Mikä mielenhäiriö tällä miehellä voi olla?
Jonkin aikaa kestänyt suhde päättyi juuri, takana on vuoristorataa. Eteenpäin käy tieni, mutta silti jäi vaivaamaan, että mistä persoonallisuudenhäiriöstä mies mahtaa kärsiä?
Osaako joku tulkita?
Alussa HÄN oli täydellinen kaikin tavoin, kuntoili ja kokkasi itse ruokansa, luki kirjoja ja kävi teatterissa (omien sanojensa mukaan). Kertoi tykkäävänsä henkevistä keskusteluista ja hemmottelevansa naisen pilalle, että ex kuulemma oli ahdistunut kun hän on niin kova hellimään.
Mies oli ekoilla treffeillä ulkoisesti tosi freesi ja komea, puhtaat vaatteet ja siisti tukka. Asuntonsa oli tosi siisti.
Mikään hänen sanomansa ei ollut lopulta totta, ei edes se elämä.
Mies oli jatkuvissa talousvaikeuksissa ja teatteriin päästiin jos minä maksoin. Hän lainaili jatkuvasti rahaa minulta, pomoltaan ja äidiltään, tosin hekin häneltä.
Matkustelu, joka oli yksi hänen intohimonsa, osoittautui lainarahalla rahoitetuksi ja velat olivat ulosotossa asti.
Alussa kohtaamani palvova käytös muuttui ilkeilyksi ja suoranaiseksi häijyydeksi.
Hän sai outoja raivokohtauksia mitättömistä asioista, esim. kun pankkitilillä olikin luultua vähemmän rahaa hän raivostui ja paiskasi kännykän seinään.
Hän ei pessyt hampaitaan juuri koskaan, vaatteet haisivat tunkkaiselle koska hän pesi niitä huonosti, petivaatteet olivat vaihtamatta pitkiä aikoja.
Käytännössä kaikki hänen puheensa osoittautuivat aivan päinvastaiseksi kuin tekonsa. Kun hän suhteen alussa avasi oven, jossain vaiheessa hän antoi paiskautua sen naamalleni.
Riidat olivat outoja, aivan kuin jokainen riita johtuisi minun riidanhaluisuudestani ja syyttämisestä, hän siis sanoi vihaavansa riitelyä, mutta minun kanssani kuulemma ei voinut olla kuin riitelemällä, koska minulta piti puolustautua?
Seksi oli alussa uskomatonta ja parasta saamaani, sitten lopulta mies lopetti kokonaan huomion antamisen mulle, ja keskittyi vaan omaan nautintoonsa. Kun kieltäydyin enää palvomasta sängyssä häntä, hänen halunsa katosivat.
Seksissä hän tykkäsi aggressiivisuudesta, läimäyttelystä ja alistamisesta, hän sai nautintoa kun minua sattui. Hänellä oli myös outo tapa tökkiä minua, koska minusta kuulemma pääsi jänniä äännähdyksiä. Hän saattoi puristaa poskeani, tökkiä nenääni ja läpsäytellä kehooni muka hauskasti, mutta käytös oli vaan outoa.
OUTO on se termi jolla kuvaisin häntä, en oikein keksi mitään selitystä miehen toiminnalle...
Syyt raivareille olivat mitättömiä mielestäni, ne tulivat arvaamatta. Hän saattoi suuttua kiusoittelustani tosissaan ja alkaa huutamaan, haukkumaan ja raivoamaan. Kerran hän löi minua, mutta selitti sen johtuneen siitä että ajoin hänet nurkkaan vaatimalla häntä puhumaan ja koska huusin hänelle silloin.
En toki ole viaton itsekään, osaan olla aika pahapäinen, mutta mikä ihme tuolla miehellä oli? Loppuajasta aloin nähdä karmeita painajaisia ja kärsin unettomuudesta, miehen käytös julkisella paikalla hävetti minua.
Hän laittoi minut kantamaan raskaita ostoskasseja auttamatta, meni ovista ensin ja käyttäytyi tosi loukkaavasti julkisesti, silti muistutti jatkuvasti MINUA siitä, että häntä ei saa nolata.
Yritin jättää hänet useaan otteeseen, mutta aina päädyin säälimään häntä koska hän meni niin surulliseksi erosta, lähestyi miljoonaa eri kanavaa pitkin ja usein asiaa ei edes ollut, hän lähetti jonkun meemin tms. kuvan, joka muistutti meistä.
Jokaisen minieron jälkeen hän latasi Tinderin, kuulemma unohtaakseen minut ja saadakseen uutta ajateltavaa. Tinderin hän latasi myös sen jälkeen kun jätin hänet lyömisen takia.
Tämä asia painaa mieltäni, vaikka en ole enää miehen kanssa missään tekemisissä, niin kiinnostaisi kuulla kokemuksia ja mielipiteitä. Onko tuo toiminta ihan normaalia? Tämä kaikki tapahtui alle vuodessa.
Kommentit (68)
jo tuo alku kuulosti tosi epäilyttävälle. Oliko eron syy miehen mielestä se että hän hemmotteli exää liikaa ja oli liian hellä? No narsismi tuli kyllä ihan ekana mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan selvä narsisti! Ja sitä pahempaa sorttia. Täysin tyypillistä käytöstä narsistiselle miehelle, onneksi pääsit eroon.
Olen lukenut narsisteista, ja kuvauksien mukaan narsistimiehet ostelevat alussa lahjoja ylenpalttisesti. Tämän miehen lahjahankinnat olivat vaan jotenkin outoja...tai se lahjaa edeltänyt ostoprosessi.
Mies ei hankkinut oikein koskaan mitään, ja jos hankki, teki siitä ison numeron. Kukkia toi yhden riidan jälkeen kun olin uhannut erolla.
Niistä kukista jaksoi jauhaa kuukausia vielä, että kun tuli hankittua kalliit kukat.
Osti mulle joululahjan, jonka toivoin olevan yllätys, niin hän teki siitä lahjastaan niin ison numeron että ei malttanut odottaa aattoon, vaan sain sen joulukuun alussa hirveän selityksen kanssa. Kuulemma oli niin vaikea hankkia ja iso prosessi se, soitti myös mulle silloin lahjanhaku matkallaan, että kylläpä menee bensaa mun lahjan takia ajaessa.
Tämä olevinaan vitsinä, mutta jotenkin jäi syyllinen olo lahjastakin. :(
Vierailija kirjoitti:
jo tuo alku kuulosti tosi epäilyttävälle. Oliko eron syy miehen mielestä se että hän hemmotteli exää liikaa ja oli liian hellä? No narsismi tuli kyllä ihan ekana mieleen.
En tiedä eron syytä, mutta exänsä blokkasi sen kyllä kaikkialta ja pitää blokattuna edelleen. Ei ole väleissään exiensä kanssa, heitä on vaan pari.
Tämä nainen joka kärsi hänen hellyydestään, oli kuulemma tapailusuhde vaan, ei seurustelusuhde. Se ihmetytti, että häntä ei kuulemma koskaan ole jätetty vaan hän jättää aina naisen.
Jotenkin en usko enää siihenkään, etenkään omien kokemuksien perusteella. Käsitykseni mukaan hänestä pääsee eroon vaan blokkaamalla kaikista somekanavista ja puhelimesta.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hullu olet ap, kirjoita Reginaan, kukaan juttujasi usko. Hankkikaa elämä te, jotka uskotte tuollaista roskaa.
Siis mitä uskomista tässä nyt on? Anonyymi kirjoittaa anonyymistä henkilöstä, ei luulisi ärsyttävän ketään, kun ette tunne tapausta tai näitä henkilöitä. Tämä on keskustelupalsta, mutta mene sinä sinne Reginan sivuille, jos kiinnostaa.
Keksi ihmeessä jatko-osa romaanillesi, mutta yritä nyt ilta saada jotain muuta aikaiseksi, kuin keksiä mielikuvitustarinoita.
Miksi aina pitää jokaiselle olla oma diagnooninsa?
Joskus ihmiset ovat vain kusipäitä ja vaikka joku sairaus olisikin, mitä sillä tiedolla tekee?
Käyttäytyy kusipäisesti silti.
Ai niin ja outoa oli, että kertoi valheen, jota epäilin jo alussa, mutta olin kuulemma vainoharhainen. Sitten parin kk päästä saattoi sanoa saman asian totuudenmukaisesti, ja raivostui kun huomautin hänen siis tosiaan valehdelleen silloin aiemmin.
Kaikki valheet liittyivät aina toisiin naisiin, sillä mulla oli ihan syytäkin epäillä hänen lojaaliuttaan. Ei kuitenkaan myöntänyt koskaan mitään, mutta saattoi sitten vaan todeta jotain olleenkin.
Yhteistä näille valheiden paljastumiselle oli se, että hän raivostui, jos yritin saada selville valehtelun syytä. Mikään riita ei koskaan ratkennut, vaan jäi muhimaan ja alkoi sitten alusta uuden valheen ilmetessä.
Eli valehtelee, mutta kiinni jäädessään vähättelee asiaa tai raivostuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina pitää jokaiselle olla oma diagnooninsa?
Joskus ihmiset ovat vain kusipäitä ja vaikka joku sairaus olisikin, mitä sillä tiedolla tekee?
Käyttäytyy kusipäisesti silti.
Ei tarvitsekaan, mutta jostain syystä en kategorisoi tätä kaveria ihan perus kusipääksi. Mietin, että olisiko tämä vielä pahentunut tästä, jos en olisi eronnut nyt. Jos jollain olisi kokemusta vastaavasta.. tuskin on ainoa laatuaan...
Vierailija kirjoitti:
Psyko?
Näin äkkiseltään kuvailut sopisivat stereotyyppiseen psykopaattiin. Ontto katse, syyllistäminen, kyvyttömyys olla väärässä jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hullu olet ap, kirjoita Reginaan, kukaan juttujasi usko. Hankkikaa elämä te, jotka uskotte tuollaista roskaa.
Siis mitä uskomista tässä nyt on? Anonyymi kirjoittaa anonyymistä henkilöstä, ei luulisi ärsyttävän ketään, kun ette tunne tapausta tai näitä henkilöitä. Tämä on keskustelupalsta, mutta mene sinä sinne Reginan sivuille, jos kiinnostaa.
Keskustelupalsta mikä täynnä provoja suurilta osin. Yritä nähdä jyvät akanoista. Mieluummin taide -/tiedelehti minulle kiitos. Regina sopii iltasatutouhuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vai onko tämä normaalia käytöstä? Itselläni on takana vaan kaksi suhdetta aikuisiällä, ei ole kokemusta deittailustakaan. Tämän tapasin Tinderissä ja oli ensimmäinen mies sieltä, jonka kanssa kävin toisillakin treffeillä, oli alussa niin perfect.
Kaiken kaikkiaan kävin neljillä treffeillä, eli ei kokemusta deittailustakaan.
Ei todellakaan ole normaalia käytöstä, joku persoonallisuushäiriö sillä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psyko?
Näin äkkiseltään kuvailut sopisivat stereotyyppiseen psykopaattiin. Ontto katse, syyllistäminen, kyvyttömyys olla väärässä jne jne
Katse ei ollut ontto, vaan sellainen porautuva ja julma (?), vaikea selittää. Katsoi syvälle silmiin, mutta ei romanttisesti, vaan jotenkin "kumpi väistää ensin" -fiiliksellä. Tuijottaminen saattoi tapahtua sängyssäkin kasvotusten, ja jatkuvasti katseli tekemisiäni ja oli kärppänä paikalla kun pukeuduin tai riisuin, ja yllätti takaapäin tms. Kuitenkaan ei koskaan katsonut, jos riisuin hänen vieressään omasta halustani.
Jotain valtapeliä muistutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psyko?
Katse ei ollut ontto, vaan sellainen porautuva ja julma (?), vaikea selittää. Katsoi syvälle silmiin, mutta ei romanttisesti, vaan jotenkin "kumpi väistää ensin" -fiiliksellä. Tuijottaminen saattoi tapahtua sängyssäkin kasvotusten, ja jatkuvasti katseli tekemisiäni ja oli kärppänä paikalla kun pukeuduin tai riisuin, ja yllätti takaapäin tms. Kuitenkaan ei koskaan katsonut, jos riisuin hänen vieressään omasta halustani.
Psykopaattien katsetta on kuvailtu kautta aikain susimaiseksi, petomaiseksi, kylmäksi. Suu sanoo ”olet kaunis” ja pupillit ovat pienen pienet neulanpisteet. Mutta joo, maailma on täynnä hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psyko?
Ah hah hah.....kohta menee poistoon. Taidat kirjoittaa itsestäsi.
Lopetti miellyttämisesi, kun ei saanut itse mitään.
Itse olin tollanen kun seukkasin 3v nuoremman miehen kanssa hyvin lyhyesti. Se jokin hänessä vaan ärsytti niin älyttömästi. Olin rakastunut häneen, mutta turhauduin kun ilmeisesti en kokenut saavani hänestä irti jotain...en osaa selittää miksi käyttäydyin niin mutta ärsyynnyin vähästä ja kokoajan pyrin mitätöimään häntä ja korottamaan itseäni kai koin että hän halveksii minua vaikka olin häntä älykkäämpi tai ainakin samalla viivalla mutta huomattavasti sivistyneempi.....no se jätti mut
Vierailija kirjoitti:
Lopetti miellyttämisesi, kun ei saanut itse mitään.
Itseasiassa, hän sai minut ihastumaan itseensä väittämällä, että olen parasta mitä hän voi daada, ja sitten ihastuin häneen, koska hän vaikutti samanlaiselta kuin minä. Olin kertonut hänelle mielenkiinnon kohteistani, ja yllättäen ne olivat aivan samoja. Yhteenkuuluvuuden tunne alussa olikin harhaa, koska lopulta hän ei pitänyt lainkaan samoista asioista.
Mulla on suhteessa tapana miellyttää kumppania ja laittaa toisen etu oman edelle, mutta koska en menneistä oppineena enää tee niin, tämä suhde päättyi rakkauteni loppumiseen.
Silti on outo tunne, koska se palvonta alussa oli jotain niin huimaa. Mikä saa aikaan niin valtavan muutoksen? Tuntuu, että mitä enemmän minä rakastin häntä, sitä vihaisemmaksi hän tuli. Aivan kuin olisi allerginen rakkaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tollanen kun seukkasin 3v nuoremman miehen kanssa hyvin lyhyesti. Se jokin hänessä vaan ärsytti niin älyttömästi. Olin rakastunut häneen, mutta turhauduin kun ilmeisesti en kokenut saavani hänestä irti jotain...en osaa selittää miksi käyttäydyin niin mutta ärsyynnyin vähästä ja kokoajan pyrin mitätöimään häntä ja korottamaan itseäni kai koin että hän halveksii minua vaikka olin häntä älykkäämpi tai ainakin samalla viivalla mutta huomattavasti sivistyneempi.....no se jätti mut
Tässä viestissä ei ole mitään logiikkaa.. et sinä ainakaan häntä rakastanut.