Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava laittoi välit poikki, nyt haluaa taas kaveerata?

Vierailija
01.01.2019 |

Tuttava laittoi hyvin tylysti tekstiviestillä välit poikki kolme vuotta sitten. Olin kutsunut kylään pariin otteeseen ja lopulta sitten tuli vastaukseksi viesti, että ei halua enää olla tekemisissä. Ja kuitenkin hän itse oli vain kuukautta ennen tätä viestittelyä toivonut, että nähtäisiin.

Nyt hän on ottanut uudelleen yhteyttä. Haluaisi kuulemma niin kovin, että oltaisiin taas ystäviä ja nähtäisiin.

Miten itse menettelisit tilanteessa?

Minun on vaikea ymmärtää tällaista käytöstä. Olisi ollut ok, jos olisi aikoinaan vastannut, että nyt meille ei sovi, ehkä myöhemmin tms., niin olisin antanut olla rauhassa ja odottanut yhteydenottoa sieltä suunnasta. Mutta tuollainen viestillä välien katkaisu yhtäkkiä oli tosi töykeää.

Mietin, mikä tässä on takana. En oikein jaksa uskoa tuolla tavalla käyttäytyvän ihmisen pyyteettömiin tarkoitusperiin. Jos itse katkaisisin välit toiseen ihmiseen tuolla tavoin, niin siihen olisi selkeä ja pitkään harkittu syy enkä todellakaan enää yrittäisi olla yhteydessä sen jälkeen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät loppuneet ja nyt on tullut hätä.

Vierailija
22/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo henkilö eronnut juuri ja yhtäkkiä kaverit kelpaavatkin kun kumppani vei erossa yhteiset esim.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei mikään nuorten naisten niskojennakkelu. Olemme molemmat keski-ikäisiä jo ja tunteet aiemmin parikymmentä vuotta.

Ettekä vieläkään osaa kommunikoida asianmukaisesti?

Miksi siihen pitäisi jotain kommunikoida? Minä en vastaisi mitään.

Vierailija
24/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänniä vastauksia tässä ketjussa. Jokaisella on oikeus valita kenen kanssa kaveeraa. Ehkä hänellä oli syynsä katkaista välit. Ehkä olit tehnyt jotain; loukannut häntä, levittänyt juoruja, puhunut pahaa selän takana? Kukaan ei katkaise välejä ilman hyvää syytä.

Missähän pullossa oikein elät? Tämän päivän ihmiset ovat juuri niin sekaisin ettei ns. "hyvää syytä" tarvitse.

Vierailija
25/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei naiset voi vaan sanoa suoraan? Sanot tälle naiselle ettei kiinnosta ystävyys. Oon mäkin kavereille sanonut suoraan etten aio olla tekemisissä jos on tehnyt esim rikoksen.

Vierailija
26/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu siitä miksi katkaisi. Yleensä kai on hyvä syy jos joku vetää välit jäihin. Se sulta jää tässä kertomatta halutessasi mieluisat vastaukset.

Vierailija
27/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on onnistunut katkomaan välinsä kaikkien kanssa ja huomannut olevansa nyt yksin.

Jotkut ihmiset saavat virtansa erimielisyyksistä ja niiden sopimisien aiheuttamasta aaltoliikkeestä. Minä en taas jaksa tällaista yhtään. Kaverit ovat tai eivät ole.

Minä vastaisin tälle henkilölle, että en valitettavasti nyt muiden kiireiden takia ehdi tapaamaan tms. kohteliasta.

Missään nimessä ei kiinnostaisi alkaa selvittämään yhtään mitään menneitä tai jatkamaan kaveruutta.

Vierailija
28/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan riippuu siitä miksi katkaisi. Yleensä kai on hyvä syy jos joku vetää välit jäihin. Se sulta jää tässä kertomatta halutessasi mieluisat vastaukset.

Tästä samaa mieltä. Selasin ketjua Miksi jätit ystäväsi. Kyllä siinä tuli esiin hyviä syitä. Osa toimii törkeästi ystävää kohtaan ja sitten syyllistää kun toinen saa tarpeekseen ja katkaisee välit.

Vierailija
29/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit lyhyesti vastata, ettet nyt ehdi tapailla kun on paljon kiireitä (työt, harrastukset, anopin kanssa seurustellu ym. pätevää oikeaa tai tekosyytä). - Ei tarvi alkaa esittämään kynnysmattoa.

Jos päätät tavata, vähimmällä pääset,  kun em. kiireisiin vedoten käytte kahvilla läheisen kauppakeskuksen kahviossa ja vaihdatte kuulumiset. Joidenkin kanssa suhteet on hyvä pitää mahdollisimman muodollisina.

Tuollainen kynnysmatto-olo tuosta tuli! En kyllä tiedä, miksi haluaisin tämän ihmisen kanssa vaihtaa kuulumisia. Mistä edes keskustelisin hänen kanssaan? Ei minulla ole halua jakaa asioitani hänelle. Oma elämäni on monessa suhteessa mennyt kolmessa vuodessa eteenpäin, eikä hän siihen elämään enää kuulu.

Älä sitten reagoi viestiin mitenkään

Hän on nyt lähettänyt pari viestiä. En ole vastannut mitään. Mietin ensin, laitako vastaukseksi, että kiitos yhteydenotosta ja hyvää jatkoa. Vai onko parempi olla vastaamatta mitään.

Vierailija
30/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit lyhyesti vastata, ettet nyt ehdi tapailla kun on paljon kiireitä (työt, harrastukset, anopin kanssa seurustellu ym. pätevää oikeaa tai tekosyytä). - Ei tarvi alkaa esittämään kynnysmattoa.

Jos päätät tavata, vähimmällä pääset,  kun em. kiireisiin vedoten käytte kahvilla läheisen kauppakeskuksen kahviossa ja vaihdatte kuulumiset. Joidenkin kanssa suhteet on hyvä pitää mahdollisimman muodollisina.

Tuollainen kynnysmatto-olo tuosta tuli! En kyllä tiedä, miksi haluaisin tämän ihmisen kanssa vaihtaa kuulumisia. Mistä edes keskustelisin hänen kanssaan? Ei minulla ole halua jakaa asioitani hänelle. Oma elämäni on monessa suhteessa mennyt kolmessa vuodessa eteenpäin, eikä hän siihen elämään enää kuulu.

Hän on nyt lähettänyt pari viestiä. En ole vastannut mitään. Mietin ensin, laitako vastaukseksi, että kiitos yhteydenotosta ja hyvää jatkoa. Vai onko parempi olla vastaamatta mitään.

Mitä tää mykkäkoulu auttaa? Ihan ihme käytöstä kun et voi suoraan sanoa. Naisilla samaa käytöstä nettitreffailussa.

Vierailija
31/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää mykkäkoulu auttaa? Ihan ihme käytöstä kun et voi suoraan sanoa. Naisilla samaa käytöstä nettitreffailussa.

Senkö jälkeen kun olet saanut tekstiviestin pitkän ystävyyden jälkeen ettei halua olla ystäväsi? Ja sitten vuosien jälkeen haluaakin?

Vierailija
32/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkö jälkeen kun olet saanut tekstiviestin pitkän ystävyyden jälkeen ettei halua olla ystäväsi? Ja sitten vuosien jälkeen haluaakin?

En mä ainakaan mitään 'kaveria' takas huolisi jos pistää välit poikki sanomatta syytä ja sitten kerjää takaisin. Sanoisin suoraan ei kiitos.

Vierailija
33/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei mikään nuorten naisten niskojennakkelu. Olemme molemmat keski-ikäisiä jo ja tunteet aiemmin parikymmentä vuotta.

Ettekä vieläkään osaa kommunikoida asianmukaisesti?

Niin. Minä olisin silloin kyllä ollut vielä kiinnostunut "kommunikoimaan asianmukaisesti". En ymmärrä, mitä mieltä enää kolmen vuoden jälkeen ottaa yhteyttä.

Ihan uteliaisuudesta voisit olla yhteydessä... Asia kiinnostaa sinua, koska kirjoitit tänne. Mitä jos tekstiviestillä kertoisit hänelle suoraan sen minkä meillekin. Että kiinnostaisi tietää, miksi hän silloin katkaisi välit, ja miksi taas haluaa olla yhteydessä. Ihan neutraalisti. Kertoisit sitten meillekin. Tai ehkä ei.

Vierailija
34/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoa? Hän itse sanoi tuttavuuden irti. En ole pyytänyt yhteydenottoja sen jälkeen. Ei minun mielestäni tarvitse mitään enää suoraan sanoa, koska hän teki sen jo.

Ensin hän itse totesi, että olisi kiva nähdä. Minä kutsuin käymään kahdesti. Ensin hän ei vastannut mitään, sitten tuli tyly viesti, että ei halua enää olla yhteydessä. Niin mitä sitä nyt enää uudelleen yrittää ollutta ja mennyttä tuttavuutta uudelleen rakentaa.

Vierailija
35/35 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on parempi olla vastaamatta ollenkaan. Vaikuttaa epävakaalta tyypiltä, hänelle on turha alkaa kohteliaastikaan enää selittelemään mikset halua nähdä.