Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muilla ongelmia vauvan syömisen kanssa?

13.05.2006 |

Meillä on 3kk ikäinen vauva ja nykyisin ei tahdo tissi maistua,tuntuu ettei maitoa mene kerralla alas paljon mitään.Yhdestä tissistä syödään yleensä kerrallaan ja sitäkään ei tyhjäksi, yritän tarjota lisää mutta tyttö pistää suun kiinni.Ollaan huomattu että tyttö on laihtunut selvästi, mutta maito ei vaan maistu.Tuntuis että tässä iässä tyttö rupeis syömään enemmän ja tiheämmin ku kasvaa, mutta meillä vaan päinvastoin vähenee.Mistäköhän se mahtaa johtua,oon jo aika huolissani että miten nuin vähänen syöminen tahtoo riittää!!voihan se tietty olla että nyt on ruvennut ympäristö kiinnostamaa ettei sit malta syödä mut kyl nyt pitäs silti vähän ees syödä.Onko muilla kokemuksia tai neuvoja niitä kaivattas!!!!!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut kaikkien kolmen kohdalla että jokaisella on jossakin vaiheessa olllut samanlaista.Että tuntuu etä syö tosi vähän.Ja itse kyllä tuputtais enemmän mutta ku ei syö niin ei syö-Nyt kolmannen kanssa olen ottanut rennosti ja ajatellut että no kait se syö sitten kun on oikeesti nälkä, että ei se vauva itse itseään nälkään tapa.=)Ja niin on käynytkin,aina välillä sit on tullut aikoja että syö enemmään ja taas saattaa olla että vähemmän.Että älä ole huolissasi,tarjoa vain rintaa jos hän haluaa ja jos hän on kuitenki tyytyväinen ja muuten normaali niiin se on ihan normaalia vauvoilla.=)

Vierailija
2/3 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettei enää ees itke nälkäänsä, olla möllöttelee vaan ja sit jos kitiseen ja annan tissiä, niin syö ihan vähän. Lisäksi on tullut tosi lyhytpinnaiseksi suihkutissien kanssa. Välillä pärjäsi ihan hienosti vaikka olisi suihkuttanutkin, lopetti imemisen a nieli vaan :)

Nyt menee hermo heti jos tulee ees reippaammin imemällä, itku alkaa... :(

No, kait se saa tarpeeksi kun on ihan tyytyväinen sit taas kun nostan pois tissiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuikki85:

Meillä on 3kk ikäinen vauva ja nykyisin ei tahdo tissi maistua,tuntuu ettei maitoa mene kerralla alas paljon mitään.Yhdestä tissistä syödään yleensä kerrallaan ja sitäkään ei tyhjäksi, yritän tarjota lisää mutta tyttö pistää suun kiinni.Ollaan huomattu että tyttö on laihtunut selvästi, mutta maito ei vaan maistu.Tuntuis että tässä iässä tyttö rupeis syömään enemmän ja tiheämmin ku kasvaa, mutta meillä vaan päinvastoin vähenee.Mistäköhän se mahtaa johtua,oon jo aika huolissani että miten nuin vähänen syöminen tahtoo riittää!!voihan se tietty olla että nyt on ruvennut ympäristö kiinnostamaa ettei sit malta syödä mut kyl nyt pitäs silti vähän ees syödä.Onko muilla kokemuksia tai neuvoja niitä kaivattas!!!!!!

Laitan tähän alkuun pari linkkiä:

http://www.imetystukilista.net/

http://www.imetystukilista.net/faq/newman_tarpeeksi.php

On ihan normaalia tuossa 3kk iässä, että vauva vähentää imemiskertoja. Se on yksi kehitysvaihe, kun uusia asioita opitaan ja ympäristö muuttuu kiinnostavammaksi. Ei enää malteta olla rinnalla entiseen malliin.

Jos kuitenkin vauvan paino on laskenut, niin suosittelisin käymään neuvolassa punnituttamassa ja tarkistamassa asian. Yleensä vauva kyllä huolehtii että saa tarvittavan määrän maitoa ja syö sitten yöllä, jos ei päivällä. Kyseessähän voi olla myös alkava rintalakko, joka on myöskin yleinen tuossa iässä ja menee ajan kanssa ohi.

2,5kk iässä meillä oli 1. rintalakko ja 3kk iässä väheni imetyskerrat, mutta siihen täytyy vain sopeutua. Jos yrittää liikaa tyrkyttää, vauva voi vaan turhautua ja hermostua. Tällä hetkellä 6,5kk vanha tyttömme syö n.3-4 krt/vrk:ssa ja kasvaa hyvin. Tiedän myös samanikäisiä vauvoja, jotka syövät 9:kin kertaa vuorokaudessa, eivätkä silti kasva. Vauvat ovat yksilöllisiä tässäkin asiassa.

Toivottavasti linkeistä on apua, ja suosittelen ottamaan neuvolaan yhteyttä painon laskun takia.

Tsemppiä!