Vastareaktio maxiripsille? Meikkaamattomat silmät alkaneet viehättää
Onko joku muu kokenut tällaista? Kun sattuu näkemään jonkun naisen, jolla on luonnolliset silmät, niin pitää poikkeuksellisen kauniina? Naisella ei ripsienpidennyksiä eikä meikkiä. Yläluomi näkyy ja silmät myös, oman värisinään. Näyttää raikkaalta ja puhtaalta. Meikatut ripset alkaneet näyttää tunkkaisilta. Sellaisia maksimaalisia ripsienpidennyksiä ja -tuuhennuksia en alun alkaenkaan pitänyt kauniina, mutta nyt on täysi kyllästyminen iskenyt ripsivärisiinkin silmiin. Olen alkanut itsekin harkita silmämeikin poisjättämistä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tämän. Pidän mm. meikkaamatonta Laura Birniä kauniina. Itse lopetin silmämeikin käytön kokonaan vuosi sitten. Käytän kuitenkin kevyttä meikkivoidetta ja huulipunaa.
Joillekin silmämeikki sopii tosin hyvin, mutta pääsääntöisesti meikittömyys tai vähäinen meikkaus vain nuorentaa ja raikastaa ilmettä.
Hän on totta tosiaan kaunis ilman meikkiä. Samoin kuin Jutta Helenius ttkk-ohjelmassa.
Onhan Lauralla ihan selkeästi ripsaria, kun katsoo kuvia Googlesta, rajauksetkin on monissa kuvissa! Ärsyttää, kun ihmiset pitää meikittöminä ihmisiä, jotka meikkaa hillitysti. Miesten "tykkään meikittömistä naisista" tarkoittaa oikeasti, että "tykkään naisista ilman kilon pakkelivuorta".
Ne lakritsimaton näköiset tekoripset ovat yksinkertaisesti rumat. Paitsi Sofia B:lle sopivat, koska hänellä on niin erityisen kauniit silmät.
Minusta on ihanaa olla ilman meikkiä. Säästyy aikaa ja rahaa. Minua ei myöskään häiritse ihmiset, jotka laittavat itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tämän. Pidän mm. meikkaamatonta Laura Birniä kauniina. Itse lopetin silmämeikin käytön kokonaan vuosi sitten. Käytän kuitenkin kevyttä meikkivoidetta ja huulipunaa.
Joillekin silmämeikki sopii tosin hyvin, mutta pääsääntöisesti meikittömyys tai vähäinen meikkaus vain nuorentaa ja raikastaa ilmettä.
Hän on totta tosiaan kaunis ilman meikkiä. Samoin kuin Jutta Helenius ttkk-ohjelmassa.
Onhan Lauralla ihan selkeästi ripsaria, kun katsoo kuvia Googlesta, rajauksetkin on monissa kuvissa! Ärsyttää, kun ihmiset pitää meikittöminä ihmisiä, jotka meikkaa hillitysti. Miesten "tykkään meikittömistä naisista" tarkoittaa oikeasti, että "tykkään naisista ilman kilon pakkelivuorta".
Laurasta on paljon kuvia ilman silmämeikkiä. Näyttää jopa paremmalta ilman ripsiväriä ja rajauksia, kun on niin vaalea, että vähäinen ehostus pomppaa ihan silmille. Itse tummapiirteisenä näytän paremmalta, kun korostan kulmat ja silmät kevyesti.
Luonnollisen mittaiset ripset, kestoväri ripsissä ja kulmissa (mutta ei pigmentointia tms) ja kestotaivutus ripsissä. Aamulla kosteusvoide ja ehkä cc-voide, ei muuta. Joskus huulirasva.
En ole kokenut. Minusta meikkaamattomat silmät eivät näytä raikkailta ja puhtailta vaan haaleilta ja väsyneiltä. Kaunista vaikutelmaa ei niistä minulle tule.
Olen yli nelikymppinen ja meikkaan mitä meikkaan ihmisten ilmoille lähtiessäni ja töihin. Olen töissä asiakaspalvelussa. Nyt kun kasvoillani on kaunis kevyt rusketus, niin olen laittanut vain kulmakarvani siisteiksi ja se on siinä.
Syksymmällä taas rusketuksen kadotessa alan varmaan laittamaan hieman enemmän meikkiä, eli kulmien lisäksi aavistus ripsiväriä ja hieman rajausta. Mitään överiripsiä en ole käyttänyt ikinä ja onneksi niitä ei enää paljoa näy, sillä ne ovat lähes aina liian oudot ja katse kiinnittyy vain niihin. Muuten on ihan sama miten muut naamansa maalaavat ja koristelevat.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Lauran kirkas huulipuna on kamala ja en näe hänessä mitään muuta kuin ison punaisen suun.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Esim. julkkis-Maisa on kaunis ja raikas ilman meikkiä.
Mä meikkaan just noin, että näyttää, että ei olis meikkiä. Pieni sipaisu ripsiväriä antaa mun silmille syvyyttä, mikä niistä todella lyhyiden ja haaleiden ripsien myötä niistä puuttuu, mutta vaan pieni sipaisu... näyttää luonnollisilta vähän tummemmilta ripsiltä. CC-voide, vähän voidemaista poskipunaa ja huulikiilto/öljy. Kulmat on muotoiltu luonnollisen näköiseksi ja niissä on huomaamaton kestoväri. Tykkään tästä uudesta raikkaasta meikkaustyylistä, se todellakin nuorentaa!
Vierailija kirjoitti:
En tykkää niistä megaripsistä myöskään, mutta ripsivärillä ehostettu tai kevyillä pidennyksillä tehty silmä”meikki” antaa kivan säväyksen, kunhan muistaa ne alaripset meikata ja kulmat ovat sopivan tummat. :)
..."kunhan muistaa ne alaripset meikata"...
Itse jätän tarkoituksella pois koska huomasin juuri sieltä silmämeikin arkena alkavan tuhraantua.
En tiennytkään tästä meikittömyyden trendistä. Olen tietämättä tehnyt näin.
Luonnollisuus on ollut trendinä jo pidempään, eikä noita tönkköripsiä ole näkynyt meillä päin enää vuosiin.
Todella kevyesti nykyisin meikataan. Suuri osa ei meikkaa tai sitten niin kevyesti, että sitä ei huomaa lainkaan.
Kaunista tämä nykyinen meikkaus. Tai meikkaamattomuus. En usko, että tuo paksu meikkaus enää palaa koskaan. Se on ruma.
Vierailija kirjoitti:
Ripsarin pois jättäminen on seuraava suuri trendi, sanokaa minun sanoneen. Catwalkilla näkee mitään isoja ripsiä tai edes ripsiväriä enää todella harvoin.
Catwalkilla ei ikinä ole ollut paljon isoja ripsiä. Mallit mainostaa vaatteita ja naama on usein vähämeikkinen ja androgyyni.
Vierailija kirjoitti:
Ripsarin pois jättäminen on seuraava suuri trendi, sanokaa minun sanoneen. Catwalkilla näkee mitään isoja ripsiä tai edes ripsiväriä enää todella harvoin.
FYI: Catwalkeilla kestopidennyksiä ei ole näkynyt koskaan pitkäkestoisesti. Ripsipidennykset on olleet erikoisnäytösten juttu ja nekin kertakäyttöiset; kautta-aikojen kuulaus ja kokeellisuus meikissä (erikoiset luomivärit tai poskipunat) on olleet se juttu, ei ripsipidennykset, paitsi ehkä 60-luvulla. Tuollaiset tuuheat jokatytön pidennykset, levisi instagram-mallien kautta ja ne on eri asia kun catwalk mallit. Nayttäkää mulle kuukauden kuvat Gigi Hadidista tai Alessanda Ambrosiosta kestopidennyksillä. Niitä ei ole, koska eivät ole olleet catwalkien juttu viimeisen 20 vuoden aikana, muuntuvuus on mallien juttu, ei tunkkaiset pysyvät ja huollettavat lisäkkeet, kun kukaan maskeeraaja ennen näytöstä ei niitä kerkeä korjailemaan eri näytöksiin ja muita meikkejä ei voi suunnitella niiden ripsien alle, sama koskee beauty-malleja, meikkifirmat myy mm. luomi- ja ripsivärejä ja ripsipidennysten alta ei niitä näy, eli luonnolkiset mallit on se juttu ja kuvauksissa voidaan korostaa irtopidennyksillä jotain lookia. Kestoripsillä huippumallia ei luultavasti bookattaisi samoin kun luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Kestovärjään silmäripseni, joten arjessa pelkkä taivutus riittää.
Huomaatko siinä jonkun eron? Olen pari kertaa ollut ripsien värjäyksessä enkä ole huomannut mitään eroa värjäämättömiin ja värjättyihin. Yhä jää puolet ripsestä näkymättä koska ripseni on puoliksi vaaleat. Värjäyttäisinkin mieluummin kuin käytän ripsiväriä, mutta kun mikään ei muutu värjäyksellä niin tyydyin ripsiväriin.
Minulla on ripsien kestotaivutus ja värjätyt ripset ja kulmat. Käytän meikkinä pelkästään sävytettyä aurinkovoidetta ja saan kehuja todella usein ”meikistäni” :D
Samaa mieltä! Olen itse 24-vuotias ja olen myös lopettanut ripsivärin käytön lähes kokonaan. Meikin käyttö on vähentynyt muutenkin huomattavasti. Välillä laitan tummiin silmänalusiin sipaisun peitevoidetta ja huuliin jotain luonnollisen väristä huulipunaa. Miehenikin pitää mun meikittömästä lookista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko siinä jonkun eron? Olen pari kertaa ollut ripsien värjäyksessä enkä ole huomannut mitään eroa värjäämättömiin ja värjättyihin. Yhä jää puolet ripsestä näkymättä koska ripseni on puoliksi vaaleat. Värjäyttäisinkin mieluummin kuin käytän ripsiväriä, mutta kun mikään ei muutu värjäyksellä niin tyydyin ripsiväriin.
Olen värjännyt/värjäyttäyt ripsiäni monta kertaa ja värit lähtevät parissa päivässä pois. Ripseni ovat aika tuuheat ja pitkät, mutta enää en niitä kestovärjää, vaan laitan mielummin nopeasti ripsiväriä tai annan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen värjännyt/värjäyttäyt ripsiäni monta kertaa ja värit lähtevät parissa päivässä pois. Ripseni ovat aika tuuheat ja pitkät, mutta enää en niitä kestovärjää, vaan laitan mielummin nopeasti ripsiväriä tai annan olla.
Onpa outoa. Minulla on ihan valkoiset ripset luonnostaan ja liikkeessä värjättynä pysyvät monta viikkoa ihan pikimustina ja yli kuukauden selvästi tummempina kuin omat..
Ravaan ympäriinsä ilman meikkiä jatkuvasti, koska olen laiska mutta rehellisyyden nimissä pieni ehostus kaunistaa kaikkia. En tarkoita ripsipidennyksiä/irtoripsiä ja instakulmia.