Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö se teidän mielestä päällepäin kun joku on kouluttamaton

Vierailija
04.01.2019 |

minusta sen kuulee jo puheesta ja aika usein näkee myös olemuksesta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sellainen Tauski-tyyli on aika varma merkki kouluttamattomuudesta.

Vierailija
22/29 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sellainen Tauski-tyyli on aika varma merkki kouluttamattomuudesta.

Olen matalasti koulutettu (peruskoulu) taustalla. Isoisä oli kommunisti ja totesi nykytilanteessa että sinun ei kannata kouluttaa itseäsi, niin saat tukia paremmin. Kouluttaudu sitten kun herrat on jääneet kiinni rötöksistä ja talous saadaan kasvuun ja rosvot kiikkiin.

Olen odotellut jo kohta 20-vuotta.

Ihan hyvin olen pärjäillyt. Tauski lienee joku tositeevee-tähti tai urheilija.

Minulla ei ole varaa yleissivistää itseäni ja sanon lehtimyyjille aina että ei ole ostovoimaa.

Minusta huomaa äärimmäisen hyvin että en tiedä julkkiksista mitään ja maailmanmenosta mitään. Olen köyhä ja matalasti koulutettu ihminen. Ei myöskään kiinnosta hienoston Tauskit ja muut julkimot.

He eivät anna minulle yhtään mitään arvoa. Kirjasto ja seurakunnan eri palvelut ovat tulleet tutuksi. Ne antavat paljon ja kiitän sydämellisesti veronmaksajia näistä palveluista. Kiitos myös Jeesukselle, vaikka en usko, mutta muiden usko antaa palvelut köyhälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy. Oma miesystävä on käynyt vain peruskoulun ja puen hänet hyvin ja käsken pitämään turpansa kiinni ja näyttämään tyylikkältä niin menettelee.

Kerran valehtelin että on ukrainalainen eikä puhu englantiakaan. Oli helppo ilta ja kaikki pitivät korkeastikoulutetusta miehestäni. Hän on niin komea.

Toisaalta itse ei ostele vaatteita tai kävisi edes parturissakaan. Pitää viedä kädestä pitäen ja on niin suloinen :) <3<3<3

Vierailija
24/29 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikromuusitjanakit kirjoitti:

Aika moni on huomannut minusta että koulut on tosiaan jääneet kesken. Eli yleistieto on todella matala ja en osaa kirjakieltä samalla tavoin kuin oppineet osaavat. Käsiala on kamalaa ja en kirjoittele usein yhtään. Oman nimikirjoituksen laitan häpeissäni ja hädissäni nimenselvityksen alle.

Sen verran kouluttamattomuus vaikuttaa ettei mielellään lähde edes koulutettavaksi, kun pohjatiedot ovat niin alhaiset ettei häpeättä selviä opinnoista tai kursseista. Kolmesti olen kokeillut ja eihän siitä tullut yhtään mitään. Olen mieluummin kouluttamaton ja nautin kouluja käyneiden oppineiden tuotoksien lukemisesta.

Se on ilmaista hupia kirjastosta.

Minulla on sama tuon allekirjoituksen kanssa. Aina menee kirjaimet väärin ja käsi tärisee jumalattomasti.

Puutteellisen kirjoitustaidon takia olenkin tukien varassa mt-ongelmaisena.

Ei minusta ole mihinkään ja muut näkevät miten vajaa olen asioissa joita minulle asetetaan.

-Peruskoulu 90

Höpöhöpö, moni lukihäiriöinen tai huonosti näkevä tai kännykällä näpräävä ( liian pieni näppäimistö) kirjoittaa kirjoitusvirheitä paljon. Malttamattomuus tekstin tarkastamiseen, ei kerro kenenkään koulutuksesta, vaan malttamattomuudeesta ja/ tai välinpitämättömyydestä.

Tiedän lääkärin jonka yleistieto on täysin suppea, kun ei häntä kiinnosta, ei myöskään tunneälyä ei sitten minkäänlaista, ilmeisen hyvin kuitenkin koulussa pärjännyt, kun lääkäriksi päässyt, kenties niiden aiheet kiinnostanut ja motivaatio, sekä riittävä tuki auttanut urassa eteenpäin.

Tiedän myös monia uralla menestyneitä, joilla koulut jäänyt kesken, on lukihäiriötä ja muuta.

Kouluttamattomuus ei näy päältä, ei kouluttautunut välttämättä mikään ulkoa sliipattu älykkö ole.

Vierailija
25/29 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla sen huomaa kirjoitustyylistä. 

Vierailija
26/29 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minusta sen kuulee jo puheesta ja aika usein näkee myös olemuksesta.

Kyllä käytöstavoista ja viimeistään keskustelussa huomaa onko henkilö sivistynyt vai sivistymätön. Koulutus Han ei sivistystä takaa, joten en vedä niiä yksi yhteen. Toki sivistyneillä on useimmin koulutusta, mutta muodollinen koulutus ei kyllä sivistystä takaa.

Vierailija
27/29 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomuuden huomaa viimeistään silloin kuin ihminen avaa suunsa. Tietyt alat korreloivat älykkyyden kanssa, koska niihin on vaikea päästä ja tarvitaan älykkyyttä ja ahkeruutta. Näiden alojen ihmisten kanssa keskustelu on paljon rikkaampaa ja analyyttisempää kuin kouluttamattoman tai helpomman tai matalamman koulutuksen saaneiden kanssa. Kouluttamattomat ovat ajattelussaan yleensä yksinkertaisia tai heillä on mielenterveysongelmia, jotka ovat estäneet koulutukseen hakeutumisen.

Se, että ei huomaa mitään eroja, kertoo jo jotain älykkyydestä tai elämänkokemuksen puutteesta.

Vierailija
28/29 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mustavalkoisimpia mielipiteitä on vähemmän kouluttautuneilla. Mitä enemmän opiskelee, ymmärtää helpommin etteivät asiat ole joko tai ja tajuaa myös sen miten vähän itse mistään ymmärtää.

Toki itseään voi sivistää kouluja käymättäkin, mutta se vaatii taas tietynlaista mielenkiintoa kaikkea ympäröivää kohtaan, mikä monelta elämänkoululaiselta kuitenkin puuttuu.

Vierailija
29/29 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja itse on itsetuntotuskissaan ja tekee erilaisia aloituksia aiheesta. Hae kouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan