Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi apua, minkälainen rahakäsitys lapsilla on!

Vierailija
13.05.2006 |

Olin sijaisena kolmannessa luokassa ja tuli matikan tunnilla puhetta Linnanmäen rannekkeista, jotka maksavat tänä vuonna kuulemma 28 euroa. Lasten mielestä lippu on HALPA! Keskustelimme aiheesta jonkinaikaa ja yritin verrata tuota rahasummaa vaikka mihin, mutta hinta pysyi halpana :). No ehkä tuo Lintsi on niin kova juttu, että lippu tosiaan on halpa. En vain itse ole sitä ymmärtänyt.

Mä olen itse kauhuissani ajatellut tulevaa kesää, kun veljen lapset ovat sen ikäisiä, että haluaisivat meillä käydessään käydä lintsillä. Kahdelle lapselle liput ja jotain pientä syötävää, niin hinta on päätä huimaava. Ajattelin ottaa jotain evästä mukaan, ettei syömisiin menisi enää niin kauheasti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsista on vielä sen ikäinen, että pitäisi olla monissa laitteissa mukana eli minunkin on se lippu ostettava. Mä ajattelin myös, että syötävä on hyvin ennen sinne menoa ja siellä saavat valita poppareiden, hattaran ja jätskin väliltä.

Vierailija
2/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markka-aikana rannekkeet maksoi 70 mk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle on varaa maksaa tuo 29e, mutta jos lapsia on monta....?

Vierailija
4/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tietoa Särkänniemen rannekkeen hinnoista. Oltiin menossa lomalla Hki:n, mutta nyt varmasti jää se reissu tekemättä. Siis 28e...

Vierailija
5/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkaudella täytyy Elämyspuiston sisäänpääsyä varten lunastaa jokin alla olevista avainlipputuotteista.

Elämysavain 29 ¿ (yli 120 cm:lle)

Ipana-avain 20 ¿ (alle 120 cm:lle)

Sisältää sisäänpääsyn Elämyspuistoon, Akvaarioon, Delfinaarioon, Lasten Eläintarhaan, Näsinneulan näkötorniin, Planetaarioon, Sara Hildénin taidemuseoon ja sallittuihin huvilaitteisiin (laitteissa on käyttäjien pituuteen perustuvia turvallisuusrajoja).

Lystiavain 5 ¿

Sisältää sisäänpääsyn Elämyspuistoon, Sara Hildénin taidemuseoon, Lasten Eläintarhaan ja Näsinneulan näkötorniin. Lystiavain on myynnissä huvilaitteiden aukiolopäivinä.

Toisen Päivän Elämysavain 7 ¿ (yli 120 cm:lle)

Toisen Päivän Ipana-avain 4 ¿ (alle 120 cm:lle)

Tuplasti elämyksiä Toisen Päivän Avaimella! Avaimen haltija voi lunastaa itselleen lipunmyynnistä Toisen Päivän Avaimen poistuessaan Elämyspuistosta. Toisen Päivän Avain on voimassa ensimmäistä huvittelupäivää seuraavana päivänä, eikä sitä voi ostaa jälkeenpäin.

Elohuvien Elämysavain 20 ¿ (yli 120 cm:lle)

Elohuvien Ipana-avain 15 ¿ (alle 120 cm:lle)

14.-25.8. maanantaista perjantaihin. Sisältää sisäänpääsyn Elämyspuistoon, kaikkiin avoinna oleviin kohteisiin ja sallittuihin huvilaitteisiin.

Vierailija
6/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin TODELLA kallis. Ja toiseksi, euron myötä ihmisten rahantaju on kadonnut. Pieni numero koetaan pieneksi summaksi... Ja lapsiinhan tämä asenne kyllä tarttuu. Jos joku on vanhempien mielestä halpa, uskoo lapsikin niin.

Vierailija
7/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan. Varsinkin pahimpaan loma-aikaan siellä on niin kaameesti porukkaakin, etten todella jaksaisi koko päivää siellä olla.

Mielestäni on ihan älyttömän kallis. Meilläkin pitää ostaa neljä lippua. Onneksi vaari antaa vähän avustusta :).

Vierailija
8/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä matka olisi ja 3 lasta.

Vierailija
9/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi, jos koko päivän viettäisi, niin sehän tarkottaa sitä, että siellä on syötävä. Siihen hupenee niin kauhia summa, että meidän perheen on todella mietittävä koko reissua.

Kyllä lapsilla on niin hämärä käsitys siitä, mikä on kallista ja mikä halpaa, ettei mitään rajaa. Minunkin poika sanoi 100 euron kengistä, että ei paha. Me ollaan sentään yritetty tolkuttaa, ettei raha kasva puussa ym. :).

Vierailija
10/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-60 minuuttia suosituimpiin laitteisiin. Hyvässä lykyssä ehtii käydä 10-15 laitteessa koko päivän aikana eli 2-3¿/laite...

Vierailija
11/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta - 28 euroa / päivä on oikeastaan aika halpa hinta, koska minä ainakin olen aina koko päivän (kun on ollut ilman lapsia) heilunut joka laitteessa ristiin rastiin ja ottanut ilon irti. Tuollaisia isoja laitteita ei kuitenkaan yksityisillä oikeen ole ja mielestäni huvipuiston laitteet ovat ihania elämyksiä. Lintsin vuoristorata on niin herkku, ettei toista :) Eli kokopäivän huvittelusta 28e on suhteellisen vähän, jos jakaa vaikka sen summan niillä tunneilla, joita Lintsillä on ja miettii miten mukavaa on ollut (ei saa leikkipuiston keinusta tai liukumäestä samanlaista fiilistä).

Mutta toisaalta todella kova hinta. 28 euroa. Ajatella, jos lapsia on monta ja ainakin Helsingissä asuvat käyvät siellä useita kertoja kesäsässä. Tänä vuonnahan sitä timanttikorttia ei edes ole :( Eli aikas hinnakkaaksi tulee :(

Lapsena mä tykkäsin käydä Lintsillä aika useesti kesässä ja silloin hintakin oli paljon halvempi. Eurojen myötä kaikki on kallistunut :(

Vierailija
12/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee jo 84¿, siihen vielä syömiset, mahdolliset aikuisten rannekkeet/laiteliput ja hirveät jonot, jos yksi parin minuutin laite maksaa rannekkeenkin kanssa 2-3¿ niin on aika kallista. Kun ei ehdi enempään laitteisiin niiden jonojen takia.

Vierailija
13/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsilla viime kesänä isovanhempien lahjaksi antamat timanttikortit ja niinpä tuli käytyä monena iltana vain pistäytymässä (3-5 laitetta ja sitten pois). Koko päivän retki on rankka niin vanhemmille kuin lapsillekin, mieluummin kävisin tuollaisia tunnin tai parin reissuja useammin.

Tänä kesänä jäävät Lintsillä käynnit kyllä pariin kertaan.

Vierailija
14/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä yhden lapsen Linnanmäelle ja kallista kuin mikä oli. Lähemmäs 100 euroa meni, kahdelle rannekkeet, ruokailut*2, oltiin kyllä koko päivä.

Yhden kummilapsen jaksoin kustantaa kyllä, mutta jos olisi kolme lasta....kenellä on varaa?

Ehkä pitäisi mennä Lintsille vasta kun täyttää 10-v tms.

Vierailija
15/15 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ja laitteita vähän, kiskurihinta noin ala-arvoisesta paikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan