Nuori omassa siivessä kodin yhteydessä?
Asuuko jollakulla nuori näin? Meillä olis mahdollista erottaa kaksio omalla sisäänkäynnillä esikoiselle.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen?
On nyt lukion tokalla. Ajattelin että voisi asua tuossa vielä opiskellessaankin. Onko jollakulla kokemusta?
Sinne on siis ovi myös sisäkautta, mutta muuten ihan täydellinen asunto, oma kylppäri jne.
Ap
Sitten kun voi elättää itsensä ja maksaa nimellistä vuokraa
Ei saa tukia kun asuu kotona, ei itsenäisty sitten oikeasti
Hänellä käy paljon kavereita kotona. Tuolla olis oma rauha ja me saatais paremmin oma rauha.
Ap
Ota mieluummin vuokralainen ja lapsi muualle lukion jälkeen jos et käenpoikaa tahdo kasvattaa
Vierailija kirjoitti:
No mitä tukia se lukiolaonen nyt muutenkaan saisi? Enkä minä kyl koe tukien nostajaa ”itsenäiseksi”.
Miksei vois, jos kerran on mahdollisuus. Jos muutenkin asuu kotona, niin mitä enää mietit?
Mikäs siinä, jos perheessä kaikkien mielestä hyvä idea :) Muualla maailmassa aivan normaalia. Suomessa on tämä joku tunnekylmyys, että heti pitäisi häätää pois kotoa, ettei tule "mammanpojaksi". Sitten valitetaan, kun eivät tule katsomaan, kun on itse vanha...
Suomessa on kumma käsitys, että lukiolaiset on jotenkin kauhean isoja ja pitää potkia pois kotoa.
Kyllä 16-18 vuotias nuori on lapsi vielä. Omani pidän mielelläni kotona.
Niin, opiskellessakin asuu nurkissa muka itsenäisesti
Vierailija kirjoitti:
Joo. 🙄 Se tukien nostaminen! SE on se JUTTU, joka suomalaisessa yhteiskunnassa osoittaa että olet itsenäinen ja pärjäät.
Jumankauta juu nääs päivää! 🤣🤣
Miettikää säännöt pidemmälle? Kuinka pitkään asuu ilmaiseksi? Saako kaverit yöpyä? Saako tyttöystävän kanssa asua? Saako tyttis asua teidän kustannuksella? Entä jos tulee lapsia? Saako asua siinä vielä 40 vuotiaana
Ihan hyvä ja normaali idea. Miksi potkia ulos, jos oma kämppä on?
Miten eroaa siitä, että lapsi asuu vanhempien omistamassa omistusasunnossa?
Kauhea kiire ihmisillä saada lapset pois silmistä.
T. 18-vuotiaana kotoa pois muuttanut, köyhyyden/jatkuvan yönteon takia edelleen opiskeleva kolmekymppinen. Olisi elämä ehkä enemmän raiteillaan, jos ei olisi ollut niin kiire pois.
Mä meeen kohta sinnne terapiaan. Kylllä mä tarviin oman asunnnon. Ei tääällä voi inspiroiitua.
Vierailija kirjoitti:
Niin, opiskellessakin asuu nurkissa muka itsenäisesti
Kuka?
En kyl varsinaisesti nämä tässä mitään eroa normaaliin rivitaloasumiseen. Helsingissä vuokrat on hirveitä ja opiskelija-asunnot ties missä korvessa.
Ap
Pyykkääkö mamma ja syökö kotona? Entä siivoukset? Saako mamma mennä diivoamaan? Saako tupakoida sisällä jne
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos perheessä kaikkien mielestä hyvä idea :) Muualla maailmassa aivan normaalia. Suomessa on tämä joku tunnekylmyys, että heti pitäisi häätää pois kotoa, ettei tule "mammanpojaksi". Sitten valitetaan, kun eivät tule katsomaan, kun on itse vanha...
Jep just tämä. Miksei pidetä toisistamme huolta? Lisäksi, kyllä sen sitten näkee normaali ihminen, jos järjestely ei jollekulle sovi ja menee karhunpalveluksen puolelle.
Tapoja elää on monenlaisia.
Miksi AP annat nuoren elää siivellä? Miksi ette potki pihalle sekä käske aikuistumaan ja hankkimaan oma elämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen?
On nyt lukion tokalla. Ajattelin että voisi asua tuossa vielä opiskellessaankin. Onko jollakulla kokemusta?
Sinne on siis ovi myös sisäkautta, mutta muuten ihan täydellinen asunto, oma kylppäri jne.
Ap
Eiku sen kaksion ikää kyselin. Paljonko olis vuokra?
Minkä ikäinen?