Pitäisikö reilusti ylipainoiset matkustajat siirtää lennoilla automaattisesti businessluokkaan?
Kommentit (9)
Kaikki pitäisi siirtää business-luokkaan. En ymmärrä miten satoja euroja maksavalla lipulla saat ahtaan penkin ja mikroaterian. Jotain laatua lentoihin!
Minkä takia siitä lihavuudesta pitäisi palkita? Ylipaino on muutenkin riskitekijä lentoliikenteessä.
Minä matkustan aina economy- luokassa. 125 kg. Hyvin mahdun ja vyökin riittää. Otan ikkunapaikalla ja viereisessä paikassa on tytär 52 kg.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan lennättää rahtikoneella.
Tai penkin korvaavalla kävelymatolla.
Häh? Ei todellakaan pitäisi. Joko laihduttaa tai ostaa pisteillä/rahalla sen business-luokan lipun.
Ei. Jos eivät mahdu yhteen turistiluokan penkkiin, niin ostakoon Business-lipun tai 2 penkkiä turistista.
Vierailija kirjoitti:
Siellä kun on yleensä enemmän tilaa.
Olen lihava ja matkustan jonkin verran lentäen Euroopassa. Ostan turistiluokan lipun mutta teen aina matkustusluokan korotuksen businekseen. Valitsen jopa lentojen aikataulut konetyypin perusteella, Airbus-koneissa on 3+3 penkit ja se keskimmäinen jää businessluokassa tyhjäksi. Mutta useamman kerran on käynyt niin että konetyyppi onkin myöhemmin vaihtunut Embraer-koneeseen ja niissä on 2+2 penkit ja molemmat käytössä. Viimeksi harmitti tosi paljon kun itse tiesin että olin parhaani yrittänyt että kenenkään ei tarvitsisi istua vieressäni ja sitten kuitenkin joku siihen joutui.
Mikseivät itse osta paikkaa, mihin mahtuvat?