Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää ahdistus vie multa hengen

Vierailija
02.01.2019 |

Kaikki alkoi pari kuukautta sitten.. töihin meno alkoi ahdistaa, just pari tuntia ennen lähtöä. Vatsa veti kuralle, päässä humisi, sydän hakkasi jne.. Töihin päästessä paniikki eskaloitui, tuntui siltä että pyörryn ja/tai paskon alleni. Muutamia kertoja jouduin poistumaan raportilta vessaan, käytävään yms..

Tää on ihan helvettiä.

Olen saanut joskus aiemminkin paniikkikohtauksia, lähinnä esintyymistilanteissa.. niistä jäänyt propralia ja opamoxia tallelle.

Propralia otan lähes joka päivä, opamoxit (muutama kpl) söin jo.. Ne auttoivat vähän mutteivat täysin.

Nyt olen lomalla ja paluu töihin taas ensiviikolla. Pelkkä ajatuskin hirvittää ja mieluummin tekisin ihan mitä vaan muuta. :(

Hauskintahan tässä on se seikka, ettei mun elämässä oo mikään muuttunut. Työ on sama, vakaa ja oikeasti mielekästäkin. Parisuhde onnellinen.. En yksinkertaisesti keksi missä vika on.

Ruoskin tästä käytöksestäni ja heikkoudesta itseäni melkoisasti, oonhan jo aikuinen ihminen mutta silti nysveröin, syyttä suotta.

Kaipa tää oli joku avautuminen. Neuvot, haukut, vertaistuet tervetulleita.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, mutta mistä apua sinulle? Lääkäriin, lääkettä...?

Vierailija
2/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä että koitan olla syömättä ennen töihin menoa ettei maha oireilisi. Otan myös maitohappoa ja tarvittaessa imodumia.

Ensimmäinen tunti töissä vaikea (sosiaalinen tilanne) jonka jälkeen helpottaa, loppuvuoro menee moitteetta.

On ollut hyviäkin päiviä, jolloin ahdistus on ollut laimeampaa ja koenkin siitä iloa.. kunnes taas seuraava vuoro koittaa ja kaikki se onnistuminen edelliseltä päivältä katoaa kuin tuhka tuuleen. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelemätön trauma alla?

Vierailija
4/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö? Kuulostaa siltä.

Vierailija
5/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua ja terapiaa, jos alkaisi sillä aueta asiat, että mistä kiikastaa. Jos pieni tauko auttaisi, että pääset miettimään rauhassa sun tilannetta ilman paineita (töihin meno). Voi tulla oivalluksia.

Ei välttämättä tuo oirehdinta itsestään yhtäkkiä ohikaan mene? Jostainhan se johtuu kuitekin, eikä noinkaan voi oikein pidemmän päälle jatkaa.

Vierailija
6/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaan esimerkiksi huomenna lääkärille ajan niin mahdankohan saada apua.. nopeasti?

Luin että monet lääkkeet vaikuttavat vasta monien viikkojen kulussa.. :(

Perkele kun on pitänyt pitkittää tätä tähän pisteeseen saakka. Tuntuu ihan mahdottomuudelta

Vierailija
7/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko verikokeita otettu? Verensokeri, kilpirauhanen, kortisoli? Mulla oli aikanaan kilpirauhasen tulehdus ja se aiheutti hirveitä olotiloja.

Vierailija
8/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua en halua ottaa.. se on viimeinen naula arkkuun. Terapia tuntuu turhalta ajatukselta kun oikeesti tälle ei ole mitään syytä ja kaiken pitäis olla hyvin.

Vierailija
9/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on 100% kemikaalit. Olen huomannut, että kun jätin kaikki teollisesti käsitellyt ruoka ja juoma-aineet pois mitkä vain voi, niin kaikki oudot ajatuksetkin loppuivat. ja ehdottomasti kahvi, tupakka ja alkoholi kulutus nollaan. Ehkä pystyt siihen ehkä et. 1% pystyy.

Vierailija
10/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko verikokeita otettu? Verensokeri, kilpirauhanen, kortisoli? Mulla oli aikanaan kilpirauhasen tulehdus ja se aiheutti hirveitä olotiloja.

On otettu just hiljattain, kaikki arvot oli kunnossa.

Vierailija
11/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos varaan esimerkiksi huomenna lääkärille ajan niin mahdankohan saada apua.. nopeasti?

Perkele kun on pitänyt pitkittää tätä tähän pisteeseen saakka. Tuntuu ihan mahdottomuudelta

Joo, kyllä siihen voi mennä 4-6 viikkoa, että lääkkeet vaikuttavat. Pyydä nyt ainakin useamman viikon sairausloma, koska alkuun oireet voivat vain pahentua.

Vierailija
12/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noi on ihan psyykkisiä ongelmia.

Vierailija
13/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kasviksia. Auttaa. Usko tämä.

Vierailija
14/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykyinen työ ei ole sopiva, muttet tiedosta sitä? Tutustu itseesi paremmin.

Vierailija
15/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä siihen voi mennä 4-6 viikkoa, että lääkkeet vaikuttavat. Pyydä nyt ainakin useamman viikon sairausloma, koska alkuun oireet voivat vain pahentua.

:(((( niin pelkäsinkin.. mulla ei oo varaa saikutella, pelkkä ajatuskin hakkaa omatuntoa.. jos rupean pitkään saikuttamaan niin varmastikaan mun sopimusta ei jatketa eikä todellakaan oo varaa jäädä työttömäks.

Vierailija
16/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se sairasloma kuitenkin olisi se ensimmäinen joka purkaisi tilannetta. Varmaan se jo ensiavuksi helpottaa. Anna itsellesi aikaa. kuulostella itseäsi. Tee mukavia asioita joista pidät, että saat sressitasoja alas.

Pystytkö juttelemaan puolisosi kanssa asiasta? Kyllä ne vastaukset sieltä sitten ajan kanssa tulevat esiin.

Niihin lääkkeisiin en alkaisi liikaa nojaamaan. (Niissäkin on haittavaikutuksensa, hyvin yksilöllistä, kuinka sopivat. )

Vierailija
17/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on 100% kemikaalit. Olen huomannut, että kun jätin kaikki teollisesti käsitellyt ruoka ja juoma-aineet pois mitkä vain voi, niin kaikki oudot ajatuksetkin loppuivat. ja ehdottomasti kahvi, tupakka ja alkoholi kulutus nollaan. Ehkä pystyt siihen ehkä et. 1% pystyy.

Noista kolmesta se kahvi, se tekee häiriöitä. Tupakki ja viina vie vain vedon pois. Juokaa pelkkää vahvaa kahvia ja paljon niin tajuutte.

-Jos oikeen käsitin niin se on kyseisen kasvin luonnollinen vastalääke sitä syövälle eläimelle. Eli kasvi pyrkii aiheuttamaan huonovointisuutta sitä ahmivalle otukselle.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Main_symptoms…

Vierailija
18/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat oireet ja lääkitys, mutta ehkä sulla on annoskoko liian pieni. Itellä oireet ovat pahentunu iän myötä. Joudun olemaan työssä jatkuvasti esillä mutta pidän työstäni. Silti en voi kuvitella lähteväni töihin ilman mainitsemiasi lääkkeitä. Ihmettelen vaan miksi lääkärit nihkeästi uusivat reseptiä. Mitään riippuvuuspelkoa ei ole mutta ilman niitä en pysty työskentelemään. Ja mitkään terapiat ei auta paniikkioireisiin, jos on pitkään jatkunu ja fyysiset oireet vakavia.

Vierailija
19/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se sairasloma kuitenkin olisi se ensimmäinen joka purkaisi tilannetta. Varmaan se jo ensiavuksi helpottaa. Anna itsellesi aikaa. kuulostella itseäsi. Tee mukavia asioita joista pidät, että saat sressitasoja alas.

Pystytkö juttelemaan puolisosi kanssa asiasta? Kyllä ne vastaukset sieltä sitten ajan kanssa tulevat esiin.

Niihin lääkkeisiin en alkaisi liikaa nojaamaan. (Niissäkin on haittavaikutuksensa, hyvin yksilöllistä, kuinka sopivat. )

Oon ollut jo lomalla kohta toista viikkoa, työntänyt näitä ajatuksia pois.. mutta eihän ne mihinkään oo hävinnyt.. :(

Puolison kanssa puhutaan joka päivä, hän tukee ja haluaisi että aloittaisin lääkityksen jne..

Saikkuun ei vaan ole varaa.

Vierailija
20/43 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan huomenna lääkärin ja toivon saavani edes jotain ns. ensiapua vaikka lääkkeellisesti että selviän töihin ilman sydäreitä ja ripulia.