Hyväksyisitkö, jos miehesi huomenna soittaisi exälleen onnitteluja?
Meillä on joka vuosi ollut samalainen tilanne:
Äitienpäiväaamu
Minä nousen ylös sängystä, keitän kahvit. Koristelen pöydän lasten kanssa kauniiksi. Teen aamupalat. Syödään.
Kaivan kakun esille (kakun jonka olen edellisenä päivänä itse ostanut leipomosta), herätän miehen.. tönin hereille monta kertaa ennen kuin suvaitsee nousta. Mies tulee pöytään ja ottaa kahvia ja kakkua ensimmäisenä. Annan palat lapsille ja itselleni. Avaan lahjat, jotka lapset ovat tehneet.
Mies lähtee jossain vaiheessa tupakalle ulos, minä jään lasten kanssa pöytään.
Mies soittaa ulkoa exälleen, puhuu varmaan 10-20 minuuttia.
Kun kysyn, miksi soitti, sanoo että onhan nyt äitienpäivä! Tottakai hän onnittelee exää, jonka kanssa hänellä on yhteinen lapsi! (olinpas hölmö kun kysyin)
..tämän jälkeen tulee lause: AI NIIN, ONNEA SULLEKIN!
Meillä sentään kolme yhteistä lasta!
Mua sapettaa joka vuosi. Aina sama kuvio. Miksi? Olenko yliherkkä ja teen kärpäsestä härkäsen?
Tuntuu vaan, että se vähäkin huomio, jonka mies kykenee edes kerran vuodessa antaa, meneekin exälle.
Kommentit (20)
Mutta varmaan loukkaisi jos mies antaisi exälleen enemmän huomiota äitienpäivänä. Sinänsä on normaalia ja jopa toivottavaa, että mies onnittelee myös entistä vaimoaan, onhan hän yhteisen lapsen äiti. Hyvä tapa. MUTTA kyllä hänen pitäisi sinua huomioida vähintään yhtä paljon ellei enemmän.
Minulla tuli mieleen, että jos miehelläsi on erosta huono omatunto tai jos hän jotenkin säälii exäänsä tms ja sen takia tuntee voimakkaan tarpeen huomioida häntä tärkeänä juhlapäivänä?
Mä en suostuisi tuollaiseen lainkaan. Onkohan sun mies sopiva parisuhteeseen ollenkaan vai kuvailitko tilanteenne liian yksipuolisesti. Sympatiat on kyllä ihan sun puolella.
Voisi kuitenkin huomioida sinutkin ja soitella ex:lle vasta iltapäivästä.
Mun ex soitti ennen ja onnitteli ja kysyi sainko lahjat jne, mutta ei huolehdi enää sellaisista. Meidän yhteiset on jo niin isoja ja hoitavat ilman isänsä apua lahjat ja lisäksi täällä pyörii nykyisen mieheni ja minun yhteinenkin väkkärä. Ex:llä myös on uusi perhe, jonka äiti saa jakamattoman huomion äitienpäivänä.
En suostuisi tuollaiseen kohteluun!
sanot miehelle tänään sen kummemmin kiertelemättä ja sievistelemättä että " kuule, nyt kun huomenna on äitienpäivä niin sun pitää ekana onnitella mua ennen kuin soitat eksälle. musta on hienoa ja asiallista että muistat myös eksää huomenna, mutta asia nyt on niin että mun mielestä sun pitää onnitella mua ensin. ja jos et onnittele niin mulle tulee oikeesti aivan älyttömän kurja olo, vaikka tää nyt sun mielestä kuulostais kuinka pieneltä jutulta. en osaa selittää tarkemmin, mutta mä toivon ihan vilpittömästi ihan vaan että onnittelisit mua ensin."
Mutta joo. Miehesi olisi ehkä voinut jollain lailla huomioida sinua, esim. lasten kanssa leipoa kakun ja laittaa aamupalan nyt vähintään.
Siis hyväksyn. Heillä on yhteinen lapsi ja en edes pitäisi ideasta, että ei soittaisi. Mielestäni se jotenkin kuuluu asiaan. Tosin meillä mies halaa ensin minua onnittelee ja soittaa exälle jossain välissä päivää.
Ja naiset on niiiiin tyhmiä, että ne vielä lisääntyy tuollaisen juntin kanssa.
tottakai saa soittaa eksälle ja häntäkin onnitella (ja jos on hyvät välit niin oikeastaan vähän pitääkin) mutta EKANA ONNITELLAAN KYLLÄ SITÄ NYKYISTÄ VAIMOA. niin se vaan menee.
aatelkaas nyt jos mun eksällä ois sama syntymäpäivä kuin mun miehellä ja mä aamulla ekana lähtisin ulos soittaan eksälle onnitteluja ja puolison tätä kummeksuessa toteaisin vaan että " niin joo onnea ny sullekkin" . mun mielestä ois hiukka erikoinen tapa toimia.
Vaan siitä, että exä saa sen huomion ensin. Ja mulle sit vasta tulee onnittelut tyyliin. AI NIIN... Onnea sulleKIN!
Ja on tässä joulujakin koettu, jolloin mies on ostanut exälle hänen lempihajuvettään, mutta mä en ole saanut lahjan lahjaa.
Tiedän, että olen toinen aviovaimo, mutta olen sentään NYKYINEN vaimo.
ap
Kyllä sillä on enemmän merkitystä, kuka on ekan lapsen äiti kuin että kuka on nykyinen rouva.
Se on kuitenkin miehellesi se miehen lapsen Äiti isolla Ä-kirjaimella, nainen, joka on tehnyt miehesi ensimmäisen kerran isäksi. Koskaa ja kenenkään toisen kanssa se ei luonnollisestikaan voi tuntua samalta. Ei niin, etteikö se hyvältä ja tärkeältä tuntuisi vaimo numero 2 - 99 kanssa myös, mutta ykkönen on aina ykkönen.
se ex-vaimo on äiti miehellesi, ei kai se haittaa?
Sinä voit olla vaimo
että vain esikoinen on tärkeä lapsi. vain se merkitsee, kuka hänet on synnyttänyt. Näin ollen siis esikoislapsen äiti on aina ykkönen.
Ap:llä ja miehellä on kolme yhteistä lasta. Eikö edes kolme lasta synnyttäneenä pääse " tasoihin" esikoisen synnyttäneen kanssa?
Outoa lasten (ja vaimojen) järjestelyä tärkeysjärjestykseen.
miehen ei tulisi onnitella ollenkaan ex-vaimoaan, koska lapsi on varmasti jo sen ikäinen, että osaa itsekin huomioida äitinsä. Voihan sitä toki toivottaa hyvää äitienpäivää, jos sattuu esim näkemään tai muissa asioissa soitetaan. Toivotanhan minäkin hyvää äitienpäivää esim kaverilleni, jos siis satun vaikka puhumaan tänään illalla kaverin kanssa.
J sillä ei ole yhtään mitään väliä, onko esikoinen vai sadas lapsi. Kaikki (ainakin mulle) ovat yhtä rakkaita ja kaikista omia ainutlaatuisia muistoja ja tuntemuksia.
Ex-vaimo lienee edelleen lapsen ÄITI. Ei se erosta mihinkään katoa. Ymmärrätkö? Edelleen miehen tulee arvostaa ja kunnioittaa tätä naista (vaikka olisikin ex-vaimo) koska hän on synnyttänyt ja kasvattanut heidän YHTEISEN LAPSEN. Miehen ja ex-vaimon entisellä suhteella ei ole enää tässä tilanteessa merkitystä. Nyt on kyse ÄITIENPÄIVÄSTÄ eli lapset muistavat äitejään ja miehet muistavat lastensa äitejä.
Itsellä on lapsi ex-mieheni kanssa, mutta en ole koskaan olettanut enkä odottanut, että ex-mieheni ostaisi minulle äitienpäivälahjan. Minusta se nyt vaan on OUTOA! T. 27
Vierailija:
Se on kuitenkin miehellesi se miehen lapsen Äiti isolla Ä-kirjaimella, nainen, joka on tehnyt miehesi ensimmäisen kerran isäksi. Koskaa ja kenenkään toisen kanssa se ei luonnollisestikaan voi tuntua samalta. Ei niin, etteikö se hyvältä ja tärkeältä tuntuisi vaimo numero 2 - 99 kanssa myös, mutta ykkönen on aina ykkönen.
äitienpäivänä juhlitaan äitiyttä, ap:ta ja meitä muita äitejä muistetaan ihan sen takia kun ollaan äitejä. ihan sama kuka muu äiti on synnyttänyt kenenkin esikoisen, kyllä jokaisen äidin äitiys on ihan samanarvoista. ja perheessä on tapana että juhlapäivänä onnitellaan juhlan sankaria, oli sitten kyseessä äitien- taikka isienpäivä, nimpparit, synttärit tai vaikka naistenpäivä.
Mitäs, jos vähän vinkkaisit jo tänä iltana, että huomenna olisi kiva jos soittaisit exälle vasta iltapäivästä.
Halaus sulle ja Hyvää Äitienpäivää!