsistä. Palstalla on kamalasti yh-mammoja ja joka lehden jutuissakin on yh yh yh.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tarvi kärsiä arkkuun asti. Väkivaltaisen suhteen voi lopettaa asiallisesti ja ajoissa.

Vierailija
2/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on sosiaalisesti hyväksyttävää ja taloudellisesti mahdollista. Tämä ottamatta kantaa siihen onko se hyväksi ihmisille (lähinnä niille lapsille) ja yhteiskunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinkin yh. Eronnut kahden lapsen äiti, mutta ikävä kyllä lasten isä ei yksinhuoltajuutta minulle anna.

Vierailija
4/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomessa on niin paljon vastuuttomia miehiä. Ei se lapsi yksin tule, en ymmärrä miksi yh-äitejä dissataan eikä niitä miehiä jotka eivät kantaneet perheestään vastuuta. Se yh on mun silmissä sankari, hoitaa toisenkin vastuun.

Vierailija
5/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ei halua lapsia. Naiset jää sitten yksin vankilaan muksujen kanssa.

Vierailija
6/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut ei ole sama kuin yksinhuoltaja.

Vierailija
7/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli mieleen sellainen villi teoria parin lähipiirin esimerkin perusteella, että ihmisillä alkaa olla rahat niin tiukilla, että pienituloisten parien kannattaa erota ja tehdä toisesta nimellisesti yksinhuoltaja, jotta saavat enemmän asumistukea ja mahdollisesti muitakin toimeentuloon tarkoitettuja tukia. Tämä ei tietenkään päde suurituloisiin, minkä vuoksi olisi mielenkiintoista nähdä yksinhuoltajien tulojakauma.

Vierailija
8/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. - Joskus on käynyt mielessä, että toisinaan puhutaan/ kirjoitetaan yksinhuoltajuudesta silloinkin, kun virallisesti on kyse jaetusta yhteishuoltajuudesta, joista toinen vanhempi on  lasten ensi-sijainen lähivanhempi.  

Vierailija
9/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh koska toisen kahlitseminen patteriin on laitonta ja muutenkin moraalisesti arveluttavaa. En siis voinut mitään, lapsen isä halusi lapsen, oikein vaatimalla vaati ja lapsi tekemällä tehtiin. Sitten hän meni ja päätti rikkoa perheemme jonkun tyttösen kanssa. No, nyt mies on yksin ja yritti pitkään anella takaisin mutta mulla on jonkinnäköinen itsekunnioitus.

Vierailija
10/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanovat olevansa yksinhuoltajia, vaikka ovat lähivanhempia.

Vierailija
11/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuli mieleen sellainen villi teoria parin lähipiirin esimerkin perusteella, että ihmisillä alkaa olla rahat niin tiukilla, että pienituloisten parien kannattaa erota ja tehdä toisesta nimellisesti yksinhuoltaja, jotta saavat enemmän asumistukea ja mahdollisesti muitakin toimeentuloon tarkoitettuja tukia. Tämä ei tietenkään päde suurituloisiin, minkä vuoksi olisi mielenkiintoista nähdä yksinhuoltajien tulojakauma.

Hieno villi teoria, mutta huoltajuusmuoto ei kylläkään vaikuta asumistukeen tai toimeentulotukeen. Lapsilisien yh-korotuksen saa lähivanhempi joka tapauksessa, olipa yksin- tai yhteishuoltaja.

Vierailija
12/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksinhuoltajuus ei tuohon asiaan vaikuta, vaan se asuuko vanhemmat eri osoitteissa.

Vierailija
13/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei tarvi kärsiä arkkuun asti. Väkivaltaisen suhteen voi lopettaa asiallisesti ja ajoissa.

Nyt sekoitat parisuhteen lapsen huoltajuuteen.

Vierailija
14/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksinhuoltajuus ei tuohon asiaan vaikuta, vaan se asuuko vanhemmat eri osoitteissa.

Okei, eli tukia saa yhtä paljon jos huushollissa on kaksi aikuista kuin jos on vain yksi + lapset?

Vierailija
15/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinhuoltajaisä, koska toisesta puoliskosta ei ollutkaan huolehtivaksi vanhemmaksi.

Vierailija
16/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jättävät koska naisten vaatimukset kasvavat järjettömiksi avioiduttuaan ja lapset saatuaan. Mies ei saa olla väsynyt, mutta nainen saa olla.

Vierailija
17/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva nykyään on yh. Yhteishuoltajuushan on se nykyajan juttu. Minä en tunne kuin yhden ihmisen joka on yh, eli hänen lapsensa ovat joka viikko pari päivää isällään mutta pääasiassa siis äidillään.

Yhden tunne joka oli koko lasten lapsuuden ja nuoruuden yh ja nyt lapset on jo aikuisia ja omillaan. Minä olin aikoinaan yh, mutta oikeasti mies asui meidän kanssa kuusi vuotta ennenkuin oikeasti laitettiin lopullisesti suhde poikki ja sen jälkeen vaikka menin naimisiin vuoden yksin olon jälkeen olin edelleen esikoiseni yh. Huoltajuus ei ollut missään vaiheessa lapsen isällä, eikä myöskään isäpuolella, silti minua ei enää laskettu yksinhuoltajaksi kun muutettiin asumaan nykyisen miehen kanssa.

Suurin osa eronneista joilla on lapsia ovat menneet suhteellisen pian uusiin naimisiin, en nyt milläään saa päähäni ketään joka olisi yksin lasten kanssa asuva aikuinen.

Mediassa kun puhutaan paljon nyt köyhyydestä niin tottakai yyhoot on niitä köyhimpiä, samalla tavalla voisi ihmetellä että miksi suurin osa köyhyysjutuissa esiintyvistä on työttömiä. Suurin osa yyhoista on kuitenkin töissä ja pärjää ihan ok, mutta jos on pienituloinen ja myös elarit maksava isä on pienituloinen eli maksaa vain minimin elareita, niin ei se elämä hääviä ole jos on vaikka kolmekin lasta.

Vierailija
18/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli tukia saa yhtä paljon jos huushollissa on kaksi aikuista kuin jos on vain yksi + lapset?

No sen yh-korotuksen saa, mitä se on jotain 50€/kk. Toisaalta sit toimeentulotuessa se katsotaan tuloksi eli +-0.

Vierailija
19/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen nainen vaatii liikaa mieheltä, toisin on Venäjällä

eräskin nuori nainenjota tapailin nuorena ja oli helluntalainen, molemmat oltiin yliopistolla opiskelemassa mutta sitten tämä akka keksii että mun pitäs hommata työpaikka ja talo, muuten ei pääse naimisiin

tyhmä akka oli, sitten meni jonkun amerikkalaisen perään

Vierailija
20/38 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasto Euroopasta viime vuodelta: Tanskassa yksinhuoltajia 30% perheistä, Ruotsissa 25%, UK ja Liettua 20%. Suomessa alle 10% (Suomi mainittu jutussa maana, jossa on suhteellisesti vähän yksinhuoltajuutta).

Mutta onhan se kiva aloittaa ketjuja heittelemällä perusteettomia väitteitä ilmaan.

http://cphpost.dk/news/denmark-has-highest-percentage-of-single-parents…