Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryhmähaastattelu; millaisia kokemuksia, mitä siellä tehdään?

työtön
07.01.2019 |

Jep, eli ensimmäinen työhaastattelu edessä, ja siinä on kuulemma myös ryhmähaastattelu. Ei ole kokemusta ollenkaan. Jo pelkkä normaali työhaastattelu nostattaa hiukset pystyyn :) Edellisestä on aikaa 25v.
Jos tietoa, niin kertokaa ihmeessä, kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä missä oon itse ollut niin on esitetty kysymys, johon jokainen sitten vuorollaan vastaa. AMKin ryhmähaastattelussa taas annettiin aihe josta keskusteltiin ryhmässä.

Kiinnitän itse noissa aina huomiota siihen, että pyrin saamaan asiani sanotuksi, mutta etten dominoi liikaa ja jyrää muita. Niissä yleensä katsotaan myös sitä että miten sinä ryhmän jäsenenä toimit ja oot vuorovaikutuksessa.

Itse pärjään huomattavasti paremmin ryhmähaastatteluissa jostain syystä ja koen me paljon mukavammaksi kun yksilöhaastattelut koska silloin kaikki huomio ei oo pelkästään minussa :D

Vierailija
2/7 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs verran haastateltavia voikaan olla normaalisti paikalla yhtäaikaa?

Ja kiitos edelliselle! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se määrä vaihtelee, joskus ollut neljä haastateltavaa mutta kerran oli varmaan lähemmäs kymmentä. Luulisin että muutama on sellainen aika normaali

Vierailija
4/7 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti se on semmosta, että jokaiselta kysellään sattumanvaraisessa järjestyksessä jotakin. Sitten monesti on vielä ryhmässä jotain keskustelua annetusta aiheesta tms..ei pidä olla hiljainen tuppisuu eikä myöskään päällepäsmäri. Muista myös vastata kysymykseen, älä mene aiheen ohi. Ja ole aito, älä esitä mitään tai yritä valehdella.

Vierailija
5/7 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmähaastattelussa ja videohaastattelussa karsitaan pois kaikkein kokeneimmat ja parhaat työnhakijat.

Itse olen hiljattain hakenut töitä. Ne haastattelut skippasin, jotka oli toteutettu ryhmähaastatteluna tai joihin olisi pitänyt tehdä videohaastattelu.

Vierailija
6/7 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti se on semmosta, että jokaiselta kysellään sattumanvaraisessa järjestyksessä jotakin. Sitten monesti on vielä ryhmässä jotain keskustelua annetusta aiheesta tms..ei pidä olla hiljainen tuppisuu eikä myöskään päällepäsmäri. Muista myös vastata kysymykseen, älä mene aiheen ohi. Ja ole aito, älä esitä mitään tai yritä valehdella.

Se on niin henkimaailman asia että miten noissa pitää käyttäytyä, sehän riippuu siitä joka sen päätöksen tekee että kenestä tykkää ja tietysti että mihin tehtävään henkilöä valitaan, tarvitaanko kuuntelija ja vai agressiivinen hyökkääjä.

Vierailija
7/7 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryhmähaastattelusta oikein tiedä mutta ryhmäseksi oli mukavaa, sai olla aktiivisesti jyräämässä ja välillä mennä vaihtoon, kuten vaikka jääkiekossa. Sitten kun oli valmis, niin peliin mukaan vaan tykittämään maaleja, lopuksi viimeinen sanktio vastaanottajan kasvoille. Kun asiat tuli valmiiksi, sitten vaan saunomaan ja miettimään seuraavaa kohtaamista parin tunnin päästä.

M

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi