Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmaston ja maapallon vuoksi kaikkien on suostuttava laskemaan elintasoaan

Vierailija
02.01.2019 |

Ilmaston ja maapallon vuoksi kaikkien on suostuttava laskemaan elintasoaan ja muuttamaan tapojaan. Nykyinen meno ei voi jatkua näin, että syömme omasta kuirmastamme. Tämä koskee meitä kaikkia. Ei vain rikkaita ja hyvä osaisia, vaan myös KÖYHIÄ JA VÄHÄOSAISIA.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla Saksa lisää kivihiilen käyttöä, jotta saksalaisten elintaso nousisi. Ruotsi poistaa lentoveron ja tietullit. Jne, jne.

Olet todella naivi, Ap :)

Vierailija
22/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko maailma tule suostumaan tällaiseen eikä riitä, että vain pieni osa vähentää kulutusta ja päästöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovu mistään. Minulla on talo, auto ja työpaikka. Luopukaa te muut. Pthui!

Vierailija
24/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo luoounut kaikesta muusta kuin vaatteista ja lemmikistä. Ei tässä ilmastossa pärjää nakuna, sori vaan, mutten osta turhaa. Lemmikit jää niin kauan kuin niissä henki pihisee, en suostu lopettamaan.

Autoa minulla ei ole, enkä edes ole lentokoneessa istunut yli 10 vuoteen, inhoan shopailua, ostan vain välttämättömät. Kas olen köyhä. Harrastuksena sauvakävely ja jooga, näistä en kyllä luovu, minun täytyy jotenkin pitää huolta kunnostani myös. 

Ap:ta neuvoisin miettimään sananvalintojaan tarkemmin. Kerro mistä itse olet luopunut.

Turhat palvelut - en ymmärrä mitä tarkoitat

Vierailija
25/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo, jätin nimittäin kakarat tekemättä enkä matkustele ulkomaille. Turha siis mulle kitistä yksityisautoilusta.

Vierailija
26/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaston ja maapallon vuoksi kaikkien on suostuttava laskemaan elintasoaan ja muuttamaan tapojaan. Nykyinen meno ei voi jatkua näin, että syömme omasta kuirmastamme. Tämä koskee meitä kaikkia. Ei vain rikkaita ja hyvä osaisia, vaan myös KÖYHIÄ JA VÄHÄOSAISIA.

Olen toki lähtökohtaisesti samaa mieltä, mutta antaisitko vinkkiä, miten voisin vielä hieman laskea elintasoani?

Minun budjettini on 100 euroa kuukaudessa. Ruokaan siitä menee 40-50 euroa kuukaudessa. Ulkomailla en ole käynyt 15 vuoteen ja uusia vaatteitakaan sukkia ja kalsareita lukuunottamatta en ole ostanut liki 10 vuoteen. Alkoholia, enkä muitakaan päihteitä käytä ja tupakkaakaan en polta.

Autoa ei ole, liikun kaikki matkani joko jalan, tai polkupyörällä. Hiilijalanjälkeni oli nettitestissä reilusti alle puolet keskiarvosta. 

Vierailija
27/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansan temppeli (engl. People’s Temple) oli yhdysvaltalainen Jim Jonesin johtama lahko tai kultti. Lähes kaikki jäsenet, 900 tap poi vat itsensä tai sur mat tiin Guyanan viidakossa 18. marraskuuta 1978.

Heaven’s Gate (suom. Taivaan Portti) oli Marshall Applewhiten johtama yhdysvaltalainen ufokultti, joka uskoi muukalaisten tuovan lahkon jäsenille rauhaa. Applewhite ja 38 Heaven’s Gaten jäsentä teki it se mur han 24. - 26. maaliskuuta vuonna 1997.

Entä ilmastonmuutos kultti?

Vierailija
28/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää suhtautua niin negatiivisesti. Älkää ajatelko elintason laskuna, vaan tottumusten muuttamisena. Ei kai kenenkään elämänlaatu oikeasti laske, jos esimerkiksi laskee asunnon lämpötilaa silloin kun kukaan ei ole kotona. Tai jos ei heitä hyvää ruokaa roskiin. Tai kun laittaa auton lämmitykseen pakkasilla...

Vierailija
29/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallo ja sen resurssit eivät rule enää riittämään meille kaikille, olemme riistäneet planeettamme lähes kuiviin. Emme voi jatkaa tällä tiellä, emme voi jatkaa enää hillitöntä kasvua ja kulutusta. Loppu on lähellä. Liiankin lähellä. Sen hedelmät ovat jo näkyvillä. Asioiden on siis muututtava tässä ja nyt!

Ap

Voisit mennä Kiinaan saarnaamaan tästä.

Ei vaan USAan. Sen merkitys on suurin, ja varaa pudottaa kulutuksesta.

Vierailija
30/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

En suostu. Mies vaihtoi juuri tänään autonsa normaalista bensakoneesta autoon jossa on v12 kone. En suostu kulkemaan julkisilla. Kolmanne koiran hankimme varmaan lähiaikoina vaatteet ostan uutena ja vanhat hävitän polttamalla. Lomalle en kyllä kerkeä

Muuten hyvä, mutta toivottavasti poltat vaatteet etkä koiria.

Vierailija
31/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää suhtautua niin negatiivisesti. Älkää ajatelko elintason laskuna, vaan tottumusten muuttamisena. Ei kai kenenkään elämänlaatu oikeasti laske, jos esimerkiksi laskee asunnon lämpötilaa silloin kun kukaan ei ole kotona. Tai jos ei heitä hyvää ruokaa roskiin. Tai kun laittaa auton lämmitykseen pakkasilla...

Niin tai jos vaihtaa vaipat kurahousuihin ja tamponit kuu-tuoppeihin.

Vierailija
32/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh jos aplla ei ole varaa kuluttaa kaikkien pitää kärvistellä :) juu ei.Tosiasia tulee olemaan että teillä köyhemmillä tulee olemaan ihan ...... ankeaa mutta meillä kelle luoja on suonut antimiaan mikään ei muutu.

Vierailija
33/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tehnyt saastuttavia ihmisia lisää tähän maailmaan. Tämä riittää osaltani tähän.

Tein yhden, joten saastutus puolittuu, paitsi itsesaastutus.

Vierailija
34/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tehnyt saastuttavia ihmisia lisää tähän maailmaan. Tämä riittää osaltani tähän.

Tein yhden, joten saastutus puolittuu, paitsi itsesaastutus.

Mitäköhän tämä tarkoitti?

Vierailija
35/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään ilman pakkoa. Jos muovikassi maksaa 100€ niin on pakko jättää ostamatta.

Vierailija
36/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ergeer kirjoitti:

Olen tehnyt jo, jätin nimittäin kakarat tekemättä enkä matkustele ulkomaille. Turha siis mulle kitistä yksityisautoilusta.

Käytät lapsista pilkkaavaa ilmausta. Taidat olla katkera lapsettomuudestasi. Mene terapeutille avaamaan mielen solmuja.

Vierailija
37/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri, ja kuten tiedämme, mitä alhaisempi elintaso maassa on, sitä enemmän syntyylapsia, joten näin on maamme syntyvyysongelmakin ratkaistu!

Vierailija
38/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi niiden jotka tykkäävät lämpimämmästä ilmastosta.

Vierailija
39/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villaa ylle ja patterit pienemmälle, helppo homma.

Vierailija
40/66 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla aikamoinen myyntitykki saadaksesi tämän läpi miljardille kiinalaiselle ja intialaiselle jotka globalisaatio on juuri nostanut jonkinlaiseen elintasoon sukupolvia kestäneestä köyhyydestä. Siis oikeasta köyhyydestä, ei siitä suomalaisesta variaatiosta.