Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulis jo kesä ja kärpäset

Vierailija
03.01.2019 |

Jatkuva palelu on kamalaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Sitä hellekesää ei kestä kukaan. Kylmällä ilmalla jaksaa touhuta. Oikeasti hirvittää, jos ensi kesästä tulee yhtä kuuma.

Vierailija
2/6 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pue kunnolla päällesi! Mä olin 2 tuntia ulkona tänään ja mulla oli lämmin, melkein kuuma. Ja toivottavasti ei tule helteistä kesää, kohtuullinen lämpö riittää hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Palelen aina, oli vaikka kuinka paljon vaatetta päällä. Ja sittenkin kun on paljon vaatetta, niin ahdistaa kun on niin hitosti vaatetta! Myös pimeys ja lumessa tarpominen ottavat päähän. Talvi on ok ainoastaan kevättalvella kun aurinko paistaa ja pakkasta on enintään -5 astetta.

Vierailija
4/6 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa Euroopan maissa, paitsi Suomessa, ei varsinaisesti ole talvea. Ei pysyvää lumipeitettä lukuunottamatta jotain Norjan ja Sveitsin vuoristoa tai Ruotsin pohjoisinta kolkkaa. Niissä paikoissa ei tosin asu juuri ketään. Vain Suomessa pysyvä lumipeite on sisämaassakin korkeuksilla, jossa Ruotsissa ei ole lainkaan lunta, vaikka onkin sisämaata. Tukholman etelä-puolellakin lumi sulaa parissa päivässä, jos sitä on tullakseen. Tanskalaiset eivät edes tiedä mitä lumi on, eivätkä liiemmin kaipaakaan sitä. Suomen sijainti on niin ilmastollisesti niin viheliäinen, että täällä ei ole lähes minkäänlaista suojaa Siperian helvetillistä kylmyyttä vastaan. Jos haluaa lohduttautua sillä, että jossain vielä kylmempää, niin kannattaa katsoa vaikka Yakutsk -nimisen paikan lämpötiloja Ilmatieteenlaitoksen sivuilta. Se sijaitsee Siperiassa. 

Vierailija
5/6 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt vielä sentään, kun talvi on vasta alkanut! Mä oon ratkaissut tuon palalemisen niin, että puen kunnolla päälle. Eikä kunnolla pukeminen tarkoita sitä, että kasaa ja kasaa vaatetta päälleen, vaan pukeutuu kerrospukeutumisen periaatteiden mukaan. Todella monet ihmiset eivät osaa pukeutua kunnolla. Multa usein kysytään, eikö mulla ole kylmä, kun käyn ratsastamassa ja kävelemässä hevosten kanssa talvella. No, eipä ole, kun pukeudun lämpimästi.

Vierailija
6/6 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa Euroopan maissa, paitsi Suomessa, ei varsinaisesti ole talvea. Ei pysyvää lumipeitettä lukuunottamatta jotain Norjan ja Sveitsin vuoristoa tai Ruotsin pohjoisinta kolkkaa. Niissä paikoissa ei tosin asu juuri ketään. Vain Suomessa pysyvä lumipeite on sisämaassakin korkeuksilla, jossa Ruotsissa ei ole lainkaan lunta, vaikka onkin sisämaata. Tukholman etelä-puolellakin lumi sulaa parissa päivässä, jos sitä on tullakseen. Tanskalaiset eivät edes tiedä mitä lumi on, eivätkä liiemmin kaipaakaan sitä. Suomen sijainti on niin ilmastollisesti niin viheliäinen, että täällä ei ole lähes minkäänlaista suojaa Siperian helvetillistä kylmyyttä vastaan. Jos haluaa lohduttautua sillä, että jossain vielä kylmempää, niin kannattaa katsoa vaikka Yakutsk -nimisen paikan lämpötiloja Ilmatieteenlaitoksen sivuilta. Se sijaitsee Siperiassa. 

Siksihän Suomeen on vaikea saada ulkomaalaisiakin töihin, sillä ilamsto on liian kylmä useimmille. Lisäksi kieli on kummallinen ja täysin poikkeva kaikista muista Euroopassa puhuvista kielistä. Nämä eivät ole houkutustekijöitä, väittäköön kuka tahansa neljää vuodern aikaakin rikkaudeksi. Jääkylmää ilmaa ei muualla kuitenkaan nähdä rikkautena, vaanm kirouksena. Suomessa on kehitetty tekosyy ilmston aiheuttamalle harmille, se on selitys neljästä vuoden aiajasta rikkautena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi