Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää ahdistus vie multa hengen

Vierailija
02.01.2019 |

Kaikki alkoi pari kuukautta sitten.. töihin meno alkoi ahdistaa, just pari tuntia ennen lähtöä. Vatsa veti kuralle, päässä humisi, sydän hakkasi jne.. Töihin päästessä paniikki eskaloitui, tuntui siltä että pyörryn ja/tai paskon alleni. Muutamia kertoja jouduin poistumaan raportilta vessaan, käytävään yms..

Tää on ihan helvettiä.

Olen saanut joskus aiemminkin paniikkikohtauksia, lähinnä esintyymistilanteissa.. niistä jäänyt propralia ja opamoxia tallelle.

Propralia otan lähes joka päivä, opamoxit (muutama kpl) söin jo.. Ne auttoivat vähän mutteivat täysin.

Nyt olen lomalla ja paluu töihin taas ensiviikolla. Pelkkä ajatuskin hirvittää ja mieluummin tekisin ihan mitä vaan muuta. :(

Hauskintahan tässä on se seikka, ettei mun elämässä oo mikään muuttunut. Työ on sama, vakaa ja oikeasti mielekästäkin. Parisuhde onnellinen.. En yksinkertaisesti keksi missä vika on.

Ruoskin tästä käytöksestäni ja heikkoudesta itseäni melkoisasti, oonhan jo aikuinen ihminen mutta silti nysveröin, syyttä suotta.

Kaipa tää oli joku avautuminen. Neuvot, haukut, vertaistuet tervetulleita.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta mahdollisimman paljon, sillä puhuminen auttaa. Ja sitten yksi varma neuvo: Paniikkihäiriökohtaus on vaaraton tila, joka on peräisin jo ihmisen alkuhämärästä. Silloin ihmisen piti olla jatkuvasti varuillaan esim. vaarallisten eläinten takia ja elimistö kävi välillä kierroksilla.

Paniikkikohtaus menee aina ohi, eikä pelkoa aiheuttavia tilanteita pidä alkaa välttelemään, päinvastoin, siedätys vähentää kohtauksia.  Mikäli kohtaus iskee, rupea miettimään jotain ihan muuta, esim. ala laskea sadasta takaisinpäin nollaa kohti. Kun keskityt muuhun kuin kohtaukseen, niin aivot eivät enää pyöritä kohtausta.

Ensiapuun kannattaa pyytää lääkäriltä mietoja rauhoittavia tueksi. Niissä on se taika, että useinkaan rauhoittavaa lääkettä ei tarvitse edes ottaa, riittää, että tietää sellaisia olevan takaporttina ja turvana.

Jos vain mahdollista, pyri käymään töissä, ettet jää kotiin paisuttelemaan tulevaa.  Kyllä se siitä helpottaa, vaikka nyt ei siltä tunnukaan :)

Vierailija
42/43 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, sain päivystysajan nyt aamuksi.. Ensin ei meinannut antaa ja sanoi pistävänsä jonoon 5 viikon päähän..

Toivottavasti saan apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäristä tultu.

Pitkin hampain kirjoitti Cipralexin ja tarvittaessa otettavaksi pienen määrän opamoxia.

Halusi ensin nostaa vain propralin annosta.. mikä tekee mulle vielä alhaisemman verenpaineen ja huonon olon.

Sairaslomasta ei ollut mitään puhetta.