Tuleeko karenssi, kun en ilmoittautunut työkkäriin heti?
Saanko karenssin, kun en ilmoittautunut heti työkkäriin? Työsopimus loppui 21.12., mutta tiesin sen jatkuvan 1.1. Minulla on näitä viikon työttömyyspätkiä määräaikaisena välillä, mutta en ole yleensä hakenut siltä ajalta mitään tukia.
Nyt sitten tulikin vain osa-aikainen sopimus ja olen ilmeisesti oikeutettu soviteltuun päivärahaan.
Kysymys kuuluu, että saanko nyt karenssin?
Kannattaako unohtaa tuo työttömyyspätkä ja laittaa hakemus vasta nyt 1.1. alkaen? Saankohan silti karenssin, koska en ole vielä laittanut hakemusta?
Kommentit (4)
Näin olen itsekin ymmärtänyt. Karenssi voi tulla vain siltä ajalta kuin olet työnhakijana etkä täytä velvollisuuksia.
Aikaisintaan ilmoittautumispäivältä ja omavastuupäivät myös. Menetit vähän rahaa mutta opit jotain.
Karenssia ei ole tulossa, mutta ei ole tulossa korvaustakaan ennen kuin siitä päivästä lähtien, kun olet ilmoittaunut.
Käsittääkseni et saa karenssia, mutta saat korvauksen vasta alkaen siltä päivältä kun olet ilmoittautunut työttömäksi. Et voi ilmoittautua "takautuvasti" vaikka sopimuksesi olisi päättynyt. Ainakin ennen meni näin, korjatkaa jos olen väärässä.