Mikä ammatti on suurin turn-off miehellä tai naisella?
Tiedän että kaikkia ammatteja kuuluisi arvostaa mutta on kieltämättä olemassa niitä joihin jotenkin suhtautuu todella kielteisesti.
Kommentit (468)
Yrittäjä. Ei ole väliä minkä alan. On nimittäin yleensä naimisissa työn kanssa,
Tullivirkailija, poliisi, rajavartija. Ei oo nuo miehet musta varten.
Ei sellaista ole, mutta itse ehkä välttelisin taparikollisia ja tietyn poliittisen puolueen jäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Teurastajan ylpeä vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kun täällä moni listaa teurastajan. Minä arvostan suuresti, niin teurastajaa kuin metsästäjää, jotka käytännössä joutuvat sen elukan tappamaan&paloittelemaan. Mielestäni jokaisen sekasyöjän pitäisi tuohon pystyä - itse en varmaan pystyisi, joten hieman kaksinaismoralistina tässä toimin.
Itse listalle laittaisin erittäin pienituloiset ammatit esim. siivoojat, koska suuri taloudellinen epätasapaino ei ole suhteessa hyväksi. Sitten ammatit, jotka kertovat kantajansa katsantokannan olevan liian paljon omastani eroava esim. tiettyihin puolueisiin kytköksissä olevat henkilöt, nk. huijarifirmoissa työskentelevät (Zinzinot ynnä muut) ja puolustusasianajajat, jotka päivät pitkät työnsä puolesta vaativat mahdollisimman pieniä rangaistuksia rikoksista.
Samaa mieltä olen ja ihmettelen myös miksi teurastajat yms. listataan.
Onko porukka tietoisia siitä mitä teurastaja ja esim. lihanleikkaaja voivat tienata?Pienepalkkaiset alle 2000 e tienaavat miehet on turn off.
No varmasti ne tienaa, teu-rastajat siis, koska eihän sitä koko päiväistä tap-pamista kukaan nor-maali ihminen tekisi. Täytyy olla tietty luonne, että pystyy elävän olennon tap-pamaan ja vielä, että sitä pystyy tekemään tunnista toiseen , viikosta toiseen, vuodesta toiseen. Katso eläintä sen viattomiin silmiin, ja ta-pa se sitten.
Itse en juuri sen talia syö lihaa, koska en sitä eläintä pystyisi tap-pamaan, enkä halua, että eläintä tarvitsee kenenkään minun lautaselle teu-rastaa.
En kehtaisi kenellekään mainita, jos mies olisi teu-rastaja.
Siellä teurastamolla on yksi (1) ihminen joka hoitaa tainnutuksen ja toinen ihminen hoitaa sen verenvalutuksen. Mites sinusta lihanleikkaaja tap-paa eläimiä yhtään enempää kuin kokki joka pilkkoo pihviä?
Ja joo, itse olen eläinlääkäri ja ta-pan vuosittain todella paljon eläimiä. Olen ilmeisesti kylmä ja paha ihminen koska pystyn tämän tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja/lihanleikkaaja. Mieti että 37,5 tuntia viikossa näkee kun lehmät ja siat roikkuu jaloistaan katosta. Pakko olla jotenkin kylmä ihminen. PS. en ole vegaani.
Ja vuoden tekopyhyyspalkinto menee...
Sinulle!! Onneksi olkoonIhminen voi olla ei-vegaani ilman että kuluttaa teurastajien tuottamia tuotteita minkä suurin osa ihmisistä varmasti tietävät. Paitsi tämä meidän palkinnon jakaja tässä.
Vegetaristi käyttää kyllä ei-välillisesti sen teurastajan palveluita koska käyttää esimerkiksi maitotuotteita. Maitoteollisuus ja lihateollisuus ovat keskenään niin kytköksissä ettei niitä oikein voi erottaa. Vegetaristit ihmetyttävät minua suunnattomasti paradoksaalisuudessaan, heidän mielestään eläinten piti ihmisen kulutusvyödykkeeksi (=liha) on väärin mutta samalla he kuitenkin kuluttavat eläinperäisiä tuotteita kuten maitoa ja kananmunia tai nahkaa, jotka myös tappavat eläimiä. Vegaanista ymmärrän, heidän periaatteensa on vedenpitävä.
Itsehän olen ollut nautateurastamolla töissä ja ei siellä kyllä mitään sadistisia eläintentappajia ole töissä. Sinällään ymmärrän että ihmisistä asia kuulostaa karulta, mutta todella mukavia ja normaaleja ihmisiä siellä on töissä. Ymmärrän että vegaani paheksuu, mutta ihminen joka itse käyttää eläinperäisiä tuotteita on kyllä viimeinen henkilö haukkumaan ketään alalla työskentelevää.
Erittäin hyvin sanottu!
Jos tässä nyt puhutaan vegaanista niin ei vegaani käytä maitotaloustuotteita. Eikä mitään muutakaan eläinperäistä.
Täällä joku väitti, että "Ihminen voi olla ei-vegaani ilman että kuluttaa teurastajien tuottamia tuotteita"
Vieläkään en ole saanut siihen vastausta miten se voi olla mahdollista. (=ei ole mahdollista)Ostamalla riistalihaa, kalaa ja lähikanalan munia tai saamalla munia tuttavalta, jolla on kanoja lemmikkeinä. Munivat todella paljon päivässä hyvin pidettyinä :). Nahkaa ei ole mikään pakko ostaa.
Niin siis eläimen tappaminen on oikein jos kyse on riistasta? Tai eläinten hyväksikäyttäminen (=kanojen pito) on oikein jos kyse on lähikanalasta?
Kuten sanoin minusta vegaaneilla on kunnioitettava periaate, heidän mielestään eläimiä ei tule käyttää ihmisten kulutushydöykkeenä. Kasvissyöjät taas ovat jo lähtökohtaisesti valmiit tekemään näin kunhan se sopii omaan pirtaan, mutta silti he mielellään tuomitsevat kuitenkin muut. Niin kauan kun itse käyttää eläimiä myös kulutushyödykkeenä ei voi alkaa ketään muita neuvomaan.
Ihan vaan 'hutoi'-meininkiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhat ammatit jotka eivät hyödytä ketään millään tavalla. Esim. alusvaatemalli, tubettaja, e-urheilija. Yhteiskunta pyörisi ilman niitäkin.
No ei nuo mainitsemasi mitään (...oikeasti )ammatteja olekaan, vaan jotain vaan, sanokaamme että sinänsä (....ja oikeastaan muutenkin)ihan pelkkiä, jotain 'kunhan nyt jollain saa vaan kasaan'-tyyppisiä rahanhankintakeinoja vaan, mutta sehän ei ihan sinänsä haittaa niitä,jotka eivät nyt oikein muutakaan parempaa keksi, tai eivät sitten ehkä paljon muuhun pystykään kuin johonkin tuollaiseen humpuukiin ja himphamppuun korkeintaan .
Noista jotkut saavat elantonsa ja ovat oikeasti tienanneet miljoonia joten voidaan ammatteina pitää mikä on vääryys kun monet oikeasti tärkeää työtä tekevät tienaavat sen 1600 kk nettona.
Ulosottomies. Kun on nähnyt brittien ulosottomiesten ohjelmaa subilta ( klo 19) niin ihmettelen miten kukaan voi viihtyä sellasessa ammatissa. Toki tekevät työtään , mutta alinta kastia ammattien arvostuksessa. Niin ainakin oletan.
Juuri uutisoitu, et meillä suomessa alkaa olla maksuhäiriöt sellaisissa lukemissa ettei ole koskaan ollut ja lisää ennustetaan tulevan. Kuin monen ovelle ilmestyy ulosottomies? Itse en ole koskaan kohdannut missään muodossa ulosottoa.
Turn on off on ihminen, jolla ei ole ammattia lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ulosottomies. Kun on nähnyt brittien ulosottomiesten ohjelmaa subilta ( klo 19) niin ihmettelen miten kukaan voi viihtyä sellasessa ammatissa. Toki tekevät työtään , mutta alinta kastia ammattien arvostuksessa. Niin ainakin oletan.
Juuri uutisoitu, et meillä suomessa alkaa olla maksuhäiriöt sellaisissa lukemissa ettei ole koskaan ollut ja lisää ennustetaan tulevan. Kuin monen ovelle ilmestyy ulosottomies? Itse en ole koskaan kohdannut missään muodossa ulosottoa.
Ulosottomiehet eivät todella Suomessa ole sellaisia mediassa esitettyjä repo maneja. Ulosottomies on julkista valtaa käyttävä virkamies, jolla on taustallaan maisterintutkinto. Ulosottomiehet ovat toisinaan mukana esimerkiksi häädöissä, mutta eivät todellakaan käy perimässä ihmisten tavaroita.
Vastaan miehistä:
gynekologi, urologi, poliisi, pappi, imaami, teurastaja tai muu teurastuksen parissa työskentelevä, kaikki siistit sisätyöt, jotka hoidetaan yhdestä pisteestä kankkuja nostamatta, puhelinmyyjä... Mitähän vielä.... joku missä ihminen vaarantaa henkensä päivästä toiseen, esim. palomies, hengenpelastaja ja kaikki extreme ammatit, en halua leskeksi.
Naisista vastaan kaverimielessä:
poliisi, pappi, teurastaja, sihteeri, gynekologi (tuon suhteen en ole ehdoton, mutta kyllä se on ammattivalintana erikoinen....), puhelinmyyjä.
Enpä ole ikinä ajatellut jonkin ammatin olevan kummallakaan sukupuolella varsinainen turn on tai turn off. Minulle työ on vaan tapa kustantaa elämä, jos sen tekee laillisesti niin minua ei oikeastaan edes kiinnosta minkä ammatin on valinnut. Mutta jos nyt jotain vastaan niin aikuinen, lähemmäs neljääkymmentä oleva ihminen pikaruokalaketjussa perus rivityöntekijänä eikä esim. ravintolapäällikkönä. Esimerkiksi Subissa tai Hesessä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä ajatellut jonkin ammatin olevan kummallakaan sukupuolella varsinainen turn on tai turn off. Minulle työ on vaan tapa kustantaa elämä, jos sen tekee laillisesti niin minua ei oikeastaan edes kiinnosta minkä ammatin on valinnut. Mutta jos nyt jotain vastaan niin aikuinen, lähemmäs neljääkymmentä oleva ihminen pikaruokalaketjussa perus rivityöntekijänä eikä esim. ravintolapäällikkönä. Esimerkiksi Subissa tai Hesessä.
Miksi juuri pikaruokalaketjussa?
Mutta joo, tarkoitat varmaan, että ihmisellä pitää olla ns. kunnianhimoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri pikaruokalaketjussa?
Mutta joo, tarkoitat varmaan, että ihmisellä pitää olla ns. kunnianhimoa?
Joo tätä juurikin tarkoitan. En oikein osaa sanoa miksi juuri pikaruokala - sama ajatus ei herää jos tarjoilija on nelikymppinen tai perheenisä pyörittää omaa pizzeriaa. Ehkä ajatus tulee siitä, että tein itse vuosia Subilla töitä kympin tuntipalkalla välivuosinani ennen opiskelemaan pääsemistä, ja tiedän, millaista porukkaa tällaisiin paikkoihin pääasiassa palkataan ja millaista työ itsessään on.
Lääkäri. On aina töissä ja jos ei just nyt ole niin minuutin kuluttua soi hälytyspuhelin ja siitä 2 seki niin on lähtenyt töihin. Kotityöt saat tehdä yksin. Olet työleski.
Ja kun on kotona, on aina kuin nukkuneen rukous mustat pussit silmien alla, ellei olekin nukkumassa, kun on taas ollut yön työssä ja seuraava vuoro on parin päivän päästä.
Kaikista kamalimpia ovat jokapaikkaan kojuineen tunkevät puhelinliittymiä myyvät i-h-m-i-s-s-a-a-s-t-a-t.
Lakimiehissä on ihan kauheita narsisteja. Samoin jotkut kauppiksessa.
Jotkut psykoterapeutit ja psykiatrit ovat kauheita. Osaa ei tosin erota potilaista.
Opettaja, rekka- ja taksikuskit