Muita jotka kuolee tylsyyteen töissä?
Olen tänään siivonnut sähköpostin, kansiot, työpöydän ja jopa järjestänyt keittiön taukotilassa, juonut kaksi kuppia kahvia ja syönyt iltapäivän välipalaksi varaamani banaanin ja pahan päivän varalle jemmaamani suklaapatukat laatikosta, auttakaa! Kello ei ole vielä kymmentäkään ja vielä neljään asti pitäisi täällä lusia.
Kommentit (25)
Senn takia ihmiiselllä onkin yleensäää vain muutama todelllinen ystävä jonka seurassa viihtyy.
On tylsää. Ei ole mitään tekemistä taas näin ekalla viikolla. Ensi viikko menee vielä hiljaisemmin. Kävin just kollegan työhuoneessa ja olisin kysynyt lähtiskö lounaalle, mutta se nukku niin meen kohta yksin.
Kannattaisiko kysyä työnantajalta lisähommia, jos aikaa kerran on. Ei tarvitsisi valittaa. Tai alkaisit etsimään uutta työpaikkaa, missä saisit riittävästi vastuuta.
Kouluttautukaa ihmeessä hoitoalalle, ei tarvitse miettiä, että kuinka sen työpäivän viettäisi :D
Minä. Konsernissa on vuodenvaihteen katkopäivät, joten talouspuoli on jäädyttänyt kaiken tekemisen. Olen kahdeksasta istunut toimistolla ja painellut pari kertaa nappia, jota kautta sisäiset tilaukset tulevat järjestelmään. Mitään ei ole tapahtunut.
Ja kovin paljon ei huvittaisi syödä työaikasaldoakaan, joten istun täällä varmaan kolmeen. Sitten kehtaa lähteä.
Vietimme ison sukujoulun meillä ja olen tunnettu kirppismyyjä.
Vanhempani toivat meille auton takapenkillisen tarpeetonta, kuten veljeni. Tulin 15 min aikaisemmin töihin, sain kaikki tuotua töihin ja sulloin ne kaappiini.
Tänään on eka työpäivä joulun jälkeen ja olen viim 2 h jälkeen tehnyt kaikki työt. Sen jälkeen alan hinnoittelemaan tavaroita ja töiden jälkeen vien ekan setin myyntiin ja toisen jätän huomiselle .
Viim loppiaisen jälkeen töissä vilkastuu, siihen mennessä on kirppismyyntikin ohi.
Sama täällä. Olen töissä erään yrityksen respassa, mutta täällä on usein hiljaista ja tylsää. Lisätyötä ei oikeastaan vaan löydy enempää. Olen myös yrittänyt vaihtaa työpaikkaa, mutta onnistunut saamaan vain lyhyitä sijaisuuksia mielenkiintoisemmissa projekteissa tai töissä ja palannut aina paremman puutteessa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vietimme ison sukujoulun meillä ja olen tunnettu kirppismyyjä.
Vanhempani toivat meille auton takapenkillisen tarpeetonta, kuten veljeni. Tulin 15 min aikaisemmin töihin, sain kaikki tuotua töihin ja sulloin ne kaappiini.Tänään on eka työpäivä joulun jälkeen ja olen viim 2 h jälkeen tehnyt kaikki työt. Sen jälkeen alan hinnoittelemaan tavaroita ja töiden jälkeen vien ekan setin myyntiin ja toisen jätän huomiselle .
Viim loppiaisen jälkeen töissä vilkastuu, siihen mennessä on kirppismyyntikin ohi.
Miksi oleet kiinnostunuut siitä kirppismyyyynnistä? Mikä vetää siihen?
Helppo fyysisesti mutta kuolettavan tylsä tehdastyö, 3- vuorossa. Tavallista parempi palkka ainoa motivaatio käydä siellä. Vittumaiset työkaverit. Talolaina kun on maksettu niin loppuu jos en kuole sinne ensin.
Sesonkityö. Kesällä ei jouda kahvitaukoa pitämään, talvella taas... No, joskus on enemmänkin tekemistä, mutta just tässä tammikuun puolella ei juurikaan. Kyllä se siitä taas virkistyy.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttautukaa ihmeessä hoitoalalle, ei tarvitse miettiä, että kuinka sen työpäivän viettäisi :D
Mä olen hoitoalalla, terveydenhoitaja koulussa ja kyllä tässä aika tylsää on, kun koululaiset vielä lomilla. No, ensi viikosta taas muistaa tehneensä, että pitää nauttia nyt. Toki tämä Th työ on ihan mammaria, jos vertaa entiseen työhöni sairaanhoitajana vanhushuollossa...
Sen takia työttömiä tarvitaan että voidaan korvata tylsyyteen kuolevat työtä tekevät, eiku...
Ymmärrän hyvin miten tylsältä tuntuu istua tyhjän panttina. Tosin en ollut työssä vaan harjoittelussa. Istuin tunnollisesti kolmeen, vaikka siis minulle ei maksettu palkkaa. Huomasin selvästi, että tykkään tehdä semmoista työtä missä oikeasti tehdään jotain. Ja oikeastaan mitä enemmän - mutta ei liikaa - tekemistä, sen nopeammin päivä kuluu.
Hyvänä vinkkinä tyhjille päiville sanon, että ryhdy bloggaamaan! Kirjoita suoraan päivästäsi. Itse selvisin järjissäni kirjoittamisharrastukseni vuoksi.
Sinänsä muistutan sinua, että ole iloinen, että sinulla on duuni ja palkka. Itse olen työtön, työkkärin armoilla. Vaihtaisin heti paikkaa kanssasi. Ei pahalla.
Kouluttautukaa opetusalalle! Ei ole tylsää. Eikä ehdi istua tai syödä eväitä. Ainakaan peruskoulun puolella tai erityisopetuksessa.
8 tunnin työpäivä on jo aikansa elänyt, eikä ole nykypäivään enää sopiva. Työpäivän maksimipituus pitäisi olla 6 tuntia ja jos päivän työt saa etuajassa tehtyä eikä uusia hommia ole, pitäisi olla sallittua, että saisi silloin lähteä jo kotiin.
Vierailija kirjoitti:
8 tunnin työpäivä on jo aikansa elänyt, eikä ole nykypäivään enää sopiva. Työpäivän maksimipituus pitäisi olla 6 tuntia ja jos päivän työt saa etuajassa tehtyä eikä uusia hommia ole, pitäisi olla sallittua, että saisi silloin lähteä jo kotiin.
Mun mielestä 8 tunnin työpäivä on ihan OK. Mutta tosiaankin siitä pitäisi (meidän alalla ja toimenkuvassa) pystyä joustamaan sen verran, että jos ei ole mitään tekemistä niin saisi lähteä pois työpaikalta ilman sanktioita.
Mutta ei, tämä on perhana niin syvällä menneessä uiva firma, että edes etätyöt (jotka sentään voisi laittaa taulukkoon ja kellottaa) ei onnistu. Ainoa tapa saada palkkaa on myydä päivittäin aikaansa työnantajalle 8-16 - tulemalla toimistoon!
Toisaalta olen itse sinällään tyytyväinen, että välillä on töitä ja välillä sitten on hiljaisempaa. Lisäksi käytössä on liukuva työaika, mutta työaikasaldoja saa kerätä vain tiettyyn tuntimäärään.
Tänään olen suunnitellut tavoitteita (yksityiselämän puolella tietty) tulevalle vuodelle. Niin ja vastannut yhteen sähköpostiin "tosi kiva kun ilmoitit, hyvää uutta vuotta myös teille!"
Edelleen tylsää, mutta tänään päätin pitää etäpäivän, koska yhtä lailla voin täällä kotona tuijottaa ruutua ja pyöritellä peukaloita kuin toimistollakin, eikä tarvitse laittautua ja mennä ulos pakkaseen. Olen vastannut pariin sähköpostiin ja muuten selannut verkkokauppojen tarjontaa ja lukenut hesaria netissä... Toivottavasti ensi viikolla on jo vähän enemmän hommia. ap
Joo. Mä olen hoitoalalla, mutta hyväkuntoisten asiakkaiden kanssa. Jos heitä ei iltavuorossa innosta tehdä yhdessä tai ulkoilla, seilaan yksikön ja toimiston väliä miettien mitä tekisi.
Ja aika matelee. Olin ennen huonokuntoisten avustajana ja siellä aika vasta lensikin! Mutta mielummin tylsyyskuolema kuin jatkuvat niska-hartijakivut.
Eikö ole muita? Te onnekkaat. ap