Onko normaalia, että aivolaskimotukoksen sairastamisen jälkeen vihloo päätä
Sairastin tukoksen alle vuosi sitten. Nyt päätä on alkanut vihlomaan siltä puolelta. Vihlomiset eivät vielä ole kuitenkaan äityneet samanlaisiksi koviksi säryiksi kuin ennen hoitoa. Onko normaalia vai pitäisikö soittaa lääkäriin? Koitin kysellä työterveydestä, mutta sieltä sanoivat etteivät osaa sanoa ja ota yhteys sairaalaan jossa sain hoitoa.
Kommentit (7)
Tämä lause saa hälyttskellot soimaan "Nyt päätä on alkanut vihlomaan siltä puolelta. ". Mahdollisesti uusi tukos on tulossa. Se voi kehittyä äkillisesti tai viikkojen aikana hitaasti.
Mene heti lääkäriin
Mitä tukos aivoissa voi pahimmillaan tehdä?
Ei kannata tupakoida ainakaan,se taitaa olla suurin syy näihin aivojuttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tupakoida ainakaan,se taitaa olla suurin syy näihin aivojuttuihin.
En tupakoi.. E-pillerit lopetin kun niitä siis epäiltiin tukoksen aiheuttajaksi. Käytin e-pillereitä 10 vuotta. Laihdutin myös, koska olin lievästi ylipainoinen.
Stressiä ja ahdistuneisuutta on taas ollut, mutta en tiedä onko sillä mitään merkitystä asiaan.
Olen nuori, 25-vuotias.
Viimeksi päänsäryn lisäksi minulla oli kävely- ja puhevaikeuksia. Taidan olla yhteydessä sairaalaan. Vähättelen usein terveydentilaani, suomalainen tapa kai? :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tukos aivoissa voi pahimmillaan tehdä?
Tappaa.
Sen jälkeen ei tosin ole enää mitään huolta omasta terveydentilasta, eikä kiire hoitoon.
Ota nyt yhtettä heti lääkäriin, jos sulla on kävely- ja puhevaikeuksiakin. Aivoinfarkti?
Ota yhteyttä sinne sairaalaan. Et sitten välitä huolehtia itsestäsi?