Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpitämisen kritisointi palstalla herkkä aihe?

Vierailija
03.01.2019 |

Ihmettelen vaan kun nekin aiheet poistuvat sensuurin kynsissä. Aika uskomatonta touhua.

Wikipediassa löytyy tieto tieto, että koirat purivat suomessa ihmisiä vuonna 1996 40 000 kertaa, eli yli sata kertaa päivässä joku sai maistaa koiran purukalustoa - ja nämä ovat vain lääkärien tietoon tulleita tapauksia.
Nykypäivänähän koiria on huomattavasti enemmän ja eiköhän jälkikin ole sen mukaista.

Wikipedian mukaan lemmikkikoira auheuttaa suuremman hiilidioksidipäästöt kuin henkilöauto, johtuen koiran lihapitoisesta ruokavaliosta.

On siis oikeastaan varsin kohtuullista miettiä koiranomistamisen ja pitämisen turvallisuuspuolia, puhumattakaan koiran pitämistä ylellisyytenä näinä ilmastomuutoksen aikoina.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina mediassa on ollut nostettuna näitä kysymyksiä, mikä pistää miettimään. Perinteisesti suomalaiset poliitikot eivät ole erityisesti uskaltaneet puuttua näihin koirakysymyksiin, koska pelkäävät koiranomistajien vihaa ja äänien menettämistä, mutta nyt on jotain tapahtumassa.

Ehkä se liittyy samaan kuin aselakien kiristämiset, vihapuhemyllytys ja poliisien viimeaikaiset panssariautojen ostot, tai sitten oikeasti ajatellaan välillä ihmistäkin. Vaikea sanoa, mutta toivotaan parasta.

Vierailija
2/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tästä olisi puhua. Onko edes eettistä pitää lemmikkejä kaupunkioloissa? Monet eivät lenkitä koiria kunnolla ja päivän ovat yksin kotona maaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä kanssasi, mutta on kyllä naurettavaa kuinka monesta asiasta tällä palstalla ei saa keskustella 😂

Vierailija
4/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun anopit kiellettäisiin Suomessa.

Vierailija
5/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset pitävät koiria kerrostaloissa? Lähes kaikki koirat haukkuvat jossain määrin ja toiset todella paljon. Ent naapurini "lenkitti" koiraansa minuutin aamulla ja toisen illalla, sitten vkonloppuisin lähti aina radalle pe ja la ja koira yksin.

Koira oli tämän sinkkunaisen ihmissuhteen korvike aina silloin kun se naiselle sopi.

Vierailija
6/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon järkevämpi ottaa pieni koira kuin räksyttävä akka keittiöön.

Kala kasvisruokaa ja kananmunia kun antaa ruoaksi, niin ei paha.

Lapselliset ihmiset pilaavat maapallon.

Vierailija
7/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat purevat useimmin omistajia ja perheenjäseniä leikintuoksinnassa. Oma koirani on peto raapimaan, ei se sitä tahallaan tee vaan kynsi osuu hypätessä tms. Pisin viilto on 20 cm pitkä. Edellisen koiran kanssa tuli luunmurtuma, sekin leikintuoksinnassa.

Vierailija
8/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten suseista vouhotetaan, mutta koirat tap paa ja raatelee enemmän. Just meni lampaitakin.

Vierailija
9/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset pitävät koiria kerrostaloissa? Lähes kaikki koirat haukkuvat jossain määrin ja toiset todella paljon. Ent naapurini "lenkitti" koiraansa minuutin aamulla ja toisen illalla, sitten vkonloppuisin lähti aina radalle pe ja la ja koira yksin.

Koira oli tämän sinkkunaisen ihmissuhteen korvike aina silloin kun se naiselle sopi.

Miksi ihmisiä pidetään kerrostaloissa? En sovi kerrostaloon, mutta samalla rahalla en omakotitaloa saa. Siispä kärsin luonnehäiriöistä ja käytöshäiriöistä, koska minut on suljettu minulle sopimattomaan ympäristöön. Minulle keskittymishäiriöisenä olisi erittäin tärkeää, että minulla ei olisi naapureita, en kestä heitä!

Vierailija
10/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon järkevämpi ottaa pieni koira kuin räksyttävä akka keittiöön.

Kala kasvisruokaa ja kananmunia kun antaa ruoaksi, niin ei paha.

Lapselliset ihmiset pilaavat maapallon.

On totta, että kusipäisiä ihmisiä on ällistyttävän paljon jopa kaiken tämän hyvinvoinnin - tai ehkä juuri sen takia - keskellä.

Koiran väkivaltaisuusaste näyttää silti olevan ihmistä korkeampi ja ennenkaikkea suoraviivaisempi, suorastaan vaarallisia otuksia liiankin monen - usein kusipäisen - ihmisen käsissä.

Vierailija
11/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisiä pidetään kerrostaloissa? En sovi kerrostaloon, mutta samalla rahalla en omakotitaloa saa. Siispä kärsin luonnehäiriöistä ja käytöshäiriöistä, koska minut on suljettu minulle sopimattomaan ympäristöön. Minulle keskittymishäiriöisenä olisi erittäin tärkeää, että minulla ei olisi naapureita, en kestä heitä!

Erittäin oikeutettu pointti tuokin, naapureitaan ei saa valita. Jonkun naapuriinhan se Virpi Buttkin muuttaa kun vapaalle pääsee. 

Vierailija
12/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat purevat useimmin omistajia ja perheenjäseniä leikintuoksinnassa. Oma koirani on peto raapimaan, ei se sitä tahallaan tee vaan kynsi osuu hypätessä tms. Pisin viilto on 20 cm pitkä. Edellisen koiran kanssa tuli luunmurtuma, sekin leikintuoksinnassa.

Tuo sinun leikintuoksintasi on koiran saalistusvaistoa ja merkki siitä että koira on peto. Ei se mitään leiki vaan purkaa saalistusviettiään.

Vierailija
13/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi halutessaan poistua asunnostaan, koira ei.

Vierailija
14/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:ta purrut joskus koira vai mistä moinen kiihko aiheeseen?

Vierailija
15/15 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:ta purrut joskus koira vai mistä moinen kiihko aiheeseen?

Vaaratilanteita on tullut vastaan monen monia, pelkällä hyvällä tuurilla olen selvinnyt tähän asti ilman kunnon kontaktia. Ihmeellisen paljon kouluttamattomia koiria ja holtittomia omistajia on liikenteessä.

Lisäksi noista erittäin pahoista sattumuksista koiranomistajien saamat mitättämän pienet sanktiot ja usein suoranainen luistaminen vastuusta ei näytä oikeasti kiinnostavan juurikaan ketään.

Ottaa oikeudentajun päälle, että vaaralliset eläimet repivät kirjaimellisesti ihmisten naamat ja sukupuolielimet irti eikä tämä vaikuta juuri mihinkään. Samat omistajat ja jopa samat koirat saavat jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi