Kokemuksia Kalasataman Psykiatrian Poliklinikka
Itselle ei ole lähetetty tuolta uutta aikaa 8 kaukauteen, ja sitä perusteltiin oman hoitajan vaihdolla, muutenkin psykoosi ja skitsofreniaa sairastavien hoitajat ovat perus sairaanhoitajia/apuhoitajia koulutukseltaan epäpäteviä. Psykoosi työryhmät saisivat kehittyä potilaitaan vastaaville tasoille. En kiellä sitä että muutama prosentti skitsofreenikoista olisi niin helppo hoitosia että perus sairaanhoitaja riittää, mutta entäs me loput 98%. Reseptit sentään viellä saa uusittua omastakannasta.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mä tein valituksen ko lääkäristä. Toivottavasti muutkin tekee
Haluatko antaa jonkun vinkin, kenestä lääkäristä teit valituksen? Minulla myös huonoja kokemuksia yhdestä naislääkäristä, jonka käytös on ollut aika kyseenalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein valituksen ko lääkäristä. Toivottavasti muutkin tekee
Haluatko antaa jonkun vinkin, kenestä lääkäristä teit valituksen? Minulla myös huonoja kokemuksia yhdestä naislääkäristä, jonka käytös on ollut aika kyseenalaista.
Venäläinen lääkäri
Olen ollut Kalasatamasa hoidossa jo puoli toista vuotta. Minua on kohdeltu todella huonosta, lähden sieltä aina itkien pois. Tässä mielentilassa minun on vaikea luottaa itseeni, ehkä ylireagoi, oletin vian olevan minussa. Luettuani teidän kommentit (iso kiitos niistä) huomasin, etten olekaan yliherkkä vaan toiminta sielä on todellakin ala-arvoista: lääkärit kylmiä ja epäammattimaisia, hoitajat välinpitämättömiä, hoito epäjohdonmukainen jne. Olin itsekin vailla hoitosuunnitelmaa yli vuoden ja syynä oli usein henkilökunnan vaihto tai lääkärille ei saanut aikaa tai asia hoidetaan myöhemmin tai... Pahinta on se, että olen heidän armoilla, ja kun en pääse hoitoon elämä ei ole elämisen arvoinen. En tiedä mitä minun tulisi tehdä kun hoito ei etene, mikään ei hoidu sovitusti, kukaan ei ota vastuuta. On tosi ikävä kuulla, että tekin kärsitte tästä - tämä ei ole oikein.
Mulla myös huono kokemus nuoresta naislääkäristä. Hoitajat ja psykologit on olleet hyviä. Mutta tämä nuori psykiatriaan erikoistuva lääkäri on todella ylimielinen ollut eikä hoida tehtäviään hyvin. Jos vähänkään huomauttaa että hei unohdit mun lääkityksen tms, niin alkaa syytellä potilasta. Vastaavaa ei ole aiemmin tullut vastaan.
Tästä venäläisnimisen lääkäristä kannattaa tehdä valituksia joka paikkaan. Kriisipuhelin arvioi psykopaatiksi kun jouduin sinne soittaa öisin kun vei kaikki voimat olla tekemättä itsarin käynnin jälkeen. En ollut kyllä noin ilkeetä lääkäriä ennen nähnyt vaikka siellä toimii asiat huonosti ja ovat kiirellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä psykiatrinen hoito on ollut ainakin ennen lähinnä rankaisevaa. On ollut siihen keskittyviä gulageja. Lääkäreitäkin on koulutettu sotakouluissa.
Suomessa meidät on vähitellen opetettu puhumaan huolistamme ja koemme että se joka hakee apua on jo hyvällä tiellä. Siksi tälläisen lääkärin kohtaaminen voi olla kuin märkä rätti kasvoille eikä ihminen enää uskalla hakea apua kun kokee miten mielivaltaista kohtelu voi olla.
Minua rangaistiin Kalasatamassa. Eivät myöskään kirjaa potilasasiakirjoja rehellisesti. Välttelevät vastuuta ja lääkärietiikan mukaista toimintaa. On avuton olo, enkä halua enää asioida julkisessa terveydenhuollossa missään.
Vierailija kirjoitti:
Tästä venäläisnimisen lääkäristä kannattaa tehdä valituksia joka paikkaan. Kriisipuhelin arvioi psykopaatiksi kun jouduin sinne soittaa öisin kun vei kaikki voimat olla tekemättä itsarin käynnin jälkeen. En ollut kyllä noin ilkeetä lääkäriä ennen nähnyt vaikka siellä toimii asiat huonosti ja ovat kiirellisiä.
Entä tämä saksalainen erikoistuva lääkäri?
Minulla myös samantapainen kokemus tuolta Kalasatamasta; kunnon keskusteluapua ei saanut, oli kiire päästä potilaasta eroon. Tulin siihen tulokseen, etten hae enää sieltä apua. Onneksi depressio hellitti, mutta muualta saadun avun turvin mm. Kelan kuntoutuksen, jonne matkasin satoja kilometrejä.
Mihin tämän paikan "hoidosta" voisi tehdä valituksen? Onko se aina joku aluehallintovirasto tai sellainen? On pitänyt tehdä jo noin puoli vuotta sitten valitus mutta en vaan ole saanut aikaiseksi selvittää miten ja mihin.
Vaikeaa on se etteivät ulkopuoliset ymmärrä. Kukaan ei usko potilasta jota lääkäri kohtelee huonosti.