Maantien värisistä hiuksista !
Onko maantienharmaa ja maantienruskea eri sävysiä ?
Onko nämä hiukset muka maantien väriset ?
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/201706080130651
Entä nämä ?
https://www.instagram.com/p/BrvTSCxnl9S/?utm_source=ig_share_sheet&igsh…
Ja jos olette eri mieltä, linkatkaa kuva maantien harmaista/ruskeista hiuksita.
Kommentit (51)
Kumpikaan ei maantien värinen. Kukahan pölvästi tuon termin keksinyt...
Minulla oli nuorempana suunnilleen tuollainen tukanväri kuin Gigi Hadidilla - nyt tukka on aika hyvän harmaa ja saa ollakin - ja ainakin äitini oli sitä mieltä että se oli maantienvärinen. Tuo jälkimmäinen on minustakin lähinnä vaaleanruskea. Olen aina kuvitellut että tummanvaalea on vain salonkinimitys maantienväriselle.
Jälkimmäinen ainakin on kaukana maantienvärisestä.
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäinen ainakin on kaukana maantienvärisestä.
siis jälkimmäinen aloituksen kahdesta linkistä. Tarkennetaan nyt, kun oli tullut tuo kolmaskin linkki.
Mä en käsitä miksi suomalaiset ei arvosta tuota luonnollista hiusväriään vaan pitää larpata jotain latinoa ja värjätä pikimustaksi hirveiden pidennysten kera tai sitten otetaan siihen mustan seuraksi jotain tehostevärejä. Tai sitten joku puhkiblondattu. Usein nämä eivät todellakaan sovi suomalaiseen ihonsävyyn. Ei varmaan missään näe niin luonnottomia ja epäsopivia värjäyksiä kuin Suomessa. Kaikenlisäksi se ns. "maantienharmaa" ei oikeasti edes ole mikään harmaa vaan kaunis tuhkainen ruskea. Ja kuinka moni aikuinen edes tietää miltä se oma väri näyttää, kun on vuosikymmeniä värjännyt. Lisäksi se juurikasvu näyttää aina huonolta sitä keinotekoista värjättyä vasten, vaikka oikeasti oma sävy olisi tosi nätti.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä miksi suomalaiset ei arvosta tuota luonnollista hiusväriään vaan pitää larpata jotain latinoa ja värjätä pikimustaksi hirveiden pidennysten kera tai sitten otetaan siihen mustan seuraksi jotain tehostevärejä. Tai sitten joku puhkiblondattu. Usein nämä eivät todellakaan sovi suomalaiseen ihonsävyyn. Ei varmaan missään näe niin luonnottomia ja epäsopivia värjäyksiä kuin Suomessa. Kaikenlisäksi se ns. "maantienharmaa" ei oikeasti edes ole mikään harmaa vaan kaunis tuhkainen ruskea. Ja kuinka moni aikuinen edes tietää miltä se oma väri näyttää, kun on vuosikymmeniä värjännyt. Lisäksi se juurikasvu näyttää aina huonolta sitä keinotekoista värjättyä vasten, vaikka oikeasti oma sävy olisi tosi nätti.
Näin on! Mä lopetin värjäämisen vuonna 2004. Leikkasin tukan ihan lyhyeksi ja annoin kasvaa. Kun hiuksista tuli pitemmät, oikein hämmästyin, miten kivoja sävyjä niissä oli. Juurikasvuna oma väri näytti todella aneemiselta.
Vierailija kirjoitti:
Onko maantienharmaa ja maantienruskea eri sävysiä ?
Onko nämä hiukset muka maantien väriset ?
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/201706080130651
Entä nämä ?
https://www.instagram.com/p/BrvTSCxnl9S/?utm_source=ig_share_sheet&igsh…
Ja jos olette eri mieltä, linkatkaa kuva maantien harmaista/ruskeista hiuksita.
Mä käsitän nimenoman maantienväriset hiukset noina väreinä, mitä linkkien takana löytyy. Maantienväriset hiukset eivät ole just prikuulleen joku tietty sävy, vaan se kattaa laajan skaalan värejä.
Maantienväriset = paljon eri sävyjä maantienharmaaseen tai ruskeaan ja kaikki siltä väliltä.
Itselläni on juuri tuon väriset hiukset kuin linkin takana - luonnostaan (en ole värjänny hiuksia 15:sta vuoteen)
Onkohan huono juttu, mutta mulla on samanlainen tukka kuin gigillä, samanvärinen ja puoleen selkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on! Mä lopetin värjäämisen vuonna 2004. Leikkasin tukan ihan lyhyeksi ja annoin kasvaa. Kun hiuksista tuli pitemmät, oikein hämmästyin, miten kivoja sävyjä niissä oli. Juurikasvuna oma väri näytti todella aneemiselta.
Itsellä ihan sama kokemus, lopetin värjäilyt ja vasta kun hiukset oli kunnolla kasvanu olin ja olen niin tyytyväinen, etten enää maksustakaan värjäisi hiuksia. Hiuksistani löytyy jopa kupariin taittuvaa väriä, mutta perusväri on maantien värinen tukka. Joka on mielestäni muutenkin paras väri koko maailmassa hiuksiin.
Mun omat hiukset on kutakuinkin tämän väriset ja miellän tämän värin siis maantienväriseksi. En aio koskaan värjätä enää hiuksia.
https://cdn3.volusion.com/jctwn.nwuhm/v/vspfiles/photos/TN54446-3.jpg?1…
Vierailija kirjoitti:
Mun omat hiukset on kutakuinkin tämän väriset ja miellän tämän värin siis maantienväriseksi. En aio koskaan värjätä enää hiuksia.
https://cdn3.volusion.com/jctwn.nwuhm/v/vspfiles/photos/TN54446-3.jpg?1…
Mun mielestä tuo on ihan selkeästi vaaleanruskea, liian lämmin sävy maantien väriseksi.
Minä miellän maantien väriseksi aika lailla tuon mikä ensimmäisessä linkissä on (Gigi Hadid). Kauniilta näyttää kauniilla ihmisellä tuokin väri.
Mä en tarvinnu mitään Gigiä henkioppaakseni, kun lopetin hiusten blondaamisen (suosin vuositolkulla 50-l. superblondia tyyliä). Jätin samalla kaiken hiusmönjän käytön. Myös hoitoaineen. Pesen tukkani shampootipalla kerran viikossa ja fleda voi paremmin kuin koskaan. Think about it.
En enää ymmärrä sitä lähtökohtaa, joka mullakin oli joskus, eli että "suomivärinen" tukka pitäisi värjätä muuksi. Nyt ajattelen: luonnon antama värisävy on kullekin se oikea.
Miksi kelkkani kääntyi? Taannoin raskausaikana halusin käyttää mahdollisimman vähän kemikaaleja (ml. hiusvärit, meikit). Myöhemmin perusteiksi vakiintuivat myös ekologisuus ja ajankäytön uudelleenajattelu. Tyttärilleni toivon viestittäväni jotain "antipinnallista". Elää voi ilman valeasua ja suojanaamiotakin.
Sorry offtopic. :)
Minustakin, apn eka ja kolmas linkki on maantienharmaita. Toinen on vaaleanruskea.
Mulla on tuon kolmannen linkin väriset, tasaiseksi leikatut, puolipitkät hiukset. Miellän oman värini juurikin maantienharmaaksi ja tykkään siitä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
En enää ymmärrä sitä lähtökohtaa, joka mullakin oli joskus, eli että "suomivärinen" tukka pitäisi värjätä muuksi. Nyt ajattelen: luonnon antama värisävy on kullekin se oikea.
Täsmälleen samaa mieltä! Mulla lähti kaikki myös ensimmäisestä raskaudesta.
Suomalaiset on opetettu siihen, että hiusvärin pitää olla voimakas ja vahva väri, korkea saturaatio ja selkeä kontrasti. Ei mikään ihme, että tuollaisen värjätyn rinnalla ja sellaiseen tottuneena se pehmeäsävyinen ja vivahteikas oma väri voi näyttää vaisulta ja huonolta. Niin huonolta, että siitä pitää käyttää vähättelevää nimitystä.
Värityksiä ne ovat molemmat, kontrastinen ja pehmeä, erilaisia vaan. Jälkimmäinen on Suomessa tyypillinen ja sitä pidetään usein huonompana, ja ihan turhaan. Pehmeälle sopii pehmeä, se ei ole silloin valju vaan tasoltaan juuri oikea.
Minsta kumpikaan linkkaamani kuva ei ole siis maantien värinen. Ennemminkin vaalenruskea/tummanvaalea.
Ap.