Kohtalo tovereita kaivataan! Olin toinen nainen ja sain varatulle miehelle lapsen
Eli olin vuosia sitten suhteessa varattuun mieheen. En aluksi tienny hänen olevan varattu, mutta kun selvisi että hän on kihloissa ja hänen tuleva vaimo raskaana, tunsin olevani niin katkera ja halusin pitää miehen itselläni. Olin siis korviani myöten rakastunut ja haaveillut perheen perustamisesta. En voinut uskoa että rakastamani mies oli valehdellut minulle alusta asti.
Pian miehen kaksoiselämä paljastumisen jälkeen huomasin olevani raskaana ja ajattelin automaattisesti, että näin saan pidettyä miehen edes jotenkin elämässäni. Noh tosin kävi, mies valitsi vaimonsa ja heillä on tällä hetkellä 4 lasta. Itse olen edelleen yh eikä mies ole tavannut lastamme kertaakaan. Olen kyllä useamman kerran yrittänyt ottaa yhteyttä mutta tuloksetta. Pitäisikö minun vielä yrittää saada isä tapaamaan lastaan? Vaatia isyydentunnustusta oikeudesta? En kyllä halua että miehen vaimo on tekemisissä lapseni kanssa, koska en halua että he leikkivät perhettä minun lapseni kanssa. Olenko ihan sekaisin. Haluan vain lapselleni isän ja tämän miehen edes jotenkin elämääni.
Kommentit (51)
Ehkä yksi palstan huonoimmista provoista ikinä. No, mutta leikitään, että tämä on totta. Missä se mielikuvitusmiehesi nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin kaipaisin kohtalon tovereita, jotka ovat olleet tai ovat nyt samassa tilanteessa. Olenko tosiaan ainoa jolle on käynyt näin?
Itse en ole samanlaisessa tilanteessa, mutta tunnen yhden lapsen (joka nykyään jo aikuinen) joka on samanlaisesta tilanteesta saanut alkunsa. Hänellä on pahoja ongelmia juuri isäsuhteen kanssa ja kokee isänsä hylänneen hänet. Myös äitiä kohtaan hän on tuntenut paljon vihaa, koska äiti ei ole vaatinut isää ottamaan vastuuta hänestä.
Eli nyt pistät lapsesi etusijalle ja vaikka oikeusteitse vaadit isyystestin ja isää tunnustamaan lapsen ja maksamaan elatusmaksut. Et tietysti voi pakottaa isää tapaamaan lasta, mutta miehet voi ihan hyvin muuttaa mielensä. Tärkeintä on, että teet lapsellesi selväksi, ettei hän ole häpeän tai salailun aihe eikä ainakaan hänellä ole mitään hävettävää. Tämän varmistamiseksi sinulla on täysi oikeus ”kiusata” miestä oikeusjutuilla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yksi palstan huonoimmista provoista ikinä. No, mutta leikitään, että tämä on totta. Missä se mielikuvitusmiehesi nyt on?
Pahoittelen kielioppi virheitä, kirjoitan tabletilla ja olen laiska korjaamaan kirjoitusvirheitä, jos tekstistä saa muuten selvää. Tarina on tosi, vaikka kuulostaakin jostain saippuaoopperasta vedetyltä. Siltä se kyllä tuntuukin.
Mies asuu vaimonsa ja perheensä kanssa samassa kaupungissa kuin minä ja lapseni, mutta eri kaupunginosassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin kaipaisin kohtalon tovereita, jotka ovat olleet tai ovat nyt samassa tilanteessa. Olenko tosiaan ainoa jolle on käynyt näin?
Itse en ole samanlaisessa tilanteessa, mutta tunnen yhden lapsen (joka nykyään jo aikuinen) joka on samanlaisesta tilanteesta saanut alkunsa. Hänellä on pahoja ongelmia juuri isäsuhteen kanssa ja kokee isänsä hylänneen hänet. Myös äitiä kohtaan hän on tuntenut paljon vihaa, koska äiti ei ole vaatinut isää ottamaan vastuuta hänestä.
Eli nyt pistät lapsesi etusijalle ja vaikka oikeusteitse vaadit isyystestin ja isää tunnustamaan lapsen ja maksamaan elatusmaksut. Et tietysti voi pakottaa isää tapaamaan lasta, mutta miehet voi ihan hyvin muuttaa mielensä. Tärkeintä on, että teet lapsellesi selväksi, ettei hän ole häpeän tai salailun aihe eikä ainakaan hänellä ole mitään hävettävää. Tämän varmistamiseksi sinulla on täysi oikeus ”kiusata” miestä oikeusjutuilla.
Tätä olen miettinyt, koska lapsi kuitenkin esim. isänpäivänä aina kysyy isästään ja miksi hänellä ei ole isää. Haluaisin kyllä, että mies tapaisi myös lasta ja olisi meidän elämässä mukana. Lapsi on siis esikoulu ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt, koska lapsi kuitenkin esim. isänpäivänä aina kysyy isästään ja miksi hänellä ei ole isää. Haluaisin kyllä, että mies tapaisi myös lasta ja olisi meidän elämässä mukana. Lapsi on siis esikoulu ikäinen.
Tämä oli siis Ap
Lapsi on esikoulu-ikäinen, eli 5 v. Miehen nyk. vaimo oli samaan aikaan raskaana kuin sinä (oletettavasti ensimmäistä lastaan odottamassa).
Ja heillä on nyt 4 lasta. Viidessä vuodessa puristettuna. OK. Näin voi tapahtua kahdessa paikassa, ja molemmat alkavat P:llä; Pohjanmaa ja Porvoo.
Tämä lapsi on saanut alkunsa ns. "kakkossuhteesta" ja ilmeisesti ihan ap tarkoituksellisesti hankkiutunut raskaaksi pitääkseen miehen itsellään. Ei ole reilua miestä kohtaan tuollainen! En tosin sano,etteikö miehelläkin jotain vastuuta olisi kun pettää puolisoaan. Lasten hankkiminen on kuitenkin asia josta sovitaan yhdessä. Jos vahinko on tapahtunut on kakkosnaisena turha surkutella; tätähän sinä halusit? Mies tekee valinnan haluaako olla lapsen kanssa tekemisessä. Ikävää lapsen kannalta,että on joutunut tuohon tilanteeseen. Ap:llä kuitenkin vastuu omista teoistaan ja niiden seurauksista. Ei millään pahalla! Ole onnellinen,että sait lapsen ja kannattaa seuraavan miehen kohdalla käyttää harkintaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin väsynyttä. Liian yksityiskohtainen satu. Keksi parempi. Et ole ainakaan äidinkielellisesti kovinkaan vahva , kun ei aikuinen ihminen tiedä, että kohtalotovereita on yhdyssana. Hyvä, että edes provoilla jaksat, kun et kovin pitkälle elämässä etene kohtalo toveri sanan ja Yhdys sana virheiden perusteella. Muista kohtalotoveri !!
Pahoittelen suuresti kielioppi virheitä ja sitä että pahoitit mielesi asiasta. Kirjoitan tabletilla enkä jaksa jokaista näppäily/hipaisu virhettä korjata, jos tekstistä saa muuten selvää. Toivottavasti pääset tämän asian yli.
Ap.
Ps. Pahoittelen että elämässäni on yksityiskohtia, jos sinun elämäsi on suoraviivaista ja harmaata, niin sille minä en voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on esikoulu-ikäinen, eli 5 v. Miehen nyk. vaimo oli samaan aikaan raskaana kuin sinä (oletettavasti ensimmäistä lastaan odottamassa).
Ja heillä on nyt 4 lasta. Viidessä vuodessa puristettuna. OK. Näin voi tapahtua kahdessa paikassa, ja molemmat alkavat P:llä; Pohjanmaa ja Porvoo.
Esikoulu ikä on 6 vuotta ja meidän lapsilla on 7kk ikäeroa. Tai ainakin minun lapseni on 6 vuotta ja esikoulussa.. Sinun kannattasi ottaa asioista selvää ja mennä matikan tunneille..
Ap
Olen seurannut ystäväni kamppailua samanlaisessa tilanteessa: Ihan ensimmäiseksi sinun pitää hoitaa, että isä virallisesti tunnustaa lapsen ja että lapsi merkitään virallisesti hänen lapsekseen. Näin saat lapselle elatusmaksun ja lapsesi aikanaan perii isänsä samalla tavalla kuin hänen muutkin lapsensa. Se on sinun velvollisuutesi lastasi kohtaan.
Toinen asia on sitten henkinen puoli. Ystäväni on väkisin yrittänyt tutustuttaa isää ja poikaa järjestämällä erilaisia juhlia ja tilanteita, missä isän muka on pakko olla läsnä. Välillä isä on, välillä ei. Lapsen arjessa ei isä ole. Voi mennä vuosia että isä ei pidä mitään yhteyttä. Pieni lapsi ei ymmärrä. Nyt poika on aikuinen, ja hänestä tuntuu että isä on hänet hylännyt, ei vain kerran vaan lukuisia kertoja. Koska äiti väkisin yritti saada isää omaan tahtoonsa, on nuorella miehellä nyt ikuinen mielen vamma.
Parempi olisi ollut olla pitämättä yhteyttä lainkaan, kun mies ei sitä halunnut vaan valitsi vaimonsa ja hänen kanssaan saamansa lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei isää voi pakottaa tapaamaan lastaan, jos hän ei halua. Tiesit olevasi raskaana varatulle, olisit voinut tehdä abortin. Oletkohan läheisriippuvainen?
Ja jos haet isyydentunnustusta oikeusteitse niin isä on silloin toki velvollinen maksamaan elatuksesta ja lisäksi lapsi on oikeutettu perintöön isältään aikanaan. Mutta isyyden tunnustaminen takaa isälle myös tapaamisoikeudet, esimerkiksi viikko-viikko ja silloin kun lapsi on isänsä perheen luona niin he 'leikkivät kotia keskenään' eikä sinua sinne tarvita, koska sinä hoidat lastasi omalla hoitovuorollasi.
Ihan vaan vastaisuuden varalle: ei suhteita eikä varsinkaan lasten synnyttämisiä varattujen kanssa.
Ap oli sokeasti rakastunut ja mies huijasi häntä, ei se läheisriippuvaista tee. Eikä ole pelkoa, että tuo mies alkaisi vaatimaan mitään vko-vkoa, että sä olet typerä...
Ap, et voi kerätä rusinoita pullista, eli vaadit isyyden tunnustuksen, ja vaadit elarit. Mikäli mies haluaa olla lapsen elämässä, on se plussaa, mutta siihen et voi pakottaa.
Sokeasti rakastunut :D Pikemminkin hullu takertuja tehdessään tahallaan lapsen tuohon tilanteeseen. Miksi kukaan edes kuvittelee että miehen voi "sitoa" lapsella itseensä?
Että sä ap oot tyh-mä.... halusit miehen itselleen, joka oli VALEHTELIJA... teit itsesi vaa siksi raskaaksi että HALUSIT miehen itsellesi, sitten ihmettelet miksi mies ei halua nähdä lastansa nooh oiskohan siksi koska se on MUNATON LUUSERI....
Ja sä haluat tommoisen isän lapsesi elämään?
Sairasta päskää...
Otsikossa sanot saaneesi lapsen MIEHELLE, ja myöhemmin puhut yhteisestä lapsesta. Kumpi nyt sitten on oikein?
Teit lapsen MIEHELLE, mutta et halua antaa lasta hänen perheensä hoidettavaksi. En ymmärrä, olen ilmeisesti aika yksinkertainen. Jos teit lapsen miehelle, olisi lapsi kuulunut antaa hänen hoidettavakseen, eikä itkeä sitä, ettet halua tehdä niin. Et olisi tehnyt lasta miehelle.
Lapsi on aina yhteinen lapsi, ei koskaan miehen lapsi tai naisen lapsi.
Miksi jatkoit suhdetta, kun sait tietää hänen olevan varattu ja perheellinen? Lapsen hankkiminen tuollaiselle elukalle on viimeinen asia, mitä kannattaa tehdä. Kivan esimerkin annatte lapsille, teidän yhteiselle hänen ja vaimonsa lapsille.
Luultavasti lapsenne tulee katkeroitumaan saadessaan tietää taustastaan. Äiti hankkiutui suhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa, hankkiutui raskaaksi ja myöhemmin katkeroitui yksinjäämisen takia. Ihana isi juoksee vieraissa eikä ota vastuuta lapsesta. Hyvät lähtökohdat elämälle. Koita nyt vaan elää valintojesi kanssa, abortti olisi ollut vaihtoehto. Koska ketään ei voi painostaa suhteeseen lasta käyttämällä.
Ai niin, se on muuten kohtalotoveri, ei kohtalon toveri.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa sanot saaneesi lapsen MIEHELLE, ja myöhemmin puhut yhteisestä lapsesta. Kumpi nyt sitten on oikein?
Teit lapsen MIEHELLE, mutta et halua antaa lasta hänen perheensä hoidettavaksi. En ymmärrä, olen ilmeisesti aika yksinkertainen. Jos teit lapsen miehelle, olisi lapsi kuulunut antaa hänen hoidettavakseen, eikä itkeä sitä, ettet halua tehdä niin. Et olisi tehnyt lasta miehelle.
Miksi jatkoit suhdetta, kun sait tietää hänen olevan varattu ja perheellinen? Lapsen hankkiminen tuollaiselle elukalle on viimeinen asia, mitä kannattaa tehdä. Kivan esimerkin annatte lapsille, teidän yhteiselle hänen ja vaimonsa lapsille.
Luultavasti lapsenne tulee katkeroitumaan saadessaan tietää taustastaan. Äiti hankkiutui suhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa, hankkiutui raskaaksi ja myöhemmin katkeroitui yksinjäämisen takia. Ihana isi juoksee vieraissa eikä ota vastuuta lapsesta. Hyvät lähtökohdat elämälle. Koita nyt vaan elää valintojesi kanssa, abortti olisi ollut vaihtoehto. Koska ketään ei voi painostaa suhteeseen lasta käyttämällä.
Meneehän noissa saduissa itsekin sekaisin . Yksinkertaisemmalla höpötyksellä olisi itsekin muistanut paremmin , mitä on kirjoittanut. 😂😂
Kohtalotoveri on yhdyssana, saakelin tollo!
Muistakaa ehkäisy, jos ette halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, olen jo pari kertaa pahoitellut kirjoitusvirhettä. sinä et ilmeisesti koskaan tee virheitä.
Jatkoin miehen tapailua, koska sain kuulla sen perus leperryksen, että hän on eroamassa vaimosta ja heillä ei mene hyvin jne. Rakastuneena tietenkin uskoin ja mies oli myös meidän tapailu aikana leperrellyt, että haluaa perustaa perheen jne.
Ja vielä kerran anteeksi kirjoitusvirheet!!!
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Et tee tuollaisella miehellä mitään. Mutta uskon että lapsesi sisarukset haluaisivat tietää/tuntea lapsesi. Tietääkö tuo vaimo sinusta?
Vaimo tietää minusta, koska saatuani tietää raskaudesta ilmoitin asiasta hänelle. Hän ei ottanut asiaa hirveän hyvin, ymmärrän kyllä sen. Hänhän oli myös viimeisillään raskaana..
Ap
Ei sinun kaltaista hirviötä voi olla. Olet siis trolli.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ehkäisy, jos ette halua lapsia.
Ei ole olemassa vahinkoraskauksia.
Niin väsynyttä. Liian yksityiskohtainen satu. Keksi parempi. Et ole ainakaan äidinkielellisesti kovinkaan vahva , kun ei aikuinen ihminen tiedä, että kohtalotovereita on yhdyssana. Hyvä, että edes provoilla jaksat, kun et kovin pitkälle elämässä etene kohtalo toveri sanan ja Yhdys sana virheiden perusteella. Muista kohtalotoveri !!