Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko lapsesi klassikkosadut? Ruusunen, Tuhkimo ym

Vierailija
07.01.2019 |

Luetaanko näitä satuja vielä? Ja mitä uusia klassikkoita on, kuten Ariel?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ariel perustuu pieni merenneito -satuun. 

Mun lapset eivät tunne kovin hyvin klassikkosatuja. Muuten kyllä luen heille paljon.

Vierailija
2/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntevat ainakin Pienen Punahilkan, iso paha susi ja kolme pientä porsasta, kolme pukkia, jaakko ja pavunvarsi, prinsessa sadut (ruusunen, lumikki, tuhkimo jne), hannu ja Kerttu, jänis ja kilpikonna.. Onhan näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ariel uusi? 

Ikivanha satu pienestä merenneidosta. Tosin Disney-tuotanto näitä on väännellyt ja mitään Ariel-nimeä ei alkuperäisessä esiinny. 

Mutta kysymykseen: tuntevat kyllä ja on luettu alkuperäisessä muodossa sekä katsottu leffat. 

Vierailija
4/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntee kyllä. Itse en niinkään ole näitä heille lukenut mutta päiväkodissa lukivat. Jonkun ovat varmaan leffanakin nähneet.

Vierailija
5/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut kapselle klassikkosatuja sillä pidän niitä liian vanhanaikaisina ja ne antavat lapselle väärän epäterveen esimerkin. Lapsi ei edes tiedä satujen Disney versioita ja hyvä niin.

Vierailija
6/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika valikoiden olen lukenut perinteisiä satuja lapsilleni. Osa on tosi julmia ja osa hyvin arveluttavia opetukseltaan. Silloin kun tytär oli Disney-iässä, kerroin joistakin tarinoista sen alkuperäisen version. Monesta perinteisestä sadusta on tosin tehty siistittyjä pikkulasten versioita satukokoelmiin ja joitakin niitä luimme kyllä joskus kolmen ja kuuden ikävuoden välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän