Viime hetken vinkit - mitä mukaan sairaalakassiin??
Koko päivän supistanut siihen malliin, et pelkään pahoin että yöllä saattaa tulla lähtö! Tietty on sairaalakassi vielä pakkaamatta, eikä pää toimi ihan kunnolla. Mitä sinne sairaalaan kannattaa ottaa mukaan? Hygieniatarvikkeet, kirjoja, känny+laturi. Mitä muuta?
Kommentit (36)
Ompelukone! Viime hetkiksi vauvapeiton viimeistelyyn.
Flyygeli! Unimusiikki pienelle viime harjoittelua varten!
Pakastin! Soseuta kun vielä kykenet!
KORVATULPAT!!!
Silkonisuojat, tuttipullo, korviketta, mukavat vaatteet, imetysliivit, oma tyyny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidinmaidonkorviketta varmuuden vuoksi. Ja muutama pieni vaippa matkan ajaksi. Mulla ei maitoa tullut sairaalassa tippaakaan joten miehen piti hakea kaupasta pullo ja maitoa mukaan. Maito nousi vasta viidentenä päivänä, joten olis tullut pitkä automatka vauvalle ilman ruokaa.
Apua, nyt huomaan että eihän mulla ole edes sopivaa tuttipulloa hankittuna puhumattakaan äidinmaidon korvikkeesta. Ostin pullon varuilta, mutta siinä lukee +1m. No, ehtiihän mies hoitaa.
Kiitos vinkeistä!! Meinasi tuo Kela-korttikin unohtua... Naposteltavaa ei nyt kauheasti ole, enkä jaksa kauppaankaan enää lähteä, joten sairaalan ruoilla mennään.
Ja sille, joka kysyi meinaanko monta kirjaa lukea, niin enpä tosiaan tiedä 😅 Jos nyt pari vaikka ottaisi mukaan, jos joutuu useamman päivän olemaan. Ja tabletin otan kyllä kans. Omia vaatteita en sairaalassaoloa varten taida ottaa, kun en halua liata niitä.. Imetysliivit otan ja itselläni on kestoliivinsuojia. Mies saa tuoda vauvan kamppeet myöhemmin!
Ap
Nää on varmaankin läppää. Mutta siltä varalta ettet tajua ni perseelleen menee toi homma huulirasvoineen ja kelakortteineen. Sullon vipinää sen verran, ettet ehdi miettiä itseäsi 15:een seuraavaan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidinmaidonkorviketta varmuuden vuoksi. Ja muutama pieni vaippa matkan ajaksi. Mulla ei maitoa tullut sairaalassa tippaakaan joten miehen piti hakea kaupasta pullo ja maitoa mukaan. Maito nousi vasta viidentenä päivänä, joten olis tullut pitkä automatka vauvalle ilman ruokaa.
Apua, nyt huomaan että eihän mulla ole edes sopivaa tuttipulloa hankittuna puhumattakaan äidinmaidon korvikkeesta. Ostin pullon varuilta, mutta siinä lukee +1m. No, ehtiihän mies hoitaa.
Kiitos vinkeistä!! Meinasi tuo Kela-korttikin unohtua... Naposteltavaa ei nyt kauheasti ole, enkä jaksa kauppaankaan enää lähteä, joten sairaalan ruoilla mennään.
Ja sille, joka kysyi meinaanko monta kirjaa lukea, niin enpä tosiaan tiedä 😅 Jos nyt pari vaikka ottaisi mukaan, jos joutuu useamman päivän olemaan. Ja tabletin otan kyllä kans. Omia vaatteita en sairaalassaoloa varten taida ottaa, kun en halua liata niitä.. Imetysliivit otan ja itselläni on kestoliivinsuojia. Mies saa tuoda vauvan kamppeet myöhemmin!
ApNää on varmaankin läppää. Mutta siltä varalta ettet tajua ni perseelleen menee toi homma huulirasvoineen ja kelakortteineen. Sullon vipinää sen verran, ettet ehdi miettiä itseäsi 15:een seuraavaan vuoteen.
Niin en ymmärrä kommenttia? On tosiaan toinen lapsi jo kyseessä, tosin edellisestä synnytyksestä sen verran aikaa, että en todella muista mitä viime kerralla on sairaalakassiin tullut pakattua. -ap
Ethän ole synnärillä kuin päivän, ellei ole erityistä syytä roikkua siellä toista tai kolmatta päivää. Minun mielestäni tärkein on säilyvä eväs ja juomapullo synnytykseen. Ehtii niitä kuvia ja kuulumisia myöhemminkin lähetellä.
Vierailija kirjoitti:
KORVATULPAT!!!
Silkonisuojat, tuttipullo, korviketta, mukavat vaatteet, imetysliivit, oma tyyny.
Miten kuulee vauvan itkun?
Joo SILIKONIKORVATULPAT unohdin mainita! Ellet pääse omaan huoneeseen, ja jos vauvan terveys vaatii sairaalaan jäämistä enemmän kuin päiväksi (tai 6 h), on suuri apu jaksamiselle ettei huoneen muut vauvat herätä sua monta kertaa yössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiutumisvaatteet kummallekin, imetysliivit, hampaidenpesu välineet, laturi, neuvolakortti, astmalääkkeet tms päivittäiset lääkkeet jos on käytössä. Harja ja pompula. Näiden lisäksi aion ottaa itse vielä läppärin mukaan koska teen kouluhommia. Kaikki muu on ylimääräistä hössötystä
Sellainen varoituksen sana, että ne kouluhommat saattavat jäädä tekemättä ;) Pakko myös sanoa, että joku voi kokea tarpeelliseksi sen, mikä sinusta on hössötystä.
Minulla on 5s synnytys tulossa joten listani on sattanut supistunut tässä vuosien varrella :`D itse olen edellä mainituilla pärjännyt hienosti :)
Vierailija kirjoitti:
Joo SILIKONIKORVATULPAT unohdin mainita! Ellet pääse omaan huoneeseen, ja jos vauvan terveys vaatii sairaalaan jäämistä enemmän kuin päiväksi (tai 6 h), on suuri apu jaksamiselle ettei huoneen muut vauvat herätä sua monta kertaa yössä.
Minä olen kyllä saanut korvatulpat synnäriltä 🤔
Ai niin, sori, ethän sä kuule edes oman vauvan kitinää jos sulla on korvat tukittuna... vauva tarvii maitoa muutaman tunnin välein.
Ehkä tavalliset tulpat vaimentaa juuri sopivasti, ei läheskään niin tehokkaat kuin silikoni
Huulirasva ja kosteusvoide
Sairaalassa aina kuivaa suuta ja meinaa huulet rohtua.