Vastareaktio maxiripsille? Meikkaamattomat silmät alkaneet viehättää
Onko joku muu kokenut tällaista? Kun sattuu näkemään jonkun naisen, jolla on luonnolliset silmät, niin pitää poikkeuksellisen kauniina? Naisella ei ripsienpidennyksiä eikä meikkiä. Yläluomi näkyy ja silmät myös, oman värisinään. Näyttää raikkaalta ja puhtaalta. Meikatut ripset alkaneet näyttää tunkkaisilta. Sellaisia maksimaalisia ripsienpidennyksiä ja -tuuhennuksia en alun alkaenkaan pitänyt kauniina, mutta nyt on täysi kyllästyminen iskenyt ripsivärisiinkin silmiin. Olen alkanut itsekin harkita silmämeikin poisjättämistä.
Kommentit (67)
Itse olen luonnostaan tummahiuksinen, mutta kasvoni ovat todella hailakat. Kulmakarvat ja ripset ovat aivan haalean harmaat ja silmänympärysten iho on kellertävä. Voin kertoa, että ilman meikkiä olen aika kauhea ilmestys. Mutta silti voin mennä kauppaan ilman meikkiä tai viedä lapsia harrastuksiin. Töihin meikkaan aina kevyen arkimeikin ja baariin mennessä irroittelen ja teen vahvemman meikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestovärjään silmäripseni, joten arjessa pelkkä taivutus riittää.
Huomaatko siinä jonkun eron? Olen pari kertaa ollut ripsien värjäyksessä enkä ole huomannut mitään eroa värjäämättömiin ja värjättyihin. Yhä jää puolet ripsestä näkymättä koska ripseni on puoliksi vaaleat. Värjäyttäisinkin mieluummin kuin käytän ripsiväriä, mutta kun mikään ei muutu värjäyksellä niin tyydyin ripsiväriin.
Olen värjännyt/värjäyttäyt ripsiäni monta kertaa ja värit lähtevät parissa päivässä pois. Ripseni ovat aika tuuheat ja pitkät, mutta enää en niitä kestovärjää, vaan laitan mielummin nopeasti ripsiväriä tai annan olla.
Onpa outoa. Minulla on ihan valkoiset ripset luonnostaan ja liikkeessä värjättynä pysyvät monta viikkoa ihan pikimustina ja yli kuukauden selvästi tummempina kuin omat..
Oi olisipa. Kun minä lähden liikkeestä niin samat ruskeat on ja päät vaaleat. Kulmat värjään kotona ja se kyllä pysyy sen 4 viikkoa minkä lupaa, mutta ei ripset. Mitään ei tapahdu itsekään värjättynä. Ehkä minun ripseni hylkii väriä:/
Naiset ovat kauniita meikittäkin. Olemme vain tottuneet näkemään täydelliseksi meikattuja ja muokattuja naisia. Samaa ei odoteta miehiltä, jotka saavat suunnilleen ryömiä suoraan sängystä työpaikalle.
Olen nyt koronarajoitusten vuoksi maaliskuusta saakka ollut meikittä lähes koko ajan, meikannut olen ehkä viisi kertaa. Minulla on aknea ja arpia kasvoissa, mutta olkoon, en ole täydellinen eikä kukaan muukaan ole. Ei kukaan oikeasti edes ajattele naamastani mitään sen kummempaa, satunnainen ohikulkija ehkä näkee minut, ajattelee ”kappas, aknea tuolla naisella” ja jatkaa sitten matkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestovärjään silmäripseni, joten arjessa pelkkä taivutus riittää.
Huomaatko siinä jonkun eron? Olen pari kertaa ollut ripsien värjäyksessä enkä ole huomannut mitään eroa värjäämättömiin ja värjättyihin. Yhä jää puolet ripsestä näkymättä koska ripseni on puoliksi vaaleat. Värjäyttäisinkin mieluummin kuin käytän ripsiväriä, mutta kun mikään ei muutu värjäyksellä niin tyydyin ripsiväriin.
Olen värjännyt/värjäyttäyt ripsiäni monta kertaa ja värit lähtevät parissa päivässä pois. Ripseni ovat aika tuuheat ja pitkät, mutta enää en niitä kestovärjää, vaan laitan mielummin nopeasti ripsiväriä tai annan olla.
Onpa outoa. Minulla on ihan valkoiset ripset luonnostaan ja liikkeessä värjättynä pysyvät monta viikkoa ihan pikimustina ja yli kuukauden selvästi tummempina kuin omat..
Oi olisipa. Kun minä lähden liikkeestä niin samat ruskeat on ja päät vaaleat. Kulmat värjään kotona ja se kyllä pysyy sen 4 viikkoa minkä lupaa, mutta ei ripset. Mitään ei tapahdu itsekään värjättynä. Ehkä minun ripseni hylkii väriä:/
Mun siskolla oli tämä sama ongelma, kun joskus kävi värjäyttämässä ripsiään. Olisko ne värit/värjäystapa suunniteltu ihan vaalearipsisille ja ruskeat ripset ei siksi muutu miksikään? En siis tiedä, mutta vaikuttaa oudolta. Toivottavasti eivät ota rahoja epäonnistuneista värjäyksistä, joista eroa alkuperäiseen ei edes huomaa.
Mulle ei sovi vahva silmämeikki. Oon vaalea ja on raskaat luomet. Korkeintaan vähän ripsaria ja jotain vaalean sävyistä luomiväriä. Silloinkin sen harjan joutuu pyyhkimään ensin enimmät takaisin putkiloon ja vielä loput paperiin, että tulee sopivasti, eikä kökköjä "mehiläisen jälkoja". Mistään alaripsien maalaamisesta turha puhuakaan, ovat niin hennot ja lyhyet.
Yks miespuolinen kaveri sanoi kerran, että "Jotkut naiset hirveästi meikkaa. Nää oot tuommonen luonnonkaunis, kun et meikkaa". Hän ilmeisesti luuli, etten meikkaa ollenkaan. Kyllä välillä meikkaan: bb-voidetta/meikkivoidetta, poskipunaa (sitäkin ääri vähän) ja huulipunaa.
Ennen käytin sitä ripsariakin kuvaamallani tavalla joskus, mutta nyt en ainakaan vuoteen. Tuntuu, että no se on hetken hyvän näköinen, mutta kohta suttuinen.
Kaikki entiset poikaystävät on aina kovasti vastustaneet meikkaamistani. Nykyinen vaan sanoo "ai, oletko taas laittanut kalpeutusvoidetta?". Naamani kun on aika punakka ilman mitään, niin mielellään tulee julkiselle paikalle tms. lähtiessä laitettua kalpeutusvoidetta.
Ai niin. Tulipa mieleen toisen miespuoleisen kaverin kommentti, kun pohdin, miksi mua niin usein luullaan paljon ikäistäni nuoremmaksi, melkein alaikäiseksi, vaikka olen yli 30v. Muuallakin kuin kaupan kassalla.
"Kun sä et rötvää naamaas". Rötvätä siis savoa ja tarkoittaa sotkea.
Toinen kaveri luuli, että se johtuu pienestä koostani. En kyllä mielestäni ole erityisen pienikokoinen. No hoikka, mutten mikään anorektinen, kumminkin 170 pitkäkin. Luulen itse, että käytöksessäni on jotain lapsenomaista. Olin 30 muutama vuosi sitten ja menin linja-autoon ja sanoin määränpään, mihin olen menossa, niin bussikuski kysyi "Tuleeko nuorisoalennus?". Oishan se kannattanu ottaa, mutta rehellisyyskohtauksissani en.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut samaa omassa ajattelussani, tosin luovuin ripsiväristä jo jokin aika sitten, kun joka aamu totesin ripsivärin laittamisen jälkeen, että paremmalta näytin ilman.
Muutakaan meikkiä en ole aikoihin käyttänyt. Jotenkin tuntuu vain mahdottomalta olla täysin luomuna, kun esimerkiksi hakee töitä tai käy juhlissa. Tuntuu, että oletusarvo on, että naisella ON meikkiä, ja ollakseen huoliteltu, pitää olla myös meikattu. Ärsyttää koko homma.
Aika vähän kyllä näkee naisia, joilla ei ole silmämeikkiä. Tai siis vanhuksissa tietenkin, mutta teini-ikäisestä keski-ikäiseen.
Ai, minä taas näen 30+ ikäisissä paljonkin ARJESSA naisia, joilla ei ole meikkiä ollenkaan tai on pohja laitettu, mutta ei muuta. Töissä tiedän vain muutaman joilla on ripsiväriä ja kajalia, mutta luomivärejä ei kukaan käytä. Ja moni nainen töissä on myös ilman meikkivoiteita yms. Kaikki nämä ovat 35+ ikäisiä. Työmatkalla myös näen ihan joka päivä paljon heitä, jotka kulkevat luonnollisina/vähän meikattuina, ja näissä on myös teinejä ja nuoria aikuisia. Toki aina muutama överimeikattu mukaan mahtuu ja heihin kiinnittää nykyään enemmän huomiota kuin muihin.
Minä laitan vain pohjan ja huulikiiltoa. Silmäni vuotavat ja ovat herkät, niin en voi ajatellakaan silmämeikin käyttöä. Pohjan laitan, koska ihollani on ruusufinniä ja couperosaa, niin koen etten koko loistoa halua kaikille näyttää. Olen edes hieman itsevarmempi näin. Kulmani ja ripseni ovat tummahkot, joissa on myös harmaita haituvia. Kovin paksut kummatkaan eivät ole, mutta se ei minua häiritse.
N45 Pk-seutu
Ripsenpidennykset on kyllä aika pitkälti kadonneet katukuvasta. Siksi ehkä eilen yksillä juhlilla pisti silmään 20-30-v nuori nainen, jolla oli ilmeisesti vasta huolletut pidennykset ja tosiaan näyttivät ihan lakristsimatolta. Huomasin myös, että auringonvalossa valo heijastuI niistä oudosti ja saa ne näyttämään vieläkin epäluonnollisemmilta ja muovisilta. Olen nähnyt kaikenlaista viritelmää, mutta olen ajatellut, että ehkä tekniikat ovat kehittyneet ja pidennyksiäkin saa nykyään luonnollisina. Miksi monet kaupan irtoripset ovat paremman näköiset kuin kalliit pidennykset?
Meikkaan itse kun lähden ihmisten ilmoille ja meikkiäni on kuvailtu nude-tyyliseksi. Kyllä nyt jokainen näkee, että ripsiväriä on mutta sutaisen meikkipohjan päälle vähän mattaa aurinkopuuteria tuomaan väriä ja korostusta ja siinä samalla sudin samaa airinkopuuteria myös luomille. Minulla on luonnostaan tummat kulmat, joten ne eivät ehostusta kaipaa. Meikin teen alle kymmenessä minuutissa.
Jos on jotkut isommat pirskeet tai haluan muuten vain irroitella, laitan silmiini sopivat mahdollisimman luonnolliset irtoripset, teen rajaukset ja luomivärinkin teen ajan kanssa useammalla värillä/sävyllä häivyttäen ja meikki on selvästi vahva. Meikkiin menee helposti 45 min.
kalpeutusvoitelija kirjoitti:
Ai niin. Tulipa mieleen toisen miespuoleisen kaverin kommentti, kun pohdin, miksi mua niin usein luullaan paljon ikäistäni nuoremmaksi, melkein alaikäiseksi, vaikka olen yli 30v. Muuallakin kuin kaupan kassalla.
"Kun sä et rötvää naamaas". Rötvätä siis savoa ja tarkoittaa sotkea.
Toinen kaveri luuli, että se johtuu pienestä koostani. En kyllä mielestäni ole erityisen pienikokoinen. No hoikka, mutten mikään anorektinen, kumminkin 170 pitkäkin. Luulen itse, että käytöksessäni on jotain lapsenomaista. Olin 30 muutama vuosi sitten ja menin linja-autoon ja sanoin määränpään, mihin olen menossa, niin bussikuski kysyi "Tuleeko nuorisoalennus?". Oishan se kannattanu ottaa, mutta rehellisyyskohtauksissani en.
Minua taas luulee kollegat ja kaupan kassat kymmenen vuotta ikäistäni nuoremmaksi juuri sen takia että meikkaan huolella. Meikittömänä näytän ikäiseltäni.
Itse en ole meikannut enää aikoihin. Se on monestakin syystä itselleni hankalaa ja epämiellyttävää. Mutta on ihan ok että muut sitä tekevät, ihmisellä kuuluu olla vapaus tehdä ulkonäölleen mitä haluaa. On kuitenkin iloinen asia nähdä välillä myös meikittömiä naisia etenkin tilanteissa, joissa usein on meikattuja naisia, kuten vaikkapa kaupan työntekijöissä. Tulee hyväksytympi olo itsellekin, kun näkee että muitakin on hyväksytty "pällisteltäväksi" ilman meikkiä.
Hämähäkkiripset ovat yksinkertaisesti hirveät, mutta kevyt ehostus kyllä tuo silmät kauniisti esille.
Monen silmät näyttävät mielestäni paremmilta ilman ripsaria. Ripsivärittömyys nuorentaa ja pehmentää ilmettä, mutta silti melkein kaikki käyttävät ainakin ripsaria. Niiden valtavien, raskaiden tekoripsien taakse jää koko luomi, mikä saa silmät näyttämään tosi pieniltä. Vaikutan olevani aika yksin mielipiteeni kanssa.
Nyt kun kesä tulee, en millään jaksaisi tuhrata ripsarin kanssa joka aamu. Ripseni ovat pitkät ja saan niistä tosi näyttävät halutessani, mutta olen itsekin jotenkin tykästynyt siihen pehmeämpään ilmeeseen, joka mulla on ilman megaräpsyjä. Tuntuu, että ne peittävät koko silmäni ja ovat naamassani katseenvangitsija. Mulla on aika isot, tummat ja mantelinmuotoiset silmät, jotka ovat ehdottomasti paras piirteeni naamassani.
Olen päälle kolmekymppinen, ja ilman silmämeikkiä multa kysytään joskus paperit kaupassa! Ripsarin kanssa ei koskaan. Ehkä tänä kesänä alan kulkea ilman silmämeikkiä ja punaan vaikka huuleni jos meikata haluan :)
ajatelkaapa, jos meikkaamisen sijasta olis vaikka että pitää piirtää rasti otsaan. se olis sitten yhteisesti hyväksyttu "kunnollisuuden, "siisteyden" jne. merkkinä. sitten kaikki vaan laumasieluina kulkis rasti otsassaan kun "pitäähän sitä edes pieni rasti olla että antais siistin vaikutelman." minusta meikkaaminen on samanlainen asia.
Täysin sama fiilis tullut itselle!
Lopetin ripsivärin käytön oikeastaan kokonaan, kun alkoi ärsyttää se ainainen värin poskille variseminen ja sateessa leviäminen. Onneksi oon tottunut viime aikoina muutenkin meikkaamattomaan naamaani niin, että se näyttää kauniilta. Ennen en voinut mennä lähikauppaankaan ilman meikkiä! Nyt on ihanaa kun voi miesten tavoin vaikka huuhdella kasvot kesken päivää kylmällä vedellä jos väsyttää. Ja aikaa ja luontoa säästyy kun ei käytä niin paljon kemikaaleja.
Viime aikoina on myös kysytty papereita kaupassa vaikka oon yli 40, joten kyllä se varmaan nuorentaakin.
Käytän vain harvoin ripsiväriä tai silmienrajauskynää. Syynä herkät silmät sekä se vaiva, mikä aiheutuu niiden putsaamisesta illalla.
Kulmakynää käytän päivittäin ja pohjustusta/puuteriakin usein.
Työkaveri otti ripsipidennykset ja hänen poikkeuksellisen kauniit silmänsä jotenkin katosivat ripsien alle. Aiemmin ei käyttänyt edes meikkiä.
Joopajoo. Nämä muka meikittä kulkevat luonnonlapset ottavat säännöllisesti ripsiin ja kulmiin kestovärit ja hiuksiin värjäyksen tai raidat, toisilla myös näitä kestorajauksia silmissä.
Se on vähän kiinni siitä miten överiksi vedetään, niin ripsien kuin huulienkin suhteen. Muutama irtoripsi omien joukossa korostaa silmiä. Tonköt kikkarat tekoripset tai ne paljon puhutut ankkahuulet ovat vähän sama kuin taottaisiin rautakangella päähän että KATSOKAA minua minulla on ripset ja huulet ja olen siis kaunis! Ei siis kovin tyylikästä eikä hienovaraista.