Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko 2 aikuista ihmistä tarvitsee mielestänne rahaa/kuukausi ?

Vierailija
01.01.2019 |

Me laskimme, että tarvitsemme kuukausittain 1650 euroa, niin saamme kaiken, mitä pidämme välttämättömänä. Tämän päälle jos saamme tienattua vaikka n. 200 euroa kuussa, alkaa olla jo varaa kaikkeen mukavaankin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahalla maksamme siis myös 920 euron vuokramme. Jos asuisimme halvemmalla, jäisi tietenkin enemmän rahaa muuhun tai tulisimme toimeen vähemmällä.

Ap

Vierailija
2/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava kysymys. Meillä on nettotulot yhteensä n. 4500 euroa ja kaikki menee. En tiedä, olisiko jossakin karsittavaa. Ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me laskimme, että tarvitsemme kuukausittain 1650 euroa, niin saamme kaiken, mitä pidämme välttämättömänä. Tämän päälle jos saamme tienattua vaikka n. 200 euroa kuussa, alkaa olla jo varaa kaikkeen mukavaankin.

Tarkoitatko, että molempien tulee saada tuo 1650 euroa, vai onko tuo yhteen laskettu nettotulo, jonka tarvitsette?

Vierailija
4/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava kysymys. Meillä on nettotulot yhteensä n. 4500 euroa ja kaikki menee. En tiedä, olisiko jossakin karsittavaa. Ehkä.

Mihin saatte käytettyä kaikki rahat, jos tuo siia kuluu kuukaudessa?

Vierailija
5/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että molempien tulee saada tuo 1650 euroa, vai onko tuo yhteen laskettu nettotulo, jonka tarvitsette?

1650 euroa tarvitaan yhteensä.

Mitä muut? Kiinnostaisi kuulla.

Vierailija
6/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä netto yht pikkusen vajaa 9000 euroa eikä tunnu riittävän sekään.

Vierailija
7/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole köyhä, ei tarvitse miettiä tuollaisia.

Vierailija
8/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 2000 euroa on minimi, vaikka vuokra olisi pienempikin.

Vierailija
9/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tuo riippunee elämänvaiheesta ja erityisesti siitä missä ja miten asuu. Opiskelevana sinkkuna minulla on riittänyt hvvin elämiseen noin 800 € kuussa, josta yli puolet vuokraan. Mutta toki on asioita, jotka ovat tilassa "sitten kun" e. sellaisia joita en ole voinut hankkia toistaiseksi, mutta toivottavasti pysytyn hankkimaan sanotaanko lähivuosina. Mutta toisaalta, joita ei tarvitse joka vuosi ostaa ja hankkia, jos sellainen jo on. 

Vierailija
10/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on velaton asunto, niin nuukasti elellen 3000€ saattaisi riittää. Jos on vielä asuntolainaa maksettavana, tarvitaan tietenkin enemmän. Tuolla ei nyt vielä mitään ulkomaanmatkoja tehdä, mutta voi pitää autoa ja venettä ja vuokramökkiä.

Vierailija
11/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paikalla ole sitten muita, jotka haluavat/joutuvat kituuttamaan vähällä ja olisivat laskeneet, paljonko tarvitsevat?

Ap

Vierailija
12/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nettotulot 5500e ja joudumme välillä jättämään väliin ulkonasyömiset ja muut viihteet. Säästäminen on vaikeaa, kun on auto ja asuntolainaa.

Vierailija
13/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aihetta on kyllä ihan tutkittukin, muutaman vuoden välein lasketaan joku kohtuullisen minimin viitebudjetti. Joskus olen sitä katsellut, että mikä olisi se summa jolla pitäisi tulla kohtuullisesti toimeen, mutta kauhean pieni se on, tuntuisi ankealta kun on tottunut kuluttamaan enemmän. Mutta siitä voi saada edes jotain vihiä.

Vierailija
14/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yksin elelen, mutta isovanhemmat taanoin (noin 3v sitten) elelivät ihan hyvin yhteensä noin tonnilla kuussa, tosin omistuskaksio ja eivät matkailleet ja mummo laittoi ruuat itse. Lääkkeisiin meni iso osa tuosta tonnista.

Mulla varmaan 1500€ yksin, mutta lainan lyhennys ja vastikkeet nielevät jo noin 900€. Riippuu elämäntilanteesta.

Vierailija
15/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin täysin kulutustottumuksista ja siitä haluaako maksaa lainat nopeasti vai hitaasti. Jos on asuntolaina, ja molemmissa autoissa vaikka lainaa lyhennettävänä niin 3000-8000€/kk. Eli kaikki riippuu kaikesta.

Itse yksinelävänä etävanhempana riittää noin 3000€/kk kohtalaisen hyvään elintasoon.

Vierailija
16/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yksin elelen, mutta isovanhemmat taanoin (noin 3v sitten) elelivät ihan hyvin yhteensä noin tonnilla kuussa, tosin omistuskaksio ja eivät matkailleet ja mummo laittoi ruuat itse. Lääkkeisiin meni iso osa tuosta tonnista.

Mulla varmaan 1500€ yksin, mutta lainan lyhennys ja vastikkeet nielevät jo noin 900€. Riippuu elämäntilanteesta.

Tavallaan pitäisikin aina puhua asumiskulujen jälkeen jäävästä rahasta. Aloittajalla se oli siis kahdelle hengelle n. 700 euroa. Kai sillä pärjää, jos on todella tarkka.

Vierailija
17/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, yksin eläessä jäi 1400e kuukausi palkasta aina jotain säästöönkin, sitten kun elätin tuosta vielä opiskelevan miehen niin ei kyllä jäänyt mitään mutta rahat riitti.

Vierailija
18/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paikalla ole sitten muita, jotka haluavat/joutuvat kituuttamaan vähällä ja olisivat laskeneet, paljonko tarvitsevat?

Ap

Käytännössähän ihmiset tulevat toimeen sillä rahalla mikä heillä on. Kun ei ole vaihtoehtoja. Siinä mietitään sitten, mitä jätetään hankkimatta kun rahaa ei ole. Toisaalta tulojen nousun myötä ne menotkin tuppaavat nousemaan eikä siinä ole mitään ylärajaa, kuinka paljon ihminen pystyy kuluttamaan. Joten ei ole oikein tarvetta sellaisen miettimiselle, kuinka paljon rahaa elämiseen tarvitaan. Sillä pärjätään mitä on.

Osa lamaantuu pienien tulojen kanssa eläessä. Osa ottaa sen jonkinlaisena haasteena ja saa onnistumisen kokemuksia, kun keksii kaikenlaisia niksejä joilla saa ne pienet tulot riittämään.

Vierailija
19/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä tulot asumistukineen n. 1700e/kk.

Asumme yhdessä, mutta miehellä on toinen asunto eri kaupungissa (emme tiedä jäämmekö tänne asumaan, joten ei ole irtisanottu), joten vuokrat yhteensä n. 1150e/kk.

Tuosta laskujen jälkeen jää siis joku 500e/kk käyttörahaa. Eihän sillä nyt hirveästi juhlita, mutta kyllä sillä elää.

Vierailija
20/43 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee joku 4000-4500e nettona, mut lähes kaikki menee ja aika vähän laitetaan säästöön. Vuokra on 1350e/kk ja maksan itse opintolainaa ja -tukia takaisin, kun olin opiskeluaikana ylittänyt tulorajan.

Muistakaa opiskelijat olla tekemättä yhtään mitään opintojenne ohella, ei palkita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä