Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys hävettää parisuhteessa

Vierailija
02.01.2019 |

Olemme molemmat opiskelijoita, mutta poikaystäväni on samaan aikaan töissä (hänen alallaan on ihan tavallista käydä opiskelujen aikana töissä. Hän haluaisi käydä usein ulkona syömässä mutta eihän minulla ole rahaa. Joululahjaksi hän antoi minulle uuden näytönohjaimen (jollainen maksaa siis monta sataa euroa), ja minä annoin hänelle alennuksesta ostetun pelin. Poikaystäväni ei ole erityisen hyvätuloinen mutta koska asumme opiskelijakaksiossa jonka vuokra on alhainen hänen palkastaan jää paljon ylimääräistä. Miten tämän ratkaisisi? En haluaisi että minun köyhyyteni rajoittaisi elämäämme, mutta en voi oikein rahaksi muuttua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule AP, tätä on ehkä vaikea uskoa, mutta kautta aikojen opiskelijat ovat olleet taloudellisesti tiukoilla. Niin se vain menee ja siinä ei oe mitään hävettävää.

Vierailija
2/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin, että kun on yhteinen koti niin on yhteiset rahatkin?

Miksi häpeät tällaista asiaa, kaverisihan ihan tarkkaan tietää tilanteesi?

Opiskelijaelämä harvemmin on rahassa rypemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse ratkaista mitään. Jos puolisosi ei suostu elämään tasolla, joka on sinulle mahdollista, hän ei ole pitämisen arvoinen. Mikä parisuhde se on, missä toinen käy yksin syömässä ulkona, ja toinen syö sitten makarooni yksin kotona?

Vierailija
4/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy lompakkoloisia. Taidat olla malliesimerkki sellaisesta. Kohta miehesikin tajuaa asian ja tekee bänksit. Asia ratkaistu.

Vierailija
5/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Eikös se ole niin, että kun on yhteinen koti niin on yhteiset rahatkin?

Miksi häpeät tällaista asiaa, kaverisihan ihan tarkkaan tietää tilanteesi?

Opiskelijaelämä harvemmin on rahassa rypemistä.

En halua yhteisiä rahoja, koska mielestäni on väärin jos minä elän hänen tekemästään työstä. En haluaisi esim. pyytää häntä maksamaan ruokaani vaikka hän varmaan ihan mielellään maksaisikin. Sellainen sopimus meillä kyllä on, että hän maksaa hieman isomman osuuden vuokrasta. Pelkään myös että jos saisin yhtäkkiä rahaa käyttöni lankeaisin kuluttamaan sitä liikaa, minulla oli joskus ennen parisuhdettamme kun asuin vielä kotona sellaista ongelmaa.

Ja kyllä hän tietää, eikä hänen käytöksensä ole ollut mitenkään ilkeää asian suhteen. Häpeä vaan ei ole rationaalinen tunne enkä oikein pysty järkeilemään sitä pois, vaikka olenkin yrittänyt. -Ap

Vierailija
6/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko hankkia töitä opiskelun ohelle? Sitten sinulla olisi enemmän rahaa ja vähemmän aikaa, niin ei tuntuisi ainakaan siltä, että köyhyys rajoittaisi.

Vierailija
7/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajatella, että opiskelu on väliaikainen tila. Suuri osa ihmisistä on jossain vaiheessa opiskelijoita ja he kaikki selviävät. Niin myös sinä. Myös parisuhteessa tulee kaikille aikoja, jolloin toinen joutuu työttömäksi tai vaikka sairastuu. Mielestäni on luonnollista, että siinä tilanteessa toinen auttaa toista.

Miehesikään tuskin tienaa opiskelujen ohessa paljoa, joten mielestäni on joka tapauksessa hölmöä tuhlata rahaa usein ulkona syömiseen. Sano, että haluat mieluummin tehdä itse ruoan. Siinä säästää paljon. Ulkona syöminen maksaa vähintään 10 euroa per nenä eli 20 euroa. 20 eurolla syö kaksi ihmistä terveellistä kotiruokaa monta päivää.

Vierailija
8/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä poikaystävä se sellainen on joka ei tarjoa sulle ravintolassa ruokia? o.o

Vierailija
9/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme molemmat opiskelijoita, mutta poikaystäväni on samaan aikaan töissä (hänen alallaan on ihan tavallista käydä opiskelujen aikana töissä. Hän haluaisi käydä usein ulkona syömässä mutta eihän minulla ole rahaa. Joululahjaksi hän antoi minulle uuden näytönohjaimen (jollainen maksaa siis monta sataa euroa), ja minä annoin hänelle alennuksesta ostetun pelin. Poikaystäväni ei ole erityisen hyvätuloinen mutta koska asumme opiskelijakaksiossa jonka vuokra on alhainen hänen palkastaan jää paljon ylimääräistä. Miten tämän ratkaisisi? En haluaisi että minun köyhyyteni rajoittaisi elämäämme, mutta en voi oikein rahaksi muuttua.

En näe tässä mitään ongelmaa. Vrt: "Minä haluaisin käydä usein ulkona syömässä mutta eihän minulla ole rahaa, joten haluaisin poikaystäväni maksavan." 

Sun poikaystävä haluaa ulos syömään, sulla ei ole rahaa --> sun poikaystävä maksaa teidät molemmat.

Mulla on ihan samanlainen tilanne, eli seurustelen taloudellisesti täysin eri tilanteessa olevan ihmisen kanssa, ja mulle on ihan normaalia että jos haluan mennä ulos syömään niin maksan meidän molempien ruuat. 

Joululahjoista oltiin tosin sovittu, ettei kumpikaan osta mitään kallista. En halunnut että poikaystäväni häpeäisi "halpaa" lahjaansa jos minä olisin ostanut hänelle kalliin. Joten ostettiin molemmat toisillemme n. parinkympin jutut. 

Ymmärrän että koet tarvetta "hävetä" kun olet suhteen ns. köyhempi (toistaiseksi!), mutta mua ei ainakaan haittaa se että maksan toisenkin puolesta, luulen ettei sun poikaystävääkään haittaa. Itse ainakin maksan mielelläni kun näen miten iloiseksi se toisen tekee <3 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi