Teneriffalle marraskuussa
onko Teneriffalla marraskuussa vielä kunnolla lämmin ? Olen itse ollut aikaisemmin siellä lokakuussa ja silloin päivälämpötila oli lähemmäs 30astetta joka päivä, mutta nyt kun katsoin marraskuun keskilämpötiloja niin ne näyttivät päivälämpötilan olevan marraskuussa vain vähän yli 20 astetta. Laskeeko lämpötila kuukaudessa noin paljon vai onko nämä vain arvioita tai muuten lämpötilat laitettu hieman alakanttiin ?
Kommentit (6)
Varsinkin Etelä-Teneriffalla on kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä lämmin. Pohjoisessa voi olla epävakaisempaa.
Marraskuu, joulukuu ja tammikuu aina säkästä kiinni. Itse en menisi koska pilvisinä tai jopa sateisina päivä on liian viileää ja menee rahat hukkaan jos aurinkolomalle haluaa.
Teneriffalla on oltu lokakuussa syyslomalla ja sää oli ok mutta ei niin lämmin kuin Gran Canarialla.
On tuurista kiinni välillä voi olla vaikka melkein 30 astetta ja aurinkoista välillä juuri ja juuri 20 astetta ja sateista
Olen asunut nyt viiden vuoden ajan Etelä-Teneriffalla marras-joulukuun ajan. Näinä vuosina marraskuussa on yleensä olut hyvä ja lämmin sää. Jotain 25-28 astetta ihan yleisesti. Muutama pilvinen ja sateinen päivä on joukkoon mahtunut. Joulukuussa on yleensä ollut vähän viileämpää ts. reilut 20 astetta lämmintä, mutta aurinkoisia päiviä on paljon ollut. Muutama pilvinen sadepäivä.
Suosittelen kyllä ainakin Etelä-Teneriffaa säiden perusteella. Pohjoisessa on usein pilvistä ja sumuista/sateista loppuvuodesta.
Tälläkin hetkellä näyttää ihan hyvältä:
https://www.foreca.fi/Spain/Canary_Islands/Playa_de_las_Americas/10vrk
Talvikuukausina riippuu ihan tuurista, käydään Kanarian saarilla aina juuri marraskuun loppupuoliskolla ja joskus ollut 27-28 astetta ja joskus parinkympin hujakoissa... joka sekin kyllä minusta tuntuu tarpeeksi lämpimältä Suomen syksystä tullessa :)