Mikä on ihannepaino 174 cm pitkälle naiselle?
En ole erityisen lihaksikas. Jalkojen lihamassa on normaali/keskiverto, mutta keski- ja ylävartalo on suoraan sanottuna lihakseton. Olen päärynä, ja yläkroppani on aika siro (ja pienet rinnat), mutta alavartalo taasen normaali.
Minkä sanoisit ihannepainokseni? Tai paljonko itse painat, jos olet suunnilleen pituiseni (ja oletko siihen tyytyväinen)?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuon pituinen ja paineessani 74-78 olen hoikka.
Ai äidin ja siskon mielestä?
Vierailija kirjoitti:
itse olen 158cm ja painan n. 65kg niin olen ihan hirveä läski näiden kriteerien mukaan vaikka olen vain +3kg normaali painon ylärajasta. 158cm: normaalipainon skaala on aina jostain 46-62kg välistä. Ihanne olisi mulle joku 55kg varmaan.
BMI laskurista kattelin että 174 cm:lle normi painon skaala on jotain 56 - 75.7 kg välillä, eli sun "ihanne" ois varmaan sitten jotain 60-65kg välissä, vaikkakin joku 70kg ois varmasti ihan hyvä. Mut ihanne paino määriytyy niin paljon siitä, mihin kelläkin paino kertyy ja mistä keho koostuu. Ihanne painon siis tiedät vaan sinä itse -missä koossa viihdyt parhaiten ja näytät mielestäsi hyvälle ja jonka ylläpitoon et tarvitse poppakeinoja. Normaalipaino on eri asia toki kuin IHANNE paino, mutta siis... kenen ihanne?? Siitähän se riippuu...
Ihanne sinulle olisi enintään 50 kg.
Terveyden ja lähes kaikkien miesten kannalta.
Olen itse 174/59, olenhan mä aika hoikan näköinen, mutta ihan hyvin voisin tästä laihduttaa ja pari kiloa olenkin ajatellut tiputtaa. Mun mielestä semmonen 56-57kg on tosi hyvä. Tykkään olla hoikka.
53-63kg sanoisin :)
Olen itse 173/54
Olen itse 171/52 ja kroppa on tosi mieleinen. Enkä edes näytä yhtään liian hoikalta, ihan sopivalta.
Aika hoikkia vastaajia. Tuntuu erikoiselta, otanta on varmaankin vinoutunut.
Yksilöllistä ja kehonkoostumuksesta ja -rakenteesta riippuvaa, niinkuin varmasti ketjussa todettu. Itse 175 cm tunnen olevani sopivan hoikka ja pysyn "luonnostaan" 64-65 kg painoisena. Lähempänä 70 kg tunnen oloni jo turhan tukevaksi.
Varmaan joku 65 kiloa, riippuen ruumiinrakenteesta. Lihakset painavat enemmän kuin läski.
Toi on yksilöllistä, ikäkin kai vaikuttaa, luusto ja lihakset. Itse olen saman pituinen ja ilman suorastaan nälkää näkemistä, minun on enää aikuisena eli kolmenkymmenen jälkeen ollut vaikea päästä alemmas kuin 69. Mielestäni en kuitenkaan näytää tukevalta, vaan normaalilta. Sopusuhtaisuus ja kai se on joka ratkaisee, mikä on ihannepaino, ei pelkät kilot, Alle kolmekymppisenä ei tehnyt hankalaa painaa alle 60 kg, vaikka olisi syönyt mitä.
Jotain 60kg varmaan.
Itse olen 176cm mies ja painan 69-70kg. Lihaksia löytyy ok paljon dexan mukaan, leveät hartiat ja läskiäkin löytyy jotain 13-15%. Tuosta voi sitten päätellä ettei naisen todellakaan pidä painaa lähellekään tuon vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 60kg varmaan.
Itse olen 176cm mies ja painan 69-70kg. Lihaksia löytyy ok paljon dexan mukaan, leveät hartiat ja läskiäkin löytyy jotain 13-15%. Tuosta voi sitten päätellä ettei naisen todellakaan pidä painaa lähellekään tuon vertaa.
Ihmeen sintti sinäkin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain 60kg varmaan.
Ihmeen sintti sinäkin olet.
Terv joku läski tai mentulan näköinen bodaaja.
Tällä kropalla saa kyllä hyvin pillua, enpä vaihtaisi. Ei läskiä mahassa joten six päck näkyy ja muutenkin hyvän muotoiset lihakset. En toki ole mikään jääkaapin kokoinen bodari mutta samalla sisäelimet eivät ole turvonneet tai hiukset lähteneet horkan takia.
Mä olen 49kg ja voin loistavasti!
Vierailija kirjoitti:
Toi on yksilöllistä, ikäkin kai vaikuttaa, luusto ja lihakset. Itse olen saman pituinen ja ilman suorastaan nälkää näkemistä, minun on enää aikuisena eli kolmenkymmenen jälkeen ollut vaikea päästä alemmas kuin 69. Mielestäni en kuitenkaan näytää tukevalta, vaan normaalilta. Sopusuhtaisuus ja kai se on joka ratkaisee, mikä on ihannepaino, ei pelkät kilot, Alle kolmekymppisenä ei tehnyt hankalaa painaa alle 60 kg, vaikka olisi syönyt mitä.
Sama, oon pari senttiä lyhyempi ja painan noin 70kg. Painon saaminen tuon alemmas vaatisi näin nelikymppisenä sellaista raejuustokuuria että ennemmin syön mitä haluan ja käyn salilla polttamssa kaloreita ja rakentamassa vanhuuden turvaksi lihaksia. Jos aloittaja mietit tuota ihannepainoa laihdutustavoitteen kannalta, ei ehkä kannata niinkään keskittyä siihen ihannepainoon ja siihen paljonko sitä kohti on vielä matkaa, vaan ottaa maltillinen tavoite kilomääräinen tavoite, esim 10 tai 15 kilon kilon painonpudotus. Ja tuokin kannattaa jakaa vielä osiin, ylipainoiselle viidenkin kilon painonpudotus tuo jo tutkitusti terveyshyötyjä.
45 kg, paitsi jos on DD-kupit