Syyskuun 19 ketjua?
Onko syyskuulle vielä omaa ketjuaan?
Kommentit (44)
Heippa. Ei taida olla syyskuisille vielä omaa ketjua. Itse plussasin jouluna ja terkkari sillon soittaessani sanoi että meijän esikoise LA ois 2.9. Nyt on siis menossa 5+6 viikko.
Millon te ootte plussannut? Mitä oireita?
Mulla oli aluksi alavatsan nipistelyä, nyt sitä ei oikeastaan ole. Nyt taas pahoinvointi on tullut.... Eilen alkoi ja valvoin oikeastaan koko yön oksetuksen takia.. aamulla tosin vasta oksensin. Pahoinvointi on se mitä olen kaikkein eniten pelännyt..
Nännit on myös kipeät, samoin koko rinnat.
Heivaan! Tein plussatestin hieman joulun jälkeen ja nyt onkin menossa rv 6+3. Esikoinen kyseessä ja laskettuaika ois 6.9. :)
Mitään kummosempia oireita ei ole vielä oikeastaan ollut. Väsyttää vaan kokoajan ja tuntuu ettei oikein mitään saa aikaseksi, vaikka opiskellakin pitäisi. Ja ehkä sitä on vähän herkempi jollain tavalla.
Kovasti haluaisin saada vertaistukea ja ehkä jopa uusia samassa tilanteessa olevia ystäviä, kun omassa lähipiirissä vielä kellään ei ole lapsia. Mietin vain, että voiko jo näin alkuvaiheessa osallistua mihinkään valmennuksiin tai ryhmiin/kerhoihin?
Mä plussasin tosiaan viime lauantaiaamuna ekana haaleen plussan (kuitenkin selvästi erottuvan) RFSU liuskatestillä, mutta en voinut uskoa sitä todeksi joten tein vielä sunnuntaiaamuna digitestin. :D Eli muutaman päivän vasta tienny! Soitan tänään neuvolaan :)
Oireita mulla ei kans ollu juuri mitään, ehkä vähän väsyneempi olin ku normaalisti ja paleli aika paljon.. mutta sillon oli just kovat pakkaset, että meidän kotikin oli kyllä tavallista kylmempi :D Myös pieni nippailu alkoi alavatsalla, menkkakipuja muistuttava, mutta jatkui ihan eiliseen saakka. Tänään ei ole tuntunut mahassa mitään. Nännit on koskettaessa vähän arat ja yleisesti olo on semmonen etova. Syön tässä just aamupalaa ja taistelen että saan syötyä. Ei oo onneks vielä huono olo.
Meillä on kans esikoinen tulossa, ollaan 30 ja 32-vuotiaat. :) Jätin pillerit pois elokuussa (häidemme jälkeen) eli tämä taisi tärpätä yk 5. Onnea kaikille muillekin plussanneille!
Liityn mukaan, tein positiivisen testin vuoden viimeisenä päivänä, nyt olisi 5+2, ja la syyskuun heti alkuun-
Esikoinen olisi, olen 32. Rinnat on ollut tosi kipeät, ja samoin alavatsassa menkkamaista kipua. Eilen kipeytyi alaselkä, josta olen vähän huolestunut. Googlailun mukaan joko täysin normaalia tai merkki km:stä. Tuskaista kyllä tämä alun odottelu, varasin varhaisultran kahden viikon päähän, ja eka neuvola olisi kolmen viikon päästä.
Mulla alko jäätävä jatkuva pahoinvointi rv 5+5.. oksensin koko päivän, mikään ei oikeastaan pysynyt sisällä. Jatkuva etova olo.. se mitä kaikkein eniten pelkäsin! Nyt on rv 6+0 ja Mies haki mulle pahoinvointirannekkeet apteekista. En uskalla vielä oikein kunnolla luottaa, MUTTA tänään ei oo tarvinnut oksentaa ja on pystynyt varovasti syödä näkkäriä esim! Suosittelen kyllä näitä rannekkeita jos on pahoinvointia!!
Me ollaan siis miehen kanssa molemmat 23v ja esikoinen tosiaan aluillaan :) kaipaisin myös vertaistukea, kun lähipiirissä ei ole nyt raskaana olevia.
Onko kellään muuten lähipiirissä lapsettomuushoidoissa olevaa ystävää yms. Minulla nimittäin on ja pelottaa hänelle kertominen omasta araskuadestani.
Meillä kans molemmat 23v! Tuntuu et lähipiirissä ei oo oikeen kellää vielä näin nuorena lapsia :D
Mullaki alko tänää pahoinvointi, vaikka ehdin jo tänne sanoo että ei oo ollu muuta kun väsymystä :'D
Ymmärrän kyllä, että on vaikee kertoo sellaselle ihmiselle, joka on jo pitkään haaveillu raskaudesta. Varsinki jos oma tilanne on sellane ettei oo kauheen kauaa tarvinnu yrittää. Mutta eihän se kuitenkaa sun vika millään tavalla oo, tai sinänsä ees liity sun tilanteeseen. Luulisin, että on vaan ilonen sun puolesta, ainakin jos on läheinen ystävä :)
Ompa kiva että on myös samanikäisiä :) Meillä ei myöskään oo kavereita joilla olisi lapsia vielä. Toisaalta itse opiskelen terveydenhoitajaksi, ja keväällä pitäisi valmistua, mutta saa nähdä miten tämän pahoinvoinnin kanssa kykenen kouluun. Että sinänsä asioista tietää, mutta kun se on omalla kohdalla niin tuntuu ettei tiedä mitään kun kaikki on niin uutta.
Mutta nyt uskaltaa jo sanoa että tämä päivä on ollut ihan todella paljon parempi ku eilinen! Eli tää ranneke tosiaan toimii :)
Ja joo täytyy vaan rohkeasti kertoa sitten ystävälleni, kun sen aika on.. Meillä on eka neuvola 25.1 ja sen jälkeen ajateltiin kertoa tuleville isovanhemmille ja sisaruksille. Mutta muille vasta niskapoimu-ultran jälkeen :)
Moi! Täällä on 23-buotias odottaja, laskettu aika 15.9. Meillä on myös kaksivuotias esikoinen.
Mulla ei ole vielä oikein muita oireita kuin se, että kohtuun sattuu, kun imetän. Piti silti testata heti sunnuntaina :D
Meillä on ensimmäinen neuvola 1.2. :) Jännittää! Puhuttiin miehen kanssa tosta varhaisultrasta, ja päätettiin ettei oteta sitä. Täytyy vaan luottaa siihen että kroppa tekee tehtävänsä ja kaikki menee hyvin tässä alussa. Meinaako monet teistä mennä varhaisultraan? Ootteko vielä kertonu kenellekään? Mä kerroin mun siskolle, jolla on kaks lasta, kun kysyin siltä millasia oireita sillä oli ihan raskauden alussa... ku tuntu että itellä ei oo oikein mitään vielä. Jotenkin jopa kaipaa sitä että olis jotain oireita, niin raskaus ois paljon todellisempi :D Mut niinku mieskin sano, kyl niit oireita vielä kerkee tulla... Joten täytyy nyt nauttia tästä hetkestä :)
Mä menen varhaisultaan 7+2 21.1 ja siitä viikon päästä eka neuvola :) Kerroin äidilleni ja kahdelle parhaalle ystävälle - sellaisille, joilla haluaisin purkaa sydäntä, jos menisi keskenkin.
Mulla varhaisultra 2 vkon päästä. En malta odottaa 11.2 neuvolaan ku tuntuu että sekoan jos en saa tietää mitä mahassa on meneillään. On sen arvoista varmaankin vaikka kallista on :( Oireet on alkanu täällä juu, jäätävä väsymys ja palelu ja alamahassa ajottain tunnetta. Aamuisin huono olo ja yökittää. Pakko syödä vähän väliä jtn. Viikkoja nyt 5+4.
Hei, minä plussasin eilen dpo10 ja LA olisi 19.9. Meillä on 1v10kk tyttö ja tätä toista ollaan yritetty huhtikuusta lähtien. Edellis kierrossa olin jo raskaana mutta tuli varhainen km rv5+, tärppäsi kuitenkin heti uudestaan. Jospa tämä nyt pysyisi matkassa mukana! Niin ja olemme molemmat mieheni kanssa 23 vuotiaita (tänä vuonna 24).
Olisitteko halukkaita fb salaiseen ryhmään? 🙂
Jessi kirjoitti:
Mä ainakin haluisin mukaan jos porukkaa löytyy. Ois juttuseuraa samassa tilanteessa olevista! Ei tuu hirveästi tätä Vauva-palstaa käytettyä muutenkaan, ni FB varmaan kätsympi :)
Mulle iski eilen hirvee epävarmuus siitä onko kaikki hyvin... johtunee siitä että edellisiltana lueskelin kaikenmaailman keskenmenojuttuja. Kun ei oo koskaan ollut aiemmin raskaana, ei voi tietää miltä kuuluis tuntua ja mikä on epänormaalia :D Mies onneks rauhotteli ja ymmärs mun huolen... mut toisaalta toikin on asia johon ei ihan hirveesti pysty itse vaikuttamaan. Päätin kuitenkin lopettaa kahvinjuonnin kokonaan :D Vaikka ilmeisesti sitä sais kohtuudella juoda.
Minäkin voisin tänne liittyä🙂 plussattu 5.1, todella vaikea vieläkin uskoa että oikeesti olen raskaana😂 laskurin mukaan la osuisi 13.9.
Niin lisäillään nyt vielä vähän🙃 Eli minä 31-vuotias ja mies 32, molemmilla yksi lapsi aikaisemmasta liitosta, eli toista odotellaan😍
Ja sitte kun viime raskaudessa plussasin vasta rv 7, sitä ennen kaikki negaa, ni runtuu niin oudolta että tää näky nyt jo plussana kun menkat oli vain 2 päivää myöhässä🤔 siksi hassuna tein vielä tänä aamuna testin ku oli viime viikolla niin haalea viiva apteekin testissä ja vahvistunut oli, kai se pakko uskoa on oikeasti vauva tulossa♥️♥️♥️
Jessi kirjoitti:
Hei, minä plussasin eilen dpo10 ja LA olisi 19.9. Meillä on 1v10kk tyttö ja tätä toista ollaan yritetty huhtikuusta lähtien. Edellis kierrossa olin jo raskaana mutta tuli varhainen km rv5+, tärppäsi kuitenkin heti uudestaan. Jospa tämä nyt pysyisi matkassa mukana! Niin ja olemme molemmat mieheni kanssa 23 vuotiaita (tänä vuonna 24).
Täällä ois kyllä kans kiinnostusta FB ryhmään! :)
Fb-ryhmä kuulostaa hyvältä. Jos se vaan on tosiaan niin ettei siihen liittyminen näy kellekkään missään vaiheessa. Varsinkaan näin alkuvaiheessa.. ❤️ tänään taas extraväsynyt päivä. Alavatsaakin juilii ajottain ja pelottaa sen takia. Yritän ajatella että ne on vaan niitä kohdun kasvukipuja ❤️
Minä olisin myös kiinnostunut Facebook/Whatsapp-ryhmästä :) Esikoisesta ryhmä toimii edelleen ja on enimmäkseen kiva.
Nyt on? :) Tein tänään plussatestin, uskon että laskettu aika osuu syyskuulle. Voisin siis ainaki liittyä mukaan jutteluihin!